• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Iväntanpådig- när jag ligger ner och får sd så får jag med tyngd över bröstet, jätteobehagligt! Pulsen blir tung och man kan höra den nästan. Blir skitskraj jämt att hjärtat på mig ska stanna.... Har aldrig ringt pga det.....

• NiniMe
    Gadget skrev 2012-07-31 08:07:52 följande:
    Nu kommer det ut lite rosa vätska i omgångar och lite lite geléigt så det är nog proppen på något sätt. Magen tömmer sig och jag har mensvärk i ryggen som då och då ökar i intensitet. Mår lite lätt illa också. Gissar och hoppas på att det är på G. Nu vill jag känna smärta så jag fattar att det är på riktigt.

Och NiniMe, jag håller tummarna för dig också.
    Tesdy skrev 2012-07-31 08:08:32 följande:
    Jag håller tummarna för dig Ninime!

Själv ligger jag med ctg efter att jag sovit här på förlossningen. Fick två citadon och en sömntablett och omvald gott jag sovit.
    Värkar har jag fortfarande men jag tror nästan citadonen finns kvar i kroppen för jag känner dom bara som lite molande.
    Wiiiii klart det måste vara på gång nu Låter så
    Tack töser
  • SandraDa
    Gadget skrev 2012-07-31 08:07:52 följande:
    Nu kommer det ut lite rosa vätska i omgångar och lite lite geléigt så det är nog proppen på något sätt. Magen tömmer sig och jag har mensvärk i ryggen som då och då ökar i intensitet. Mår lite lätt illa också. Gissar och hoppas på att det är på G. Nu vill jag känna smärta så jag fattar att det är på riktigt.

Och NiniMe, jag håller tummarna för dig också.
    Hej! Jag har inte varit så aktiv här på tråden men följer er hela tiden :)

Gadget jag hade nästan exakt så som du beskriver och ringde till förlossningen, fick då komma in på kontroll.
    I mitt fall var det inget läckande fostervatten, tydligen ganska vanligt med SÅ rinnande flytningar nu i slutet...
    Men dom sa klart och tydligt att man ska kontakta dom om man misstänker att man läcker fostervatten eller vattenavgång!

Men som du förklarar nu låter det ju helt klart som att det är på G, hoppas och lycka till!
    Själv har jag 13dagar kvar och håller på att bli tokig utav väntan!! Tungan ute
  • Kampis

Min barnmorska sa att vattnet kan inte gå "lite"utan när det väl har börjat läcka läcker det hela tiden :/

• LiJon

Spännande Gadget, hoppas det är på gång nu!

Iväntanpådig; Jag får precis som du beskriver vid sammandragningar, får jättesvårt att andas. Inte bara när jag ligger ner, räcker att jag sitter lite bakåtlutat. Har börjat få sammandragningar ofta på kvällarna nu, med typ 5-10 minuter emellan och då blir man lite utmattad när man knappt får luft ;)    

Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av inför förlossningen. Har ju varit och gjort en bäckenmätning och ringde själv för att få reda på resultatet igår. Ligger inom "relativ bäckenträngsel". För att inte räknas som bäckentrång ska man ha summa utgångsmått på minst 31,5 cm, jag har 30,5. Har inte diskuterat med någon utan en BM läste upp i telefon vad som stod i journalen, och att röntgenläkaren skrivit att en vaginal förlossning borde vara möjlig om jag har bra värkar. Jag vill ju verkligen prova att föda vaginalt men nu när jag vet att bäckenet är åt det trånga hållet är jag rädd att det ska bli så som jag verkligen inte vill, långt och utdraget och kanske avslutas med sugklocka eller urakut snitt.

När jag pratade med min egen bm innan mätningen sa hon att ligger man på gränsen kan man ha en 'deal', att man låter förlossningen starta av sig självt och märker man tidigt att det inte händer så mycket (att barnet inte kommer längre ner osv) så gör man snitt direkt "utan tjaffs" eller försök med sugklocka osv. Så jag hoppas det är det som gäller! Skulle kunna slappna av på ett annat sätt då. Ska till bm på fredag men då är det inte min vanliga som är på semester, hoppas verkligen att hon jag ska träffa är bra att prata med.

Grattis igen till alla nytillskott! {#emotions_dlg.flower}       

• Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-07-31 09:21:07 följande:
    Spännande Gadget, hoppas det är på gång nu!

