• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Sitter fortfarande på Karolinska Solna.. Allting har gått jätte bra.. Framtills dess att läkaren skulle känna på tappen.. "Huummm, jag måste hämta ultraljudet...". Han hämtar maskinen och säger.. "jaha, då blev det genast lite annorlunda.." bebis sitter nämligen just nu i sätesbjudning.. Så nu ska här försökas göra ett vändningsförsök, sen får vi se om det lyckas och sen kommer dom sätta igång och lyckas det inte så kommer dom behöva snitta och det innebär sövning och att pappan inte får vara med heller.. :/

• LiJon

Jloow; Oj då, hoppas verkligen vändningsförsöket lyckas! Hur kan det komma sig att det blir sövning och att pappan inte får vara med? Jag är lite dåligt insatt men jag trodde man bara sövdes när det gäller akut/urakut snitt.

• FruFoxy

Hejåhå:
    Grattis till pojken, hoppas det går bra!

Ninime:
    Oj, vad spännande, lycka till!

Jloow:
    Varför måste du vara sövd om det blir ett snitt? Hoppas det går bra med vändningen så du slipper snitt! 

• Gadget

Jloow, varför måste de söva vid ett om än kortsiktigt planerat snitt? Det trodde jag bara skedde vid katastrofsnitt. Men det är du som hade problem med smärtlindringar föresten eller hur, så jag gissar att det spelar in.
    Trist om inte ens pappan får vara med.
    Hejar på att vändningsförsöket lyckas. Snart har ni er bebis hos er i alla fall på ett eller annat sätt. Lycka till!

• FruKå

Hungrig JA! Limpmackor, branflakes med mjölk o skivade jordgubbar o banan, knäckebröd,.. Fy fasen så gott. Magen kurrar hela tiden :)

• Jloow

Ja precis det är jag som har problem med att få smärtlindring.. Jag har en blödnings förskjutning så jag får inte stickas i ryggen.. Jätte tråkigt att maken inte får vara med i salen då.. :(

Nu verkar det som att vändningsförsöket blir först i morgonbitti.. Kanske lika bra för annars kan vi få vänta en hel evighet..

• FruFoxy

Jloow:
    Håller tummarna för att det ska gå bra imorgon!
    Hur ser det ut på KS annars just nu? Är det fullt? 

• Jloow

Fru foxy: det var nog något rum ledigt men det är väldigt begränsat eftersom dom håller på och renoverar..

• LindaPernilla

Suck! Jag har blivit sjuk. Ont i halsen och kroppen. Kurerar mig i soffan med halstabletter, alvedon och varm choklad och läser bok.. Så nu hoppas jag att inte förlossningen sätter igång :P Skulle inte vilja föda i mitt skick nu!

Går in i vecka 38 på onsdag, då ska jag även på bm besök! Hoppas det är mitt sista besök, sen är jag ju redo att föda ju! Är färdig med magen snart tycker jag :)