• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Jloow hoppas du är redo för en igångsättning.

Maaya, har inte gjort igångsättning själv. Men det man hör är ju att det kan bli svårare och jobbigare om kroppen inte är redo. Kan de inte försöka göra en hinnesvepning och se om kroppen gör sig redo lite snabbare. Ska in på en bedömning om igångsättning när jag är i vecka 38+3, om kroppen inte är redo då gör de en hinnesvepning och så blir det ny kontroll några dagar senare.

Väntar ju vårt tredje barn och det blir ju helt klart mindre tid till varandra när man får barn. Men inte när barnet är nyfödd, om allt funkar bra så går det ju att komma iväg på saker. De sover ganska mycket i början. Tycker det blir annorlunda när de inte äg bebisar längre, sonen är ganska vild och restaurangbesök har blivit mindre. Sen den första tiden har jag inget behov att komma iväg. Men nu i lördags var jag och mannen iväg på en restaurang och sen gick vi ner till havet i Varberg och lyssnade på Kent. Mormor och morfar passade barnen. Uppskattar dessa tillfällen väldigt mycket. Sen har våra föräldrar förstått detta och vi får ibland spavistelser där barnvakt ingår i presenten, mycket uppskattat.

• anneh

Hejåhå: grattis till pojken, tänker på er!

NiniMe: heja! Snart har du nog bebis! :D

• carran no1

Är inne varje dag och läser med har inte haft riktigt ork med att skriva...

JÄTTE GRATTIS till alla er som fått sina små knyten, själv kommer jag nog få vänta minst 1 månad till, och det börjar bli riktigt tungt nu, speciellt eftersom att sonen på ¨16 månader har kommit in i en mysa och bli buren period vilket betyder att han är på mej hela tiden....
    och för att inte tala om att han har börjat banka huvudet i saker... inklusive min mage... man kan vakna på morgonen av att han skallar en mitt på magen och satan va ont d gör!!!! 

Har kraftiga förvärkar på nätterna med tillkommande mensvärk, vilket gör att man inte kan sova och när man äntligen lyckas somna ifrån det, är d dags att vakna för att gå på toaletten.... Och sen tar det ju typ 1 timme att somna om. 

Jag svettas som en gris för minsta lilla jag gör och det trycker hela tiden på neråt.... 
    och på dåligt humör + trött... nej nu vill jag att det här ska vara över... vill ju mysa med båda mina barn nu!! blir en på varje arm sen då ;)

Åh hejåhå stort grattis till din lilla son och håller som alla andra tummarna att han snart ska må bra och att ni får njuta av honom!!!  

Angående skillsmässo statistiken så tror jag att det är lite vad man gör det till.... man får ju inte glömma bort sig själva bara för att det har kommit en liten (även om det är sjukt svårt)
    Jag och min sambo hittar mysstunder i vardagen när sonen sover middag osv
    Och jag kan ju oxå påpeka att med egna stunder behöver d inte betyda lämna bort barnen.... vi har självahaft barnvakt kanske sammanlagt 5 gånger sen sonen föddes och då har det handlat om kanske 1-2 timmar per gång då vi har passat på att kanske gå på nån marknad eller bara till ica å handlat utan stress ;) Han har sovit borta endast en natt sen han kom och vi är låååångt ifrån på väg att göra slut ;) vi har ju till och med en till på g ju!
    Om jag ska va ärlig så tycker jag nog att vi har det bättre nu sen sonen kom.. dels är jag inte alls lika svartsjuk som innan utan litar mer på sambon på nåt konstigt sätt... och att han får vara ute och göra sina fritidsintressen utan gnäll i från min sida tror jag är bra!

• Maaya

Fru Elle: tack för svaret :) kan man göra hinsvepning fast livmodertappen inte är mogen? O kan man åka hem när man gjort en sån eller måste man ligga kvar på sjukhus?

• Lilja85

Oj vad mkt spännande på g nu! Lycka till. Håller tummarna för er Ninime och Maaya.

Hejåhå: Grattis till prinsen och all lycka till för att det blir bättre!

• trossan

Ellen- åh vad fint skrivet! Blev också lite tårögd :)
    Det kändes som en trovärdig och fin framtid.
    Tack för att du tog dig tid att lugna oroliga förstagångsföräldrar!

Fransyskan- tycker det låter mysigt jag! Det viktiga är ju att man gör saker tillsammans som man gillar! Skönt också att ni pratat om det tillsammans, är nog som du säger viktigt och kan leda långt.
    Också försökt ta upp det med min sambo men han är lite sådär " det ordnar sig, det blir nog inget problem".

Men oj vad jag nu ser fram emot den soffstunden / flera sånna genom åren som Ellen målade upp!

Kram på er!

• Albasmamma

Sommaren: det som är bra att hemma är inotyol (den bästa salvan enligt mig, använder den fortfarande ibland till barnen), barnolja, tops och vaselin. Det är nog det viktigaste enligt mig. Har säkert glömt nåt, men ni andra får kompletera. 

• Challelotten

Grattis hejåhå, hoppas att det vänder snart. Finns inte några ord som kan ta bort oron och allt. Skickar en styrke kram!

Ninime åh vad roligt då blir det bebis snart :0) heja heja ;D

• Albasmamma

Sommaren: glömde visst, nagelfil (men det kanske du redan har hemma), så kan man fila bebisens långa naglar så de inte river sig. Och sen en näsfrida eller liknande nässug är bra till de små.