• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-07-27 11:39:36 följande:
    Haft magknip från kl 6-7 i morse och diarré, nu är bajset slut och jag med! Det går inte över!? Det hugger till och sitter i några sekunder, sedan lättar det till "vanlig" öm mage, och efter någon minut hugger det igen! Känns som det är över bebismagen, men det stramar även från naveln och uppåt då och då. Inga sd. Vad händer med mig?! Helt kall å skakig! Känner mig inte magsjuk alls, utan mer magknip/tarmvred?!?! Hjälp?! Vet verkligen inte vart jag ska vända mig?! 1177 sa förlossningen, förlossningen sa kom in om du vill eller ring din bm. Känns inte som bebismagen så bm och fl känns så larvigt. Hatar att ha ont och inte veta varför!!
    Jag hade absolut ringt BM, eller tagit mig in till fl. En vännina som fick barn för två år sedan, berättade att en av "symtomerna" på att det var på "G" var just diarré... Jag hoppas att det är så.... Nu vet jag inte i vilken vecka du är i.. men chansa inte!

Bättre att veta än att gå och vara orolig!

Lycka till!   
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Bebisen är 38 veckor idag... (klappar mig lite på magen och säger grattis till vår lille plutt).

Sitter och väntar på att BM ska ringa upp, för att få lite vägledning/tips på vad jag ska göra åt min yrsel och illamående. Det funkar inte att ha det såhär, att jag inte ens kan gå utan att det känns som att hela havet stormar och dessutom detta konstiga tryck i huvudet.

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ellenbmt

Är i v38+1. Kan föda när som hellst enl min bm. Men detta är lixom inte i bebismagen och ingen verkar kunna hjälpa mig? Känner mig så ensam å rådvill. Min bm har telefon tid mellan 8 och 9. Liiiiiiten kommun här. Talade in på hennes svarade så går vi se. Behöver mest av allt barnvakt men hittar verkligen ingen!!

• Bellatrixx
    Haft magknip från kl 6-7 i morse och diarré, nu är bajset slut och jag med! Det går inte över!? Det hugger till och sitter i några sekunder, sedan lättar det till "vanlig" öm mage, och efter någon minut hugger det igen! Känns som det är över bebismagen, men det stramar även från naveln och uppåt då och då. Inga sd. Vad händer med mig?! Helt kall å skakig! Känner mig inte magsjuk alls, utan mer magknip/tarmvred?!?! Hjälp?! Vet verkligen inte vart jag ska vända mig?! 1177 sa förlossningen, förlossningen sa kom in om du vill eller ring din bm. Känns inte som bebismagen så bm och fl känns så larvigt. Hatar att ha ont och inte veta varför!!
    Jag hade sådär fem dagar i rad och började bli orolig för barnets skull, jag åkte då in till akuten för att kolla (de ville inte att jag kom till förlossning iaf det skulle vara något som smittade). De gjorde en massa prover och sådär men allt var bra och en barnmorska kom ner till akuten och kollade till bebisen och berättade att det är den som tar all näring. Eftersom alla värden var bra så gjorde man ingenting mer åt det för att läkaren sa att magen kan bli sådär knasig och att det kan vara virus men att man inte gör något åt det. Men jag tycker att är du orolig för något så åk in, för det kändes skönt att få bekräftat att det inte var någon fara med barnet (även om jag aldrig i det skedet hade orkat en förlossning). Så gör det som känns rätt för dig och om du känner dig orolig åk in, men magen kunde tydligen bli så emot slutet
  • Kampis

Magen tömmer sig ofta inna n fl så man kan bli risig i kistan, kanske är det på g?!
  • Ellenbmt

Mmm det gör ju så jävla ont! Antar att jag gnäller mest för att jag är ensam.... Hade nån haft min dotter hade jag ju kunnat åma mig i soffan hela dagen, nu är det ju full rulle. Inte orolig för barnet utan mer för mig. Sätter det igång nu så dör jag hellre!!

• Novixi

FruFoxy: jag har också kommit på att jag verkligen måste packa bb-väskan idag. Har sagt det i säkert 1,5 månad nu :P är i 38+1 idag ;)

Ellenbmt: hade två sånna nätter förra veckan. Vaknade och var helt skakig, svettades i omgångar, illamående och riktigt dålig i magen. När jag satt på toa visste jag inte om jag skulle kräkas eller svimma :(
    Pratade med BM om detta och hon trodde på Vena Cava-syndrom (eftersom det kom på natten) men tycker det låter som något liknande för dig ju.
    Hoppas det går bra i alla fall och släpper det inte så ring fl för säkerhets skull. Bättre att kolla en gång extra :)

• Helenaa
    Ellenbmt skrev 2012-07-27 12:28:50 följande:
    Mmm det gör ju så jävla ont! Antar att jag gnäller mest för att jag är ensam.... Hade nån haft min dotter hade jag ju kunnat åma mig i soffan hela dagen, nu är det ju full rulle. Inte orolig för barnet utan mer för mig. Sätter det igång nu så dör jag hellre!!
    Jag fullkomligen tömde mig 12 timmar innan värkarna började! hade "värkar" ca 5-7 min mellan i 4-5 timmar, mer som magknip, och samtidigt diarre. jepp, sen är hon född ett dygn senare :) 
  • Ellenbmt

Helena- smärtan kommer så himla kort. Men så jävla intensivt! Känner inte av något i svanken och inget nedanför naveln och nästan inga sd. Är jag syn i huvet som inte packar in dottern i bilen å drar till fl?

• Roos26

Jag tömde mig oxå innan med Alicia. Fick diarré typ 2-3 dagar å slemproppen gick 2 dagar innan oxå sen var de dags. Jag har haft dålig mage nu i två dagar å onda värkar igår så jag trodde nästan att nu e de på g men värkarna försvann, bara vanliga SD kvar. Magen e fortfarande dålig men e nig tyvärr inget täcken just nu för min del, e ju bara i v 35 :/