Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

livelovelaugh skrev 2012-05-26 07:27:17 följande:
    Angelica, ang ductus på så förtidiga födda så är det väldigt vanligt. även om det blir op så är det en op som med all sannolikhet kommer gå toppen och oftast ingen öppen hjärt op utan man brukar gå om via sidan. Förstår att det givetvis känns hårt vilket som men tänkte att du kanske ville veta det (du har iofs säkerligen fått den infon redan)
    Har hon fått medicin för det än?
    Ibland hjälper medicinen ductus att stänga av sig själv och om op är det enda sätt ett kommer du efteråt upptäcka att hon mår ännu bättre med ductus stängd.
    jo att det är vanligt hängde jag med på =) jaha att man inte behöver öppna visste jag inte, men gud så skönt ! läkaren kanske nämnde det men vi satt hur länge som helst och bara satt och tog in information så just den meningen kanske svamlade bort i huvudet..
    nej hon har inte fått den än, vi ska vänta lite granna och se annars tror jag dom skulle ge den medicinen och så skulle vi få vänta igen. tack för informationen :D det hjälpte lite grann, fast jag panikar för det där ordet operation :(
    Tack alla för alla tummar och tår ! =)
  • Angelica1991

hej har inte hunnit läsa något på massa massa dagar. och ni skriver på flitigt som vanligt =) alltid lika bra och kul att se vad ni har för er och trixar och donar där hemma :) vi är kvar i uppsala 5 veckor blir hon imorn och v 30+1 är hon idag. vi står just nu i ett läge där vi bara stampar och stampar för vi är i ett ställe där det inte händer så mycket just nu. fortfarande andnings hjälp . tuben är kvar :/ men jag är lycklig för att hon i övrigt är frisk och kry och glad och stark. det är bara lugnorna som fortfarande inte vill själv. dagen kommer det vet vi men inte när och det kan ju vara lite jobbigt vissa dagar. jag har bara haft en sväng där jag brytit ihop och inte orkar någonting. men då gjorde jag det ända rätta , jag åkte hem 2 dagar och min syster fick ta över 1 dag. det mina vänner var guld värt för jag är på fötterna igen och nu har sofia en skapligt pigg mamma igen. vi har ju en lång bit kvar så hon behöver ju en pigg mamma hela vägen och inte en mamma som gråter var och varannan minut :) hoppas ni andra mår bra och har det bra i det så där halvdana sommarvädret :) Kram 

• Angelica1991
    mammsen skrev 2012-06-19 15:45:01 följande:
    Anneh - De växer i genomsnitt 200g/vecka nu :)

hehe, min tös går upp cirka 200 g på 4 dagar :) fast hon är ju utanför magen nu och ligger ju lite efter i vikten tackvare det så kanske därför dom matar på henne så att hon går upp fort =) hon väger nu idag 31+0, 1548 g . väldigt stolt för det
  • Angelica1991

hej hej :) jag har skrivit om hur dagarna såg ut innan sofia kom och om när hon kom ut och ect =) om ni skulle vilja läsa det så finns det under fliken blogg på min profil =) 

• Angelica1991
    mammsen skrev 2012-06-24 09:47:59 följande:
    Angelica1991 - Läste blogginlägget, villken traumatisk upplevelse! Hoppas att du fått någon att prata igenom det hela med för att bearbeta vad som hänt! Tur att din dotter var en riktig tuffing och klarar sig så bra! Får du bo på sjukhuset med henne eller bor hon där och du hemma?
    ja, jag känner mig fortfarande chockad och går och grubblar mycket på vad jag kunde gjort annorlunda -.- FY MIG !! ja hon är en riktig kämpe :) jag bor på ett patient hotell som ligger i närheten men jag tar taxi mellan =) sen finns det en säng bredvid henne i salen som man kan sova på men man sover ju så klart inte så jätte bra men ibland har jag stannat med tösen =) 
    livelovelaugh skrev 2012-06-24 11:16:19 följande:
    Angelica, skulle gärna läsa men kan inte från mobilen. Om du orrkar maila det till mig får du gärna göra det på fredrikadalling@gmail.com
    nu är ju våra situationer annorlunda men lik förbaskat liknande.
    hoppas ni har det braÖ vilken stad ligger ni i?
    ja självklart jag mailar över det nu =) 
    jo jag såg att du hade en liten krabat, hur kom det sig?
    vi har det bra, hon kämpar på med andningen och utvecklingen av lungorna. vilket är en lång och jobbig bit. man får inte pressa henne för hårt eller för lite, men just nu har vi hittat mellan läget för att få henne att utvecklas samtidigt som man inte tröttar ut henne för mycket =) hur är det med er? vi ligger i uppsala. vart är ni ? =)
    Jloow skrev 2012-06-24 11:23:53 följande:
    Jag skulle gärna läsa också men sitter bara på telefon. Är det någon som kan länka?
    har du någon mail adress jag kan skicka till kanske ? =) 

• Angelica1991

plötsligt händer det har läkarna och sjuksköterskorna och undersköterskorna sagt i många många veckor.. men när fan är plötsligt händer det, dom sa också hela tiden att hon är seg ur resperatorn för hon haft den så länge plus att hon har omogna lungor.. MEN VET NI

PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET DEN - 30/6 19:30 läkaren kommer in och säger att nu ska vi dra tuben.. på bestämd tid.. :D hon har ju alltid extuberat sig själv och inte haft bra förutsättningar ..
    läkaren sa exakt dom här orden glömmer det aldrig " hon är redo" och så tummen upp... kan det verkligen vara sant... ja det kan det.. nästan 8 veckor väntan och hon kan ligga i cpap och hon gör det än nu... bättre värden bättre syresättning piggare gladare rörligare :DDDDD och nu efter lite drygt 2 dygn börjar hon få tillbaka rösten eftersom hon haft en tub mellan stembanden så har hon inte kunnat låta alls.. och jag skrattade så mycket när jag fick höra henne gråta för första gången !! det är inte högt en men för varje timme så blir det starkare... ja men kan ni fatta jag ser när hon är ledsen och hör när hon är ledsen , då kommer jag där som mamman och tröstar henne gungar henne lite lätt så hon somnar.. jag har aldrig gjort det förut för har inte kunnat veta när hon vart ledsen för hon har inte grimaserat heller.. nu börjar det verkligen gå upp för mig att hon är verkligen min bebis !! hon är en riktig bebbe =D kanske svårt för er andra att förstå hur jag tänker och känner och visseversa men det är helt underbara tider =D
    läkarna gör allt nu för att få henne att stanna i det här tillståndet, men jag kan säga det ser bra ut ! =) dock är vi långt ifrån hemma än men det börjar lukta lite hemsjukhus snart ! =)

• Angelica1991
    Baralillajag skrev 2012-07-03 11:02:28 följande:
    Min lilla kille skulle ha blivit född i augusti men bestämde sig att komma ut den 14 maj nu är han snart 2 månader och får lämna neo i morgon :)

skriv in dig på augusti bebisar 2012 =) det finns 4 bebisar där redan =D skriv vilken vecka också :) kul att se tycker jag :D
  • Angelica1991
    livelovelaugh skrev 2012-07-03 12:38:42 följande:
    Grattis Angelica! Så fantastiskt! Duktig är hon lillgumman din och nu går det bara frammåt :)

För vran del är det snart hemgång :O Z ammar fullt nu och slipper sonden till helgen, det vi väntar på är att hon slutar dippa i pulsen, hon har igår fått slippa medicinen för det igen så nu väntar vi. Klarar hon det får vi åka hem! iadg vägen hon hela 2005g! 

tack alla som skrivit och jag blir så glad att ni blir så glada och att ni peppar mig faktiskt =D

Tack så mycket, ja äntligen är det våran tur att gå framåt =D jag har sätt över 20 stycken kommit och gått i salen och snart kanske vi får lämna också fast inte hemåt men nästan :D hihih
    åh men vad roligt :D åka hem vilken frihet =D tyvärr kommer inte jag kunna amma min sötnos för mitt mående har inte vart det bästa så av den anledning inte kommit nå mjölk men jag får bita i sura äpplet och flaskmata :/ det går ju det med :) hihi min tösagno vägdes idag till 2060 g =) så våra väger nästan lika mycket =D hihi
  • Angelica1991

min ork börjar strejka mer och mer.. när man tror att min dotter är i topp och har andas med cpap i 12 dagar och klarar det läkarna vill att hon ska kunna och klara i alla dess delar och dagar kan bara rulla och vänta på hemgång.. men nu har det dykt upp ytterligare en grej.. tar det aldrig slut???... nu samlar hon på sig vätska i ögonlock och underliv och ska börja vägas varje dag igen för att se så hon inte går upp för mycket varje dag, alltså samlar på sig massa vätska... hjärtsvikt eller njursvikt var det prat om ... gud !! nu har jag googlat sönder dom grejerna och det skulle jag ju kanske inte ha gjort fören något är säkert men nu är har hon det på observation iaf.. idag är det precis 9 veckor för mig på sjukhus och jag börjar känna mig sliten.. det hjälper inte att bli piggare när jag inte äter heller.. iförrgår en kopp kaffe sen på natten ett mål mat .. igår en cola och en liten mjölkchoklad.. men det är ingen konstig grej för mig för det blir så här när jag inte mår bra.. annars är jag ett matvrak och äter allt man kan äta ;P sen kan jag inte sova om nätterna ALLS, somnar tidigt på morgon kvisten och sover 5 timmar drygt ... sen tog det 5 dagar innan jag gick ut i från avd och ut i luften.. någon som börjar komma i obalans kanske.. ca 6 veckor kvar till BF dagen.. men inte tar resan slut där för det.. när vi kommer hem är det hem sjukvård också.. syrgas och matsond utifall hon inte skulle orka äta i flaska alla gånger.. hon har nappat i flaska 3 gånger men alla gånger tappat puls och blir jätte trött men vill nappa mer men orkar inte riktigt fullt ut.. men jag är väldigt väldigt VÄLDIGT överlycklig för att hon lever överhuvudtaget. väldigt tacksam är jag.. <3 

nu fick jag klaga av mig lite ! :P  

• Angelica1991

man känner sig bra värdelös i såna här lägen.. tur jag är en envis sate och ger inte upp i första taget , inte andra heller ;) jag får bara såna svackor ibland så då vet jag knappt vad jag heter. men sen kommer jag alltid tillbaka och ett snäppet starkare. säger alltid till läkarna efter motgångar. bara upp igen och köra ! :D sofia var resklar för att få åka till hemsjukhuset men inte längre. som jag även sa till personalen vi är inte på väg fören vi är på väg ;P nog stämde det allt ! =) 

Svar på tråden Augustibebis 2012