Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

Gadget skrev 2012-03-16 20:40:14 följande:
    Jag skulle precis skriva ett inlägg och fråga om fler har haft det lugnt i magen ett par dagar efter att tidigare dagligen känt ganska tydligt. Så är det nämligen för mig nu.
    Och bara för att vi beställde vagn idag känns det extra nojigt. Även om det förstås skulle vara det minsta problemet om något hemskt skulle hända.
    Jag har också nästa UL snart, på onsdag, så jag behöver inte heller stå ut så länge. Men vill så gärna att Liten ska ge sig tydligt till känna nu.
    Skönt att höra att fler känner lika i alla fall.
    ja men då är det flera som känner lika. ja jag tackar gudarna för att det bara är få dagar tills man får se stjärnan också :D ja det håller jag med om . det är fortfarande små puffar så man blir lite sådär kände jag rätt nu. jag vill få en riktig ninja kick spark hårt som tusan :D det vill jag ha :D 
  • Angelica1991
    NiniMe skrev 2012-03-16 21:30:20 följande:
    Här har det gått upp och ner från det jag känt de tydligt ungefär fram till vecka 20, vissa dagar har man knappt känt ngt andra har det varit så mycket mer.. Nu är jag i vecka 22 och jag puttar lite på magen så sparkar hon tillbaka
    ja det är väl så det är, dag för dag :) ååh vad mysigt, så vill jag också ha det =D jag har faktiskt testa putta på magen och så men det är inga direkta reaktioner som jag känner än :D hehe 
  • Angelica1991
    astro skrev 2012-03-16 22:16:27 följande:
    Månne det kan vara lufttrycket? Här har också varit ovanligt lugnt i magen sedan i förrgår. Jag har blivit så stressad av det (fånigt, men ...) att jag har beställt en doppler ...
    jag har tänkt fler tal gånger på att köpa mig en sådan på blocket för en mindre peng. men sen tänker jag sådär nej för tusan min lilla har det bra så går det ytterligare någon vecka sen funderar jag igen så blir det om och om igen :D 
  • Angelica1991
    mammsen skrev 2012-03-17 10:41:16 följande:
    Jag hade en bm som inte verkade så angagerad och så.. jag fick sen inskrivning i v 13 sedan ville hon inte ha återbesök försen v 24-25

Sedan blev hon långtidssjukskriven och det ringde en bm som ville träffa mig för hon ska följa mig hela grav, så jag kom in i v 17 någonting och fick en ny tid i v 20, hon tycker det är lagom med 3-4 veckor emellan såhär tidigt,, men det är nog välldigt olika beroende på villken barnmorska man har. 
    ja så var det för mig också
    inskrivning v 11 då. 
    sen sa hon ja vi gör inga fler besök fören efter rul igen så ca v 24.. :S eehh
    sen sa hon ja om du vill får du komma en gång mellan inskrivning och rul. jaa självklart vill jag ha feedback och hänga med i svängarna? fick tom lyssna på hjärtljudet då när jag var tillbaka v 16. 
    så då menade hon alltså att om jag inte ville komma tillbaka eller kände att jag inte behövde så skulle jag fortfarande vara ovetande om bebis hjärta tickade.. jag går in i v 19 imorn. det låter ju inte klokt egentligen. 
  • Angelica1991
    mammsen skrev 2012-03-17 12:19:39 följande:
    Byt BM, för mig är det viktigt att ha en bm som är angagerad och gillar sitt arbeta och vill ha så bra koll som möjligt.. De finns!! Det finns fler engagerade och bra barnmorskor än negativa och oengagerade..
    ja jag kände efter hälsosamtalet i v 5 att jag nästan ville byta. men tänkte ge henne en chans. men fortfarande inte nöjd. sen en annan sak som jag retade mig gall feber på. hon frågar mig om jag har avstått från alkohol och snus fall det var jobbigt. men snälla hon kan inte på fullaste allvar tro att bara för jag är 20 år ska ha svårt att avstå från alkohol när jag knappt drack innan det heller :S . hon hackar på mig precis som att jag inte skulle tycka det var självklart att inte dricka och snusa :S så då sist vart jag faktiskt väldigt arg på henne och förklarade för henne hur det ligger till med mina åsikter om sånt där. ja då sa hon det är en rutin fråga för det finns folk som dricker. då sa jag det jo men det gör det säkert men jag har sagt mina åsikter om det sen jag var på hälsosamtal v 5 och då hade jag redan slutat ! 

