Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

nu är det inte roliga tider..
    i söndags var det ett härrans halloj i magen på mig som alltid, jag brukar känna av henne flera gånger nästan varje timme eller varannan.
    Sen i måndags var det så stilla så undrade om jag hade bebis kvar i magen, kände rörelser 2 gånger på hela dagen.
    nu idag har det var jätte stilla också. känt lite flera rörelser idag men dom är så svaga, inte alls som det vanliga.. så det reagerar jag starkt på.
    idag har jag haft såna vattniga flytningar så jag trodde jag sipprade fostervatten eller nått liknande..
    PLUS att jag haft smärtor i magen och mycket sammandragningar..
    jag har ringt förlossningen men hon säger att det inte är någon fara utan att hon kan ha en vilo period nu och ang. flytningarna var det vanligt, sen sa hon drick kallt vatten eller nått sött och peta på magen för att se om hon reagerar.
    jo visst reagerar hon men väldigt svagt och inte mycket av att jag bufflar på henne :'( har lyst med en ficklampa och tror hon reagerat av det, annars bara en tillfällighet att hon rörde på sig då.
    imorn ska jag ringa min bm och begära att få komma in. jag håller verkligen på att gå under här..
    i min hjärna låter inte det här som det ska, kanske ska nämna att jag gick in i v 26 idag.. eller vad säger ni??  

• Angelica1991

tänkte uppdatera lite. jag gör det väldigt kortfattat. jag ligger på förlossning i Uppsala. kämpar att ha henne kvar i magen. fått en spruta till hennes lungor så det utvecklas lite snabbare. ligger på dropp för att stoppa värkarna. dom har lyckats lite grann. jag är öppen 3 cm ingen vatten avgång vad dom kan se. får antibiotika ikväll för mina bakterie värden var höga plus att jag förmodligen har urinvägsinfektion. bebis mår bra så hon tar ingen skada.. kan säga att jag har inte haft tid att ens grina. jo ok nästan hela tiden. chanserna ser bra ut men jag är så rädd iaf :( pappan kommer så fort jag ringer så känns bra. annars kommer han på fredag. det jobbiga är att dom tror inte hon håller sig mer än 1 v max ...

• Angelica1991

det var ju roligt att all min text försvann.. dumma mobil. Ja nu var det så mycket så orkar inte skriva om. men jätte tacksam för alla stöttningar

jguz : känns väldigt bra att vi kan ha tur att hon stannar längre än vad läkarna säger .<3 kram till er alla

• Angelica1991

jag är v 25+2 så det är lite jobbigt :( som sagt vården har blivit otroligt mycket bättre. så jag känner ändå lycka och att det ska gå bra <3

• Angelica1991

Tack hurrni <3 upp till bevis om droppet hjälpt kl 23 ska dom kolla tappen igen. har det rört sig åker jag på snitt på en gång. så skriver jag inget runt halv12-12 så vet ni vart jag är :( pappan gasar hit, 1,5 tim. jag hör till vås egentligen men Uppsala fick ta hand om min lilla ist <3 tårar tårar

• Angelica1991

Hej det är med stort leende och glädje tårar som jag skriver :) det blev snitt för min del min söta prinsessa ville ut och det var fort 120510 12:44 kom min lilla Sofia till världen 800 g och 32,5 cm lång hon är helt underbar och så stark. vart inga som helst komplikationer

• Angelica1991

Hej det är med stort leende och glädje tårar som jag skriver :) det blev snitt för min del min söta prinsessa ville ut och det var fort 120510 12:44 kom min lilla Sofia till världen 800 g och 32,5 cm lång hon är helt underbar och så stark. vart inga som helst komplikationer

• Angelica1991

Svar på tråden Augustibebis 2012