Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

astro skrev 2012-07-11 05:53:36 följande:
    Grattis FruMii {#emotions_dlg.flower}

--

Angelica, det är så svårt att ta hand om sig själv när all ens energi är riktad mot en annan liten varelse. Mat och sömn och frisk luft, allt detta blir så oväsentligt, Men det märks på orken. Försök få något nyttigt i dig även om det så bara är ett par ägg och en sillbit eller en ordentlig ostsmörgås. Du behöver ladda både psyke och kropp för att orka, och faktiskt även för att orka vila.

Hoppas att du får lite goda nyheter snart också. Prematurvården i Sverige är fantastisk men jag har förstått av många berättelser att det väldigt ofta blir sådär, två steg fram, ett tillbaka, nya problem som dyker upp vartefter de gamla försvinner. 
    jo, jag är inte så bra på att tänka på mig själv. ja men precis det är ju helt oväsentligt och skulle gärna kunna skippa allt sånt. men det går inte i längden. jag tänkte försöka få ordning på rutinerna igen. ja så är det, vi har fått många backslag men inte så jätte hårda men ändå backslag men dom känns destu hårdare för man vet aldrig vart dom leder. fast jag har ju bara väntat på något ska hända för nu har allt vart så himla bra länge så nu kom det. bara ta sig igenom det och göra det man kan. hålla henne ungefär ! Ja tack det hoppas jag också
  • Angelica1991

Hej :) Grattis till alla bebisar och nu insåg jag att vi trillat in i augusti och var tvungen att kika lite vad som hänt och händer :D 18 dagar till BF dagen som skulle ha vart. Vi är kvar på sjukan 83 dagar och nu trillar vi in på 84 dagen. Ingen hemgång i syn heller. Jaja ... kul att era bebisar börjat trillar in. Min dotter väger 3,3 kilo och är 37+3 :) har andningshjälp än Kram

• Angelica1991
    FruKå skrev 2012-08-02 05:58:44 följande:
    Angelica1991; oj det är lång tid det. Vad ni är starka! Men var inte ni på väg att få åka hem eller minns jag helt fel? Vill hon inte andas alls utan hjälpen?
    Kram
    ja visst är det lång tid. tack nja inte hem men till hemsjukhuset, vilket vi är nu sen 2 veckor tillbaka =) hon vill men kan inte, hennes lungor är inte i bra skick, hon har BPD som det då heter. :/ därav all denna tid med andningshjälpen.  Kram
    Tesdy skrev 2012-08-02 07:09:05 följande:
    Angelica jag håller alla tummar och tår att din prinsessa blir bättre så att ni kan få komma hem snart.
    Tack för det :) jag känner att nu har det blivit augusti och att det är våran tur nu snart att få komma hem 
    A R skrev 2012-08-02 06:30:18 följande:
    Angelica, hoppas ni får komma hem snart. Kram till dig!
    JA det hoppas jag också. nu vet jag inte längre vad jag ska sträva efter för vecka dag eller månad. vi får bara vänta Kram
    astro skrev 2012-08-02 08:37:38 följande:
    Angelica, vad jobbigt. Hoppas innerligt att ni får åka hem relativt snart, i alla fall. Nalle 

Ja, lite påfrestande och jag har inget att gå på längre. jag vet nu redan att vi inte får komma hem innan 20 augusti då hon skulle kommit.. personalen sa ja men du kan väl tänka att du kunde gått till 42+.. jo men vi kommer inte hem innan det heller.. vad ska jag gå efter sen? nej det är jobbigt. hennes lungor kommer inte bli återställda heller så hoppas hon repar sig hyfsat bra iaf när det är klart. 
  • Angelica1991

Har inte hängt med här så mycket. Men massa bebisar är på g. Grattis till er alla som fått Sina små sköna :D Nu till mitt gnäll . Min ångest har vuxit sig starkare och jag mår så dåligt på grund av att min bebis skulle ju inte vara här än plus att hon är så pass dålig gör att min ångest inte kan släppa. spelar ingen roll att jag inte kunde göra nått, jag mår dåligt ändå. Vi kommer inte hem i varken augusti eller september. Så kan ni ana varför jag mår dåligt för vad min dotter får jobba och hennes kropp går för fulla muggar. Nej fyfan, Ja kanske fel ställe att. Deppa på när ni har en positiv dialog här :)

• Angelica1991
    Aprilia1977 skrev 2012-08-10 20:09:03 följande:
    Har en fråga.... 

