• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-30 17:28:25 följande:
    Va bra ninime, att hon hjälper dig igen alltså!

Alltså, ni som fått en tvåa redan och väntar trea eller mer, har någon av er varit öppen 3-4cm och gått så en längre tid?!
    När man googlar (jag vet!!! Man ska inte) så står det att man i princip kan ge upp hoppet om bebis för som omföderska kan man minsann gå öppen i tolv år... Typ...
    Är det så jävligt? Jag vill ha värkar. Är så Helsikes ensam om dagarna eftersom killen jobbar typ från 8 till 23 så jag har ju dottern ensam sex dagar i veckan å hon är så krävande.... Jag har inget the å dricka heller, hur fasen ska jag gå igång skiten.... Bajsdag!!

Sommaren- jag har med sånna klädutbrott!!
    Ja hon led med mig hahaha..
    Ang att vara öppen så är jag nu öppen 4 cm, jag vet inte hur länge jag har varit det men det var förra måndagen som min bm kände så jag har gått minst en vecka med att vara öppen såhär... Hon sa att det är helt normalt när man är omföderska
  • Ellenbmt

:) ja om man kan se det som kampis så är jag glad!
    Mår lite bättre nu för min älskade karl kom hem till middagen!!! Wow! Dottern är som på julafton!

• Roos26

Mamma070912: tror vi har BF nära varandra, jag har oxå jätte ont i blygdbenet. Känns som de ska gå helt isär....ajaja

• Novixi

Vad olika det kan vara mellan olika landsting. Här görs ingen "nedre" undersökning öht. Hade varit bra om de kollar när det börjar närma sig så men kanske vet lite hur man "ligger till" så att säga :)
    Nu är jag precis hemkommen från en lång promenad med familjen och hoppas att det ska få igång kroppen ytterligare.
    Fortfarande slemmis som lossnar varje gång jag varit på toa :D
    Ska flörta med sambon så vi får mysa till det lite ikväll också ;) haha!
    Vill ha ut min plutt nu! :)

• fru Elle

Min BM gör ingen sån koll heller, får åka till FL i så fall. Men i och med att det kan dröja länge även om man är öppen ett par cm så tycker många BM att det inte är någon idé att kolla. Hade dock önskat att de ville göra en hinnesvepning hos BM där jag går men vet att de inte gör det så har inte ens frågat denna graviditet. Sen ska jag inte dit mer innan jag har bedömningen för igångsättning. om de inte sätter igång mig då så gör de en hinnesvepning och nu kontroll på måndag om det inte startar på helgen.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Gadget

Woho, är lite dålig i magen och hoppas att det är ett gott tecken. Tänk vad man kan bli lycklig för konstiga saker.

Issan, jag hittar bara första avsnittet av En unge i minuten. Hittade du fler? Vad heter den engelska varianten? Vore kanske intressantare för min man som inte lärt sig svenska än om han törs kolla förstås. Tror han blev lite tagen av att snegla på tvn när jag såg på En unge i minuten. Började prata om att det vore tufft för honom att se mig ha så ont osv. Men jag tycker det är bra att han är lite förberedd.

• Fyran2012
    NiniMe skrev 2012-07-30 21:03:33 följande:
    Jag blev ju undersökt för att jag bad om en hinnsvepning, annars gör man nog inte det heller bara sådär--
    Jaha, nä man kanske inte gör det nån stans. Hoppas det hjälper denna gångenGlad
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se