• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Ja usch håll ut allihopa, några veckor är egentligen ingenting men tiden går extremt sakta nu.

En unge i minuten har jag verkligen fastnat för. Tycker man lär sig ganska mycket om olika scenarion som kan komma att uppstå under förlossningen. Vi laddade ner en hel säsong av den engelska versionen och kollade massa avsnitt i helgen, jag å mannen. Vi ville se den eng versionen för å lära oss de engelska termerna eftersom vi kommer kommunicera på engelska här. 

Väldigt lärorikt är det för vår del, i ett avsnitt visades tex en bebis som kom ut helt blå och livlös. Jag hade fått panik å trott att bebis inte levde men det tog några sek sen hade de fått liv i han och de förklarade att detta inte var något ovanligt/konstigt. Ett annat avsnitt följde en ung tjej som var helt hysterisk å hyperventilerade under varje värk....hon var öppen 3 cm men skrek å grät som om hon redan höll på att föda, slutade givetvis m snitt för stackars bebis hjärtslag sjönk för mycket av mammans hysteri antar jag.

• NiniMe
    Gadget skrev 2012-07-30 15:11:06 följande:
    Jag förstår dig Ellenbmt så gnäll på. Hade jag kommit så långt som till förlossningen med värkar och allt hade jag känt mig sjukt snuvad på bebis och trott att hela graviditeten var ett dåligt skämt.

NiniMe, dig har vi väl inte hört något från idag. Du brukar ju skriva nästan varje dag tycker jag. Betyder det att pepperonin lockade ut bebisen igår?
    NiniMe är hääär ingen bebis har velat komma ut än... Men idag så har jag ringt till min bm och gnällt lite så jag fick en tidigare tid, så imorgonbitti ska hon in och rota runt igen och då hoppas jag verkligen att det sätter igång ordentligt... E trött på väntan....
  • Ellenbmt

Va bra ninime, att hon hjälper dig igen alltså!

Alltså, ni som fått en tvåa redan och väntar trea eller mer, har någon av er varit öppen 3-4cm och gått så en längre tid?!
    När man googlar (jag vet!!! Man ska inte) så står det att man i princip kan ge upp hoppet om bebis för som omföderska kan man minsann gå öppen i tolv år... Typ...
    Är det så jävligt? Jag vill ha värkar. Är så Helsikes ensam om dagarna eftersom killen jobbar typ från 8 till 23 så jag har ju dottern ensam sex dagar i veckan å hon är så krävande.... Jag har inget the å dricka heller, hur fasen ska jag gå igång skiten.... Bajsdag!!

Sommaren- jag har med sånna klädutbrott!!

• Stövelkatten

Idag var vi på vårt första BVC-besök. Minns nu varför jag aldrig brytt mig så mycket om dessa, det är verkligen löpande band-filosofi. Vi fick en bunt papper med vad man ska och inte ska göra, samt schema för när vi ska ses. That's it. Lustigt att jag med sonen satte så mycket tillit till det systemet.

• Novixi

Kampis: jadå i mamma-djungeln är inget för äckligt ;) haha! Den är som rå äggvita kan man säga. Slemmig, tjock och trådig. :P Hade några bitar (pyttesmå) för någon dag sedan som kom och de var mer gröna, men nu är den genomskinlig. När jag torkat mig är det ungefär lika lång "tråd" som lillfingret men mycket tunnare.
    Med sonen kom hela på en gång efter ca 6 timmars värkar och då var den likadan i färg och konsistens men med blodstrimmor i. Du blev kanske något klokare av min luddiga beskrivning :P

Hoppas inte någon blev äcklad av denna ingående beskrivningen :P

• Kampis

Åh det låter ju som min!! Då kanske det är slemmisen på mig med,  man kan ju hoppas!

• Ellenbmt

Min slempropp har med varit som äggvita fast mera "Slajmig och töjbar" i konsistensen ;) ibland liiiiite vitare och sist var det som en stor äggula, som, OM jag hade tagit upp den, hade jag kunnat töja ut den som lekslajm, helt sjukt kletigt lixom. I den var det rosabrunt i mitten.... Sen kom färskt blod. Pyttelite.

• sally12

Men nu vill jag att det ska hända något!
    Dag 3 i flyttkaos och ingenting händer, har inte sovit ordentligt på nätterna och har inte heller fått sova middag någon av dagarna.

Vi delar tills på onsdag huset med min mormor, som går mig hemskt på nerverna. Vill vila upp mig på bb nuuuuu!
    39+2 idag, bm imorgon.

• Mamma070912

Hej alla mina låtsas kompisar! Inne och läser varje dag som så många andra Längesen jag skrev något... Underbart med alla små knyten som redan har kommit, stort grattis till er!
    Har en månad kvar idag, och är ju därför en av de sista på listan. Känns som det börjar hända saker i kroppen för att att förbereda sig inför det sista. Mentalt är jag nog redo men vi har inte förberett något än så den får gärna stanna ett par veckor till. Ska få sista delarna till babyskyddet idag som vi köpt, så vi kan tvätta det iaf,. Dags att skruva ihop sängen städa ur vagnen och packa bb-väskan också kanske.
    Har haft ett konstant tryck i magen i två dagar nu, utåt, uppåt men framför allt nedåt, gör sjukt ont i blygdbenet. Hoppas inte det gör så här ont i flera veckor till...
    Ingen slempropp i sikte, förra gången kom den två dagar innan lillan kom

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912
    Julies skrev 2012-07-30 16:06:56 följande:
    Behöver ert råd!
    V 38+0 idag. Täta sd var 7:e min som börjat göra ont inatt. Mensvärk och ont i ryggen när magen blir spänd.
    Beviljad snitt nästa tisd (om en v)
    Kan det vara så att det sätter igång nu?
    Vill ju helst inte ringa fl i "onödan"..
    Tycker det låter som det är på gång... tror inte fl tycker det är i onödan
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!