oj nu fick du höra värsta historian :P 
  • Angelica1991
    Kampis skrev 2012-03-17 12:54:26 följande:
    Men nu tycker jag faktiskt att ni ska ta det lite lugnt, oftast är det kommunens rutiner om när man ska på branmorskebesök och inte barnmorskornas, och frågan om det varit svårt att sluta röka/snusa får alla.
    jo att alla får den frågan antog jag bara när hon sa att det var en rutin fråga. men sättet hon säger det på låter inte trevligt och då kan jag börja känna mig irriterad på det också att hon ställt den frågan innan. :) seeeeeen kanske jag hade lite hormoner som spökade + att det ämnet är jag lite hetsig på . men det börjar faktiskt bli ganska stabilt än vad det har vart apropå bli arg. :P 
  • Angelica1991
    Gadget skrev 2012-03-17 22:56:53 följande:
    Hur har det gått för er som igår liksom jag oroade er över att bebisen varit lugn ett par dagar?
    Min håller för tillfället något gympapass i magen. Känner hur magen liksom spänner till i olika riktningar. Så mysigt...
    jag vart överlycklig idag. för jag fick världens jag vet inte hur jag ska förklara. som en våg gick upp och ner 3 bufflingar. sen nu ikväll när jag hade besök av en vän så levde lillen rövare. så jag känner mig hur lugn som helst nu, precis lagom i tid när jag behöver ljus i mörkret =D 
  • Angelica1991
    fru Elle skrev 2012-03-18 18:14:17 följande:

Måste vara hemskt att genomgå en sen abort när man har börjat känna barnet röra sig. Måste vara ren tortyr att inte få genomgå aborten direkt när man har bestämt sig för att göra det. Att man måste invänta beslut från socialstyrelsen och under tiden fortsätta känna fosterrörelser.

Pixel jag beklagar verkligen att ni har varit tvugna att ta ställning till detta och utsättas för denna sena abort. Jag önskar er all lycka till i framtiden!

nej men fy vad hemskt. usch jag mår alldeles super dåligt när jag läser det här.. jag håller med jag önskar också all lycka i framtiden 
  • Angelica1991

Hej Hej idag har jag vart på ultraljud. Allting var kanon bra. Helt underbart :D vart bakflyttad 2 dagar :) och jag har i framvägg vilket jag inte märkt av fullt ut. Men nu när hon sa det så stämmer det nog för att jag inte alltid känner henne kicka speciellt hårt :D och det är en liten tjej :D så underbart . Jag har vart lycklig hela dagen. Bild kommer upp på bild tråden när jag sätter mig vid en dator senare ikväll. Nya räkningen blir att jag går in v 19 imorn :D var inte värre än 2 dagar Hehe

• Angelica1991
    ALLIEVERDO skrev 2012-03-19 20:29:01 följande:
    Jag var också på RUL idag och blev framåtflyttad 5 dagar. Så gick in i v 19 igår ist :) Då är vi väldigt nära varann :) frågade dock inte om könet, men funderar på om det kan vara en liten pojke? har en flicka innan och där reagerade jag aldrig på något på skärmen eller bild. men här tyckte jag att jag reagera på skärmen en gång och även lite på bild..vad tror ni?
    Oj nu hamnade min bild över din text..konstigt.
    ja vad roligt =D skiljer 1 dag mellan våra då =D tihih sen vet man ju aldrig + - 14 dagar =DD jag bara låg och njöt efter att hon började påbörja säga att det såg bra ut efter varje grej hon tittade på :D jag kände YEEES !! :D bra kämpat min lilla tös =) 
Svar på tråden Augustibebis 2012