• 05091112

Augustibebis 2012

Håller med, det måste inte betyda missfall!

Jag blödde lite vid sex innan jag plussade med min dotter, trodde alltid det var mensen.

Fy vad trött jag är nu. Bråkade med mannen inatt och sov halva natten på soffan.  

• 05091112

Ska ringa och boka tid för VUL imorgon. De är väldigt stränga här men jag hoppas de förstår mig.

Sitter och hoppas med allt man har varje kväll att man inte vaknar morgonen efter med illamående, hade varit trevligt att slippa det på julafton  

• 05091112

Kommer inte riktigt ihåg, när kan man se hjärtaktivitet?
    Ringer imorgon och ber om en tid första eller andra veckan in i januari, knappast lönt att gå dit nu  i vecka 4+, ser man väl bara en slemhinna eller något sådant om jag minns rätt.

• 05091112

Nåja, hoppas allt går bra för er, lämnar tråden nu känner mig långt ifrån välkommen!

• 05091112
    astro skrev 2011-12-19 23:20:37 följande:
    Varför inte? Jag kan inte minnas att någon varit ovänlig?

Nej det sa jag inte, men jag har försökt få igång lite samtal här men ingen verkar vilja prata med mig hehe så jag får väl leta på annat håll..
  • 05091112

Godkväll tjejer.
    Hade nog bara lite depp igår, mår mycket bättre idag.
    Ska inte lämna, har ju bara er innan vi outar graviditeten

På fredag blir det VUL för min del, de lär väl inte se så mycket men får förhoppningsvis en ny tid så de kan leta efter hjärtaktivitet, blir väl efter nyår.

• 05091112
    Ari Gold skrev 2011-12-20 21:12:38 följande:
    Jag tänker som du Astro, man får göra någon slags rimlighetsbedömning av helheten.

Har faktiskt aldrig hört talas om någon gravid som drabbats av listeria (eller någon annan heller för den delen). Det verkar ju inte överdrivet vanligt om man säger så... Ska man sedan dra någon paralell till andra saker man gör som gravid, tex onödiga bilresor vid dålig väderlek, så blir det ju nästan löjligt.

Jag sökte pga rädslan at tjag fått det när jag väntade min minsting, snacka om att läkaren skrattade åt mig
    Han var jättesnäll .
    Jag hade ätit mögelost på pizza utan att tänka på det och hade fått huvudvärk dagen efter
    SÅ han sa "stay away from chocolate" med världens smile.
  • 05091112
    Augustimamman skrev 2011-12-20 23:34:14 följande:
    Kul att du stannar! Jag har inte varit inne och läst här sen i morse och redan har ni hunnit skriva tre nya sidor. Ja orkar inte alltid läsa ikapp och ibland orkar jag inte svara heller. Tycker det är kul att fler tillkommer i tråden, hoppas du känner dej välkommen, det lilla jag hunnit lära känna folket här inne så är alla härliga och välkomnande, har du blivit missad var det nog inte meningen.

Vilken vecka är du i? Jag vill med göra vul... Ska ringa efter jul och försöka få nåt bokat. 
    Ja det är sant, men du vet hur man blir ibland med hormoner i överflöd

Jag är i 4+5 på fredag så det enda de kommer kunna se är antagligen att det finns en graviditet (hoppas vi), sen bokas en ny tid in.
    Vilken vecka är du i?  
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-21 03:04:03 följande:
    Härligt att du är kvar! Drömmer Känner som du.

Hur får du VUL? Privat klinik el.? Jag ska också göra mitt allra bästa för att få till ett VUL just på fre., för då är sambon ledig och kan ta hand om sonen då, vill ju inte ta med honom själv dit.

Jag kan inte få det privat där jag bor, så det får bli att åka in till Kvinnokliniken bara, för de svarar aldrig i telefon där...

Jag börjar bli riiiktigt pirrig nu, på tor är det v.8+1 nämligen, samma dag som jag fick mf i början av okt... Skäms

Dock känner jag mej mer gravid nu än jag gjorde då, så att säga, hoppas det är ett bra tecken. Då hade ju fostret dött i magen redan i ca v.3-4...

Och idag ons ska jag och sambon på kub-info hos min bm, ska bli intressant... Jag vet verkligen inte alls hur jag ska göra i dagsläget nämligen... Tyst

ett tips till er som gör VUL förresten - ta med en kamera och fota skärmen! Gjorde jag då jag gjorde VUL med sonen i v.12, ett fint minne. Blev så otroooligt rörd av att se ett liv därinne, för jag kände mej då inte det minsta gravid, mådde inte nåt illa och magen va nästan platt. Dessutom hade jag ingen som helst koll på när jag blev gravid, gick redan på grav först. i v.6 då.
    Okej då förstår ajg verkligen att du vill göra VUL, och jag tror du kan få ett med tanke på missfallet!
    Men det låter väldigt positivt om du mår annorlunda nu!

Jag ringde KK och sa som det var, inte haft mens sen somras och testen blir inte starkare.
    Blir bara mer och mer orolig nu, kan inte prata med någon heller förutom er här. 
    Tror ni det är kört?

• 05091112
    oxle bo skrev 2011-12-21 08:19:14 följande:
    Den 24/7 men kommer garanterar bli flyttad en vecka på til. Blivit det 3 gånger förut. O så har jag ändå haft stenkol på äl. Huvudsaken det kommer en liten frisk bebis :) 0509112: fins det ingen privat klinik där du bor? Jag boka där, dom ville inte ta imorgon mig heller på sjukhuset. Hade mens i augusti senast. Håller tummarna att du bara har låg nivå men bebis mår bra. Har du tagit ett digitalt.?
    Ja, alltså hehe, testnarkoman som man är så är dessa stickorna INTE de enda jag tagit. Jag har tagit två CB och ett digitalt i lördags också. Det första CB blev HELT negativt, men det samlade inte upp tillräckligt med urin (tar aldrig mer i strålen efter detta) och andra CB blev svagt positivt, morgonurin.

Digitala i lördags visade gravid 1-2 . Hoppas de kollar hcgökning också på KK isåfall .
    Håller på att gå i bitar nu, har en ofostrig graviditet i bagaget  
Svar på tråden Augustibebis 2012