Iväntanpådig; Jag får precis som du beskriver vid sammandragningar, får jättesvårt att andas. Inte bara när jag ligger ner, räcker att jag sitter lite bakåtlutat. Har börjat få sammandragningar ofta på kvällarna nu, med typ 5-10 minuter emellan och då blir man lite utmattad när man knappt får luft ;)    

Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av inför förlossningen. Har ju varit och gjort en bäckenmätning och ringde själv för att få reda på resultatet igår. Ligger inom "relativ bäckenträngsel". För att inte räknas som bäckentrång ska man ha summa utgångsmått på minst 31,5 cm, jag har 30,5. Har inte diskuterat med någon utan en BM läste upp i telefon vad som stod i journalen, och att röntgenläkaren skrivit att en vaginal förlossning borde vara möjlig om jag har bra värkar. Jag vill ju verkligen prova att föda vaginalt men nu när jag vet att bäckenet är åt det trånga hållet är jag rädd att det ska bli så som jag verkligen inte vill, långt och utdraget och kanske avslutas med sugklocka eller urakut snitt.

När jag pratade med min egen bm innan mätningen sa hon att ligger man på gränsen kan man ha en 'deal', att man låter förlossningen starta av sig självt och märker man tidigt att det inte händer så mycket (att barnet inte kommer längre ner osv) så gör man snitt direkt "utan tjaffs" eller försök med sugklocka osv. Så jag hoppas det är det som gäller! Skulle kunna slappna av på ett annat sätt då. Ska till bm på fredag men då är det inte min vanliga som är på semester, hoppas verkligen att hon jag ska träffa är bra att prata med.

Grattis igen till alla nytillskott!        

Kräv att det ska vara så för dig! Skriv in det i journalen och se till att bm fixar de kontakter som behövs. Du ska inte behöva oroa dig för det, speciellt inte under själva förlossningen!
  • eightythree

Halloj tjejer!

Var ute på två promenader igår. Sedan till och från igår, inatt och nu har jag ihållande mensvärk i rygg. Haft lite värkar men de har inte kommit regelbundet. Sammandragningarna påverkar mig på samma vis som Iväntanpådig att andningen blir tung. Mina misstankar kring proppavlossningen de senaste veckorna har varierat mellan genomskinlig/vittrådig och gröngul och olika mängder. Imorse var det ordentligt som kom, men jag har inte haft något blodliknande i. Vet inte om jag vågar gå en promis idag eller om jag ska försöka ta det lugnt. Vill gärna att det kommer igång om det nu är så. Känner ni er mer yrsliga nu i slutet?  Har även ett ökat tryck mellan benen och kan inte sitta längre utan måste halvligga. Eller ja - wc stolen är toppen för att avlasta trycket lite när det är tomt i mitten. kanske skulle införskaffa en badring!

Känner mig lite vilsen ifall denna förlossning inte skulle sätta fart med vattenavgång likt de andra två. När ska jag ringa förlossning för rådgivning? Vill hellre gå latensfas och den mesta väntan hemma, men vet ju inte hur det kommer bli. De andra två har kommit i rasande fart efter vattenavgången...

• Sommaren12

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som verkar va på G! :)

Här vaknade man av grannens motorsåg.... :/

• godisbit

Tillbaka på jobbet igen efter en långledig helg och ngn extra dag med graviditetspenning. Det är inga problem att jobba, men fyyy så seeeegt det var att stiga upp i morse!! Börjar så smått fundera på om jag ska ta fler grav.dagar än jag först hade tänkt.... Vecka 34+6 idag så det är ju ett tag till bf, men bm betonar ju verkligen vikten av att trappa ner. Känner inga besvär av graviditeten, förutom att magen är i vägen då och då. Blir så klart tröttare än vanligt och värmen värmer ju lite extra. Förutom sammandragningar ngn gång om dagen (som inte gör ont) så händer det inte mkt med magen och bebis bökar runt som vanligt. Tror nog mest det är det fina vädret som gör mig extra sugen att vara ledig egentligen

Har besök från USA nu så jag läser i te kika flitigt här i tråden. Ser dock att det "trillat in" fler söta bebisar! Stort grattis till er som fått era gullklimpar! Stort lycka till till er som tycks vara på gång också. Börjar nästan undra om det kommer vara någon mer kvar med bebis i magen i slutet av augusti låter som det är många som hoppas/tror på otåliga bebisar som vill komma tidigt!