• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Roos26; Jag följer också Hannah Graafs blogg, fy vilken mardrömsstart :( Även om det säkert är jätteovanligt är det ju hemskt att det faktiskt händer. Får en att tänka till om det är värt det. Jag vill verkligen, verkligen klara mig utan eda men jag tror att om det känns helt outhärdligt så kommer jag nog be om det... 

Nu har vi bokat tåg och hotell för Stockholm i helgen! Ska bli skönt att komma iväg samtidigt som jag oroar mig lite, kommer ju inte orka gå alltför mycket och rädd att det kommer vara ännu svårare att sova borta där man inte kan palla upp med tusen kuddar och grejer... Har någon föresten tips på vad man kan göra där en lördag kväll? Ut och äta har vi tänkt men det vore ju kul att hitta på något annat också :) 

Har världens sammandragningar nu, inte direkt onda men det mest obehagliga är att jag knappt får någon luft när de kommer, känns som att andas genom ett sugrör... Gör sammandragningarna någon verkan? Vi kanske skrivit om det förut men är det någon skillnad på förvärkar och sammandragningar? I en av mina appar står det att det är vanligt med förvärkar nu men de ska inte göra ont... hade fått för mig att förvärkar = lättare värk som gör lite ont, och sammandragning = när livmodern drar ihop sig utan att göra ont.   

• Blomsterfröna

Va de ska vara varmt då:( har sovit 2h och nu kan jag inte somna om för det e varmt och svetten bara rinner:(
    Märks på dottern att hon tycker det e varmt. Hon vrider och vänder på sig hela tiden. Sover bara i blöja.. Denna värme e jobbig:(

• Nettan1982

Hur går det babyhummingbird? Fortfarande sammandragningar?

Jag har bf 10aug & är i v37+6. Men försöker tänka att jag har en månad kvar. Har kännt det som om bebis kommer komma tidigare förut men ger mer & mer upp nu. Om det är det där lyckohormonet som startar det hela är det kört för min del...

Är så trött på att ha ont varje dag, slut på orken & lusten att göra saker, trött på min fula kropp & bekymmer i förhållandet! Jag orkar inte kämpa mer för saker men vad ska man göra när man inte heller kan ge upp?...

Förlåt för nattligt gnällinlägg. Men kan inte sova & behövde få det ur mig...

• NiniMe

Grattis till körkort Sally och Grattis till alla bebisar som ploppat ut Hjärta

Ja för mig händer ingenting...
    Tänk att man har haft så mycket tecken på att jag skulle få lite tidigare, mycket sammandragningar, regelbundna, mycket mensvärk mm..
    En bebis som ligger fixerad och långt ner sen v.35 trots man e omföderska..
    Ja jag trodde ju verkligen att hinnsvepet skulle sätta tjofräs i fialisan men icke sa nicke, den gjordes i måndags och all slemproppssignal är som bortblåst och jag sitter här med kulan på magen...
    Känner mig ännu mer frustrerad och ännu mer som ett psykfall här hemma med alla sura hormoner som cirkulerar i min kropp.. Jag vill verkligen inte vara gravid mer....
    Vet att det är nära men det känns som en evighets evighet innan hon kommer....

Jag vet inte om ni minns att jag berättade att jag har en systerdotter som också är gravid och vi har samma bf-datum (igår) Hon fick gjort en hinnsvep hon med, igår..
    Och det skulle ta mig tusan att den lyckas på henne trots att hennes tapp va 2 cm och hon bara var öppen 1 cm...

• Aprilia1977

Nettan1982: jag har bf sen 9 augusti, men jag upplever att vår lille knodd inte alls är pigg på att flytta in till oss!

Jag har jätteont i revbenen på vänster sida, som gör att jag sedan några dagar tillbaka inte kan sova öht. Vill bara gråta, så känns det just nu. Ska ringa min BM idag och höra mig för vad jag ska ta mig till. Tänker högt "bit ihop, inte bryt ihop"......

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • irruz
    carran no1 skrev 2012-07-26 22:59:44 följande:
    Va till bm idag och min ordinarie hade semester så det blev en annan och hittills har jag vart ganska nöjd med min vanliga bm, men hon jag hade i dag va MYCKET bättre... Kändes som om hon verkligen tog sig tid att lyssna! Vi sammanfattade graviditeten och skrev förlossnings brev, och det som skrevs ner va mest att jag vill ha en så naturlig förlossning som möjligt utan dropp med värksrimulerande och utan Eda, och att jag är livrädd för snitt! Men däremot att jag vill ha lustgas och sen avnavling :)

Allt såg bra ut med bebis oxå och sf mitt låg på 33 (v35+0 enligt bm) (36+0 enligt mej)

Hjärtljud på 144 och bm fick sig en redig spark när hon klämde å kände ;) och vågen visar 10 + sen start!

Och bebis är nu hela fixerad och ligger tydligen låååångt ner! Så jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över! Snarare att den kommer tidigare :)

Har haft sjuk mensvärk nu i 2 dagar i rad och kraftiga förvärkar på nätterna, medans mycket sammandragningar på dagarna och. Svettas som en gris... E ganska så jätte klar med att vara gravid nu kan jag lova!

Och just nu ligger jag och är för första gången riktigt onyttig och äter 2 glassar på rad i sängen, ha ha det är tur karln inte är hemma å ser ;)
    hej carran! vem går du hos i vanliga fall o vem är det du fick komma till nu? var också till bm igår o hon jag får träffa istället för min ordinarie är ett riktigt stolpskott, blir så less.... :P
  • Blomsterfröna

Ninime- usch jag lider verkligen med dig. Övertid e aldrig kul. Det är dom längsta dagarna i ens liv :( jag hoppas hon snart vill komma ut till världen. Jag skruvade ju på bröstvårtona när jag hade gått över med andra barnet. 3 timmar senare va han ute:) värt ett försök.man kan få mkt sammandragningar

• Nettan1982
    Aprilia1977 skrev 2012-07-27 05:31:10 följande:
    Nettan1982: jag har bf sen 9 augusti, men jag upplever att vår lille knodd inte alls är pigg på att flytta in till oss!

Jag har jätteont i revbenen på vänster sida, som gör att jag sedan några dagar tillbaka inte kan sova öht. Vill bara gråta, så känns det just nu. Ska ringa min BM idag och höra mig för vad jag ska ta mig till. Tänker högt "bit ihop, inte bryt ihop"......

Känner precis samma sak!!! :(

Ninime jag lider med dig! Förstår du är leds & det vore ju typiskt om din systerdotter fick innan dig...

Fast det vore ju skönt gör henne iof oxå :/ :)
  • FruFoxy

Gaah, trodde nästan det var på gång igårkväll. Kraftiga sammandragningar som kom var 5:e minut i 2-3 timmar. Då tog jag två panodil och då blev de bara glesare och glesare, senast vaknade jag vid 2 tiden av en men sen har det varit lugnt på den fronten. 
    Nåja, kanske lika bra då jag fick ännu en påminnelse om att jag MÅSTE packa BB-väskan + barnens sova-över-väskor idag! Får aldrig den där tummen ur alltså..

Grattis Sally till körkortet! Måste kännas stort!

Hoppas det gått bra för alla som är inne på förlossningen nu.