• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Om vattnet går och barnet inte är fixerat ska man lägga sig ner och ringa. Men min är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Dessutom gäller det mest om vattnet går "på riktigt", inte av några droppar om jag förstått det rätt. Detta pga att risken när vattnet går kan navelsträngen åka med av floden och hamna i kläm mellan huvudet och utgången.

Jag ringer min läkare när de öppnat om inget händer. Verkar dock inte passera något här. Men det kan väl inte bara vara en flytning som droppar så?

• FruKå

Ok, vad bra, och tack, nu vet jag :) min är inte fixerad än!
    Åh va svårt det där och veta vad det var för något!

• sally12

En till som kissat i princip varje timme inatt...
    Ingen bebis trots flytt i 3dagar och väldigt skönt sex igår kväll ;)

Har tid hos barnmorska idag, men inte min ordinarie :( semester även där...

Idag ger jag mig på att flytta mormors grejer till hennes lägenhet, hoppas att det drar igång nu. 4 dagar till beräknad.

• iväntanpådig

Grattis till alla bebisar!! Som man längtar! Glad

Har haft sd/molande mensvärk nu under ett par veckor som kommer och går. Hoppas att det skulle bli på riktigt men sen lugnar det sig igen..Hade igår kväll igen förvärkar? Fick oxå obehag i bröstet typ som tyngre med andningen, svårt att förklara men känns olustigt!? Och har haft sd hela natten. Inga som tar ont men är lixom öm i magen och känts obekvämt när man måstat upp på toa under natten. Får ni oxå obehag i bröstet vid Sd/förvärkar??

• Grizabella

Har sedan igår haft blodiga flytningar,kommer mest när jag går på toaletten,  avvaktar då jag ändå skall till BM i eftermiddag, annars hade jag ringt förlossningen och kollat, lite svag mensvärk ibland, , har inte bf förrän 23 august, men det kan ju vara tex slemhinnorna som spökar eller nått

• NiniMe
    Gadget skrev 2012-07-31 05:36:44 följande:
    Om vattnet går och barnet inte är fixerat ska man lägga sig ner och ringa. Men min är fixerad sedan flera veckor tillbaka. Dessutom gäller det mest om vattnet går "på riktigt", inte av några droppar om jag förstått det rätt. Detta pga att risken när vattnet går kan navelsträngen åka med av floden och hamna i kläm mellan huvudet och utgången.

Jag ringer min läkare när de öppnat om inget händer. Verkar dock inte passera något här. Men det kan väl inte bara vara en flytning som droppar så?
    Du kan tralla runt som vanligt, bebis är fixerad och håller sig i hålet eller vad man ska säga Att du droppar kan också vara för att hon är fixerad, allt kommer liksom inte ut på en gång Håller tummarna för dig

Håll nu tummarna för mig, idag ska jag göra hinnsvep nr 2... Nu hoppas jag fasiken att det drar igång... 40+4 idag...

Mammsen: Ja funkar inte detta idag så får vi se om det blir lite gymnastik ikväll hahaha
  • Gadget

Nu kommer det ut lite rosa vätska i omgångar och lite lite geléigt så det är nog proppen på något sätt. Magen tömmer sig och jag har mensvärk i ryggen som då och då ökar i intensitet. Mår lite lätt illa också. Gissar och hoppas på att det är på G. Nu vill jag känna smärta så jag fattar att det är på riktigt.

Och NiniMe, jag håller tummarna för dig också.

• Tesdy

Jag håller tummarna för dig Ninime!

Själv ligger jag med ctg efter att jag sovit här på förlossningen. Fick två citadon och en sömntablett och omvald gott jag sovit.
    Värkar har jag fortfarande men jag tror nästan citadonen finns kvar i kroppen för jag känner dom bara som lite molande.