• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Trossan och fransyskan- såklart kommer det att vara mkt bebis i ert liv nu, men jag kan nästan våga lova er, att när ni sitter i soffan och bebisen har somnat på kvällen och ni är helt slut båda två, oroliga för diverse bevisbekymmer och stolta och livrädda för framtiden och att bebisen ska vakna igen osv, osv, då finns det ingen man älskar så mkt som sin älskade man/fru/sambo! Man inser hur stort det där samlaget för några månader sedan var. Att "våra kroppar kan göra sånt mirakel?!" att sitta för i soffan och inse det.... Det är kärlek. Ni kommer hitta tid, och sex blir en ny grej, nya känslor, ny prioritet och för mig blev det skönare med!
    Vi "hånglar" inte då ofta längre, men kärleken är så mkt större och starkare.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-23 10:00:59 följande:
    Trossan och fransyskan- såklart kommer det att vara mkt bebis i ert liv nu, men jag kan nästan våga lova er, att när ni sitter i soffan och bebisen har somnat på kvällen och ni är helt slut båda två, oroliga för diverse bevisbekymmer och stolta och livrädda för framtiden och att bebisen ska vakna igen osv, osv, då finns det ingen man älskar så mkt som sin älskade man/fru/sambo! Man inser hur stort det där samlaget för några månader sedan var. Att "våra kroppar kan göra sånt mirakel?!" att sitta för i soffan och inse det.... Det är kärlek. Ni kommer hitta tid, och sex blir en ny grej, nya känslor, ny prioritet och för mig blev det skönare med!

Vi "hånglar" inte då ofta längre, men kärleken är så mkt större och starkare.

Grinvarning! Precis så är det!
  • FruKå

Har inte tänkt som ni att umgås extra med partnern.., har hela tiden tänkt att det är så långt kvar till fl men nu kan det ske närsom. Han har inte och ska inte ta ut någon semester innan bebis kommer, smart kanske, vad vet jag. Så vi kommer iaf få många veckor ihop i början, men som ni skriver så är det nu vi lär passa på att vara vi två bara och prata lite om framtiden

• fransyskan
    Ellenbmt skrev 2012-07-23 10:00:59 följande:
    ...men kärleken är så mkt större och starkare.
    Det låter hoppfullt och bra! Hjärta
  • FruKå

Skönt o höra man inte är ensam om detta med att vara trött på grav och allt annat..
    Vet då att nästa gång jag ska ha barn ska jag jobba så länge jag kan, för ärligt talat så hade jag kunnat jobba en månad till men gick hem två mån innan pga att jag var dödstrött på den jag jobbade med. Japp så kan det va.. Ska nu försöka rensa färdigt i skåpen.

• Maaya

Hejochhå: Jag kan bara föreställa mig hur oroligt o jobbigt det måste vara för er :( Stort Grattis till er lilla Bebis o all lycka till att det ska gå bra för er

• LiJon

Hejåhå; Stort grattis till er son! Hoppas allt går bra för honom, tänker på er.

Trossan; ang bellybandit - Ja det finns ju andra märken än bellybandit, kanske funkar de lika bra men jag blev lite "ska det va så ska det va" ;) haha och tänkte på att det verkar vara många som lovordar den. Jag sökte på bellybandit på prisjakt, där kom det fram att mammashop.se var en av de billigaste och som jag förstod det skule frakt ingå. Det gjorde det inte men jag körde på det ändå, fick ju den dyrare bamboo för att färgen i original jag beställt var slut. Annars kanske det kan finnas nytt på tradera, eller om du kan tänka dig begagnat. Ska hojta om jag hittar några fina myskläder!

FruKå; Tack för tipset! Har dock kikat runt på de flesta sidor, kräsen nu, haha. Mudd längst nere på byxorna är ett måste, och helst liksom 'platt' mudd vid magen så att det inte sitter åt. Sexy by sweden-dressarna är lite så jag tänkt mig men då kostar de ju 7-900:-, och jag tänker att man kanske krymper ur den rätt snabbt så helst vill jag inte lägga så mycket på den heller. Har kikat i alla affärer hemma också men tänkte slå en kik i sthlm till helgen.

Vi har också planer på att åka iväg för att få komma iväg och vara bara vi två. Har tänkt boka hotell i Stockholm till helgen, inte för långt hemifrån men ändå komma iväg lite. Är också lite nojig för hur det ska bli när bebisen är här, att vi ska glömma av varandra och att kärleken försvinner. Vår bm på förädragruppen tog upp det VARJE träff, skilsmässostatistiken inom två år efter att barnet fötts med mera, inte så kul att höra när man sitter där och toklängtar efter tiden som kommer men hon ville väl att vi ska tänka extra på vad vi föll för hos partnern osv. Men det var jättefint det du skrev Ellenbmt!

• Ellenbmt

Jag blir så nostalgisk av att tänka på tiden då coco var nyfödd.... Kärlek. Herrejösses.

• Tesdy

Grattis Hejåhå till sonen! Jag håller alla tummar och tår att han blir bättre och som du skriver så har vi en fantastisk sjukvård i Sverige!

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012