Hur är det med kudde till bebis i spjälsäng? Ska man ha... eller inte ha?? 
    min dotter har en kudde och som sommaren12 skrev så ska dom ha kudden ända nere vid axlarna. det ska tydligen avbelasta bakhuvudet med kudde :) hon har bara kudden när hon ligger på rygg =) 
  • Angelica1991

förresten tack till er som svarade på mitt depp inlägg. det var tröstande att läsa det ni hade att säga :) <3 jag är hemma nu och andas och samlar krafter blir andra natten nu men imorn far jag till min dotter igen :) det känns lite som att jag har restarta klafterna lite grann. pysslat lite här hemma och jag har faktiskt dragit igång min hobby igen, fast det var några dagar sen. jag håller på med virkning och broderier för tillfället och det är en grej som gör att jag glömmer alla beskymmer för en stund och på nått sätt kopplar av. det är lite av terapi:) vissa dagar känns det tungt och andra som hur bra dagar som helst. det är bara svårt att veta hur man ska reda upp sig själv just vid den jobbiga stunden, men det går över :) nu känner jag mig hyfsat pigg och glad. det är uppiggande att fixa ordning för hemkomsten och nog blir det aldrig klart för man kommer på mer och mer saker för varje gång, så säger jag alltid nu är jag färdig för att komma hem, men sen ändå finns det massor att göra =) kram på er :)  

• Angelica1991

Får lov och säga grattis till fler nykomna bebisar =) har inte läst så mycket men det ramlar in bebisar ser jag =) 
    ja får se om jag har nått nytt att komma med då. hm ! jaa men för fasen.. hihi jag har vart ut med min prinsessa i barnvagnen.. deni ! efter 98 dagar fick jag ÄNTLIGEN ta ut min bebis 16/8 ! =) sen måste jag ju även berätta att vi firade hennes BF dag den 20 augusti också , 102 dagar gammal .. satan så bra äntligen fullgången 40+0 .. idag är hon 40+3 =DD haha men inte kommer vi hem för det.. så vi strupplar lite till på sjukan :) syrgasgrimma på dagarna och CPAP på nätterna.. snart dags för dags permission !! =)

• Angelica1991

jag har bara gråtit i flera dagar nu. allt jag ser läser hör grinar jag av. både av lycka och sorg.. jag vet inte om det är nå hormongrejer eller vad det är frågan om.. eller om allt börjar ta ut sin rätt nu.. trött helt enkelt ! vad vet jag.. det ända jag vet är att jag har grinat nu i flera dagar :/ 

• Angelica1991

grattis alla nya bebisar =) A R Lycka till.. nu borde bebis komma =) låter så =) 

Nattsuppdatering här också.. om 10 timmar sitter VI i bilen på väg hem på en 12 timmars permission = ) har skrivit ner en lista på vad som ska med. och ja den blev lång.. först tänkte jag bara på bebis saturationsmätare och 2 syrgastuber , thats it.. hahah ja det var ju lite mer än så ;P men åh vad underbart vi ska ha det =) ska använda alla prylar som stått och damma bra länge nu =)
    jag säger bara YES, we made it ! =) vi tog oss ända hem <3 kram  

• Angelica1991

För er som inte vet har jag och sofia ÄNTLIGEN kunnat flytta hem :) igår gick packningen hem :D <3 4 förjävligt påfrestande känslosamma nära döden månader tog det OCH 2 dagar .. nu är det hemsjukvård som står på tur. längtar tills vindern är över och sofia och jag kan gå i mataffären och gå in på gallerian och ta en fika på stan :) jag får hålla ut ett tag till :)) men nu är jag lycklig ! :D

Svar på tråden Augustibebis 2012