• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Här är en till som oroar sig över samlivet när bebban kommit. Tror eg det är vår enda riktiga oro. Jag bara hoppas att man kan finna tid tillsammans och att vi kommer ihåg att vi fortfarande är ett par och inte bara föräldrar.
    Lijon: bm på vår föräldrakurs tog också upp skilsmässostatistiken. Reagerade ungefär som du. Inte vad man vill höra där och då men kanske ändå bra att va medveten om så man kan jobba på saken. Tänkte genast på min vän. Hon och hennes kille separerade ganska så exakt två år efter deras pojke föddes. Och jag minns att samma vän sa att dom var extra kära när deras bebis var nån månad gammal. Man får se sig för alltså... :S

• Sommaren12

Missade helt hejåhås inlägg. grattis till en liten kämpe! Jag hoppas han och ni övervinner denna jobbiga tiden ni är mitt i nu. Styrkekramar!

• NiniMe

Hinnsvep är gjort jag är öppen 4 cm så tydligen har alla förvärkar gett resultat :) så även om detta inte hjälper så känns det skönt o veta att dom gett resultat, nuuuu kommer en värk

• lillakotten

Hejochhå: ett stort grattis till er lille pojke. All styrka till er och en stor kram!

Ang förhållandet innan vs efter barn så kan jag tycka att det var kanske mer passionerat innan. Man har ju bara sig själv att ta hänsyn till osv. Fast efter barn så är kärleken mycket djupare och på ett helt annat plan än tidigare. Att sitta i soffan med en helt ny, sovandes bebis på bröstet och sin älskade intill är helt obeskrivligt. Jag avundas er som får första barnet! Det är magiskt! Jag hoppas att det är lika mysigt nu med tvåan!

• Gadget

Oh vad spännande NiniMe, med den "öppningen" och en hinnsvepning på det bara måste det bli bebis idag eller imorgon. Heja heja och lycka till!

• RockTheRebell

Wohoo =) Då väntar vi på en ninibebis snarast ;)

Tänker på er Hejåhå!

Idag behöver man ingen ursäkt för att sitta inne o göra ingenting. Men usch vad jag hatar det!  Tvättar i alla fall babyskyddets tyg och babysittern. Sen tänkte jag ta sängkläderna, så något blir det ju uträttat i alla fall.   

• Jloow

En annan sitter just nu i bilen på väg till STHLM. För narkos konsultation och träff med spec.MVC. Jag hoppas innerligt att dom säger att allt ser jäätte bra ut och att vi kör igång i morgon. Jag är så less på dessa foglossningar och inte får jag sova på nätterna heller för jag har så fruktansvärt sura uppstötningar och halsbrännan from hell.. Och ingenting hjälper heller.. Blää!

• Albasmamma

NiniMe: spännande! Håll oss uppdaterade om du kan, lycka till. 

Naimis: hoppas att även du får en hinnsvepning idag!  

• Maaya

Det verkar som om jag kanske blir igångsatt idag men tydligen är inte min livmodertapp mogen än :/ vill såklart ha bebis idag men är rädd att det ska göra hundra gånger ondare nu när livmoderhalsen inte är mogen o jag är livrädd för kejsarsnitt. Någon med erfarenhet av omogen livmoderhalsen?. Har gått fulla 38 veckor nu iaf :)