• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    7eHimlen skrev 2012-07-22 20:20:02 följande:
    Ni som oxå går på Mama Mia, vet ni om de går igenom förlossningen, så som de verkar göra på de flesta ställen inom landstinget eller hur det funkar hos dem? 

Har skrivit klart mitt förlossningsbrev, men det känns som at jag missat lite info (typ som detta med att BM ska hålla emot så man inte riskerar att spricka, varm handduk låter ju mysigt Mammsen, o att jag absolut inte vill bli överkörd i min vilja att undvika ryggläge och sprutor, om det inte är livsnödvändigt). Tänkte att om jag inte skriver det, att BM lägger till det, eller så kan jag kanske korrigera det jag redan skrivit.  Man hoppas ju att man ska ha kontroll o vara medveten om vad som händer en, men man vet ju inte hur det blir förrän man ligger där o ska föda. Känns som att ju mer info man får med desto bättre? :)

Vi gick igenom förlossningen sist jag var där v 38. Hon fyllde i de vi pratade om i min journal och även en sammanfattning av graviditeten.
  • trossan

Lijon- hittat du några snygga men sköna mjukiskläder som passar första tiden tar jag gääärna emot tips!!

Belly bandit nämns på många håll nu. År det just det märket som gäller? Någon som provat efter tidigare grav? Var köper man billigast? Blir lite sugen...

• olgaisback

Ni får gå med i gruppen på Facebook! Mycket lättare att följa:)
    Augustibebisar

• Issan8

hej tjejer, måste fråga er vad ni hade gjort i min sits. Jag tog ett bad för två timmar sen, halkade klantigt nog men inte jätteilla. Slog först i med armbågen å sen med magen. Gjorde inte alls ont eller så, har inte ont i magen nu heller men tycker ändå att magen känns så spänd och konstig efter badkarsvurpan. Har känt bebis röra sig flera gånger efter vurpan, nästan mer än vanligt. Tycker ni jag borde oroa mig? Tror ni den bara blev stressad eller så? Börjar nojja onödigt mycket nu och vågar inte gå å sova. Magen är spänd men jag känner bebisen röra sig som vanligt.
    Vecka 38 nu och fy sjutton vad jag önskar att tiden ska gå snabbare så man slipper hålla på och oroa sig över att nåt ska gå fel i sista sekunden. Min man blev för övrigt lite lagomt irriterad över min klumpighet Obestämd 

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-07-23 00:24:57 följande:
    hej tjejer, måste fråga er vad ni hade gjort i min sits. Jag tog ett bad för två timmar sen, halkade klantigt nog men inte jätteilla. Slog först i med armbågen å sen med magen. Gjorde inte alls ont eller så, har inte ont i magen nu heller men tycker ändå att magen känns så spänd och konstig efter badkarsvurpan. Har känt bebis röra sig flera gånger efter vurpan, nästan mer än vanligt. Tycker ni jag borde oroa mig? Tror ni den bara blev stressad eller så? Börjar nojja onödigt mycket nu och vågar inte gå å sova. Magen är spänd men jag känner bebisen röra sig som vanligt.

Vecka 38 nu och fy sjutton vad jag önskar att tiden ska gå snabbare så man slipper hålla på och oroa sig över att nåt ska gå fel i sista sekunden. Min man blev för övrigt lite lagomt irriterad över min klumpighet  

Jag tycker du ska ringa sjukvården, det skadar ju inte att kolla. Jag hade också blivit orolig. Lycka till!
  • FruKå

Mysdress finns på bubbleroom.se. Kolla myskläder. Inte så jättemkt men något i alla fall. Sen kanske nelly har å.

Funderat på bellybandit... O undrar också om det finns en billigare variant? Kanske nå typ av hälsoaffär har, eller lindex?

• Blomsterfröna

Frukå
    - jag kör med lambi annars har jag nog inget skithål kvar;)

Kan inte sova:( småvärker lite på baksidan av låren. Drar jag handen på så gör de lite ont, sätter jag på toan eller en stol så känns de.. Vet e sjutton vs det e:( sen när jag kissat och ska torka mig så gör de ont i underlivet:( gör de ont när förlossningen drar igång så vill jag sjutton inte föda.....

• NiniMe

Idag ska man till barmorskan och jag tänkte be henne göra en hinnsvepning på mig.. Någon här som gjort det förr? Vad behövs för att få det gjort?

Ang bellybandit så får jag en gratis eftersom jag har varit med i en bloggtävling

• trossan

Ninime- oh, grattis!
    Men du har inte provat tidigare grav?

Jag har läst på lite om belly bandit nu och verkar vara många som lovordar det med undantag för att det är lätt att köpa för stor storlek. Sen finna det billigare variant på Lindex för 199 kr men inte lika många som verkar tycka den är lika bekväm.

Tycker belly bandit verkar både bekväm för stöd vid lyft och promenader etc som att den förhoppningsvis även hjälper magen ihop sen.. Nog värt att prova men jag ska se om jag kan hitta en beg. på tradera el dyl.

Tillbaka i stan idag, och då var det vakna kl 6 som gällde. Legat och läst tills nu men tänkte göra det bästa av det och nu ta en morgonpromenad efter kaffekoppen!

Godmorgon!

• NiniMe
    trossan skrev 2012-07-23 07:02:40 följande:
    Ninime- oh, grattis!
    Men du har inte provat tidigare grav?

Jag har läst på lite om belly bandit nu och verkar vara många som lovordar det med undantag för att det är lätt att köpa för stor storlek. Sen finna det billigare variant på Lindex för 199 kr men inte lika många som verkar tycka den är lika bekväm.

Tycker belly bandit verkar både bekväm för stöd vid lyft och promenader etc som att den förhoppningsvis även hjälper magen ihop sen.. Nog värt att prova men jag ska se om jag kan hitta en beg. på tradera el dyl.

Tillbaka i stan idag, och då var det vakna kl 6 som gällde. Legat och läst tills nu men tänkte göra det bästa av det och nu ta en morgonpromenad efter kaffekoppen!

Godmorgon!
    Ja den bellybandit hoppas jag kommer göra mirakel hahaha...
    Jag fick gjort en hinnsvepning när min andra förlossning var igång, mest för att skynda på det lite, nu har ju inte förlossningen satt igång än... (eller du mena om jag provat bellybandit?)