Urs jag är jätteledsen idag! Min mamma som kan vara ganska manipulativ och elak Ljuger och jävlas och betalar inte sina skulder till oss, hon tvingar dessutom mina småsyskon som i princip bott hos mig då hon "inte orkat med dem" att ljuga och undvika mig för att hon ska slippa sin delbetalning på bilen hon kör runt i :( Och jag som sett fram sååååå emot föräldrakurserna med min underbara BM som jag vet att jag har såååå mycket att lära av glömde totalt bort att första träffen var idag mellan 18:00 - 20:30 FAAAN!!! Jag bara grät när jag märkte det nu aldles nyss ca 10 minuter efter att mötet var slut :( Det är bara 3 tillfällen och det sista kommer jag inte att gå på då det inte intresserar mig så mycket om amning och den delen.. Det har jag redan gått igenom lixom.. Hela värden rasade samman och jag vill bara skrika och gråta och lägga mig på golvet och ge upp och dö typ!! Så jävla barnslig man blir när man är fullpumpad med hormoner.. Jag som kännt mig så glad, pigg och lycklig det sista känner mig nu bara totalt nere och sorgsen :(
Hur gör ni andra tjockisar med era journaler (ni som har pappersjournaler) har ni med er dem överallt typ i bilen eller ligger de hemma? Jag har bara med dem när vi åker längre sträckor och så.. Kanske skulle förvara dem och bb-väskan i bilen from nu? eller är det överkurs, hur ska man göra?
Färdknäpp - Som du sa anneh, sperman innehåller ju prostaglandin men mycket mindre dos än den man använder på sjukhus för att mjuka upp tappen.. Sedan är det ju njutningen (närhet, berörning, sex osv) som omedelbart ökar hjärnans tillvärkning av oxitosin i kroppen som styr magens sammandragningar.. Men vad gäller prostaglandin så har de ju en (MYCKET) mer konsentrerad dos när de ska mjuka upp en omogen livmodertapp på förlossningen. Om tappen redan är lite uppmjukad eller helt uppmjukad så kan det räcka med en liten dos för ökad effekt av öppning osv..
Slemproppen - Med dottern gick den en stund efter lite sex och var då ganska mycket blodblandad. Då fick jag inte åka in till fl själv utan de tvingade mig att gå och lägga mig bums och skickade en ambulanse, det var ju iof fem år sedan.. men ytterligare några timmar senare kom första förvärkarna och 2 dagar senare var hon född.. Denna gången har jag sett lite slem till och från och ibland vid varenda toabesök i flera dagar, nu tycker jag mer det påminner om maneter från havet som någon klippt i bitar och lagt i trosan lixom.. Känner mig ursexig! Dallriga små klumpar och skulle de vara rosa skulle de se ut som små gelehallon eller vad det heter typ..
Amning - Om ni tycker det är bökigt att tömma ut med pump eller för hand så passa på när ni står i duschen, värmen underlättar och gör att mjölken rinner lättare :) Ni får testa er fram med olika ställningar helt enkelt! Har ni sett hur många ammar sina tvillingar? de har lixom kropparna under armarna eller vad man ska säga, se till att putta till lite extra tutte om det går när bebisen gapar och ska ta grepp så den får så mycket tutte som möjligt i munnen så slipper ni snart såriga bröstvårtor, vet att det är jobbigt första perioden när brösten fortfarande är spända..
Ninime - Ang sex så förstår jag hur du menar! Sist vi spexade till det så klantade jag mig först och glömde att jag hade en tjock mage och rullade över på den och drog han med mig i svängen... smart.... sedan när jag kommit upp en aning fick jag avbryta allt för jag fick kramp i ena benet och var tvungen att sträcka det rakt fram... Suck.. Men vi båda drabbades av skrattanfall och sket i alltihopa istället.. Men skrattanfall och ligga och kramas och fnissa lite är ju tydligen med bra :P Det går om man vill, ibland... fast ganska ofta går det inte iof.. Är det inte kramp och klum,pighet så står det ungar i dörröppningen och undrar vad man gör.. Suck.. Tack gode gud för bollibompa så man kan snika in på toaletten för lite snabbisar då och då (bara man kommer ihåg att stänga fönstret när grannen har sin uteplats utanför) På kvällarna är jag oftast för trött men jag vaknar ofta på nätterna och petar lite på han som ligger i sängen brevid men då blir han bara sur och vill sova :/ Morgonsex är toppen men det är som sagt de dagarna man har det som man tittar upp och ser en unge i dörröppningen..
Bellatrix - Oroa dig inte! Du skriver att det är slemmigt med så det är nog slemmproppen som gått :) När man har sex så kan tappen mogna och mjukas upp av flera anledningar och då lossnar proppen.. Att den är blodblandad är ofta ett tecken på att allt lossnat ordentligt och att fl är nära :) Om magen blir hård så är det toppen hoppas det håller i sig! Måste haft bra sex då med ;) Det låter dock skumt att de inte kunde prata med dig direkt på fl, de måste typ haft en kvinna (eller 2) som höll på föda i korridoren typ :/ Tycker du ska ringa igen! Även om det låter som slemmproppen ska man som sagt altid höra av sig om det kommer blod/blodblandade flytningar osv
Julies - Ring fl de vill säkert kolla så det inte satt igång, minns inte varför du ska göra snitt men de vill antagligen ha så gott om tid som möjligt att planera ett tidigare snitt om det behövs.