Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

fransyskan: ja samma här nästan. det är inte kul och jag hoppas det vänder lika fort det kom tillbaka :)

• Angelica1991
    RockTheRebell skrev 2012-04-05 22:34:30 följande:
    Hej hej! Ingen halsbränna här. Nån uppstötning nån gång då och då om jag ätit för mkt. Men det är skylla sig sj varning på det. Här börjar blödningarna bli laxrosa och bm sa att det nog inte var någon fara. Men fortsatte det eller blev fler gånger skulle vi till gyn och se efter så det är bra. Moderkakan satt ju så bra så det ska inte kunna vara den som iriterar. Däremot funderar jag på om det är bebis som iriterar nåt. Idag har jag helt hundra känt flera sparkar. på samma och olika ställen. Underbar känsla =) Hjärtat slog 148 slag / minut så det är inte extremt att kunna ställa sig till pojke eller flicka där heller. Tycker 8 slag är liten marginal att gissa på. Hur hade ni andra som vet vad det är och antal slag? Ha en bra kväll! Nu kom sambon hem. Mat o mys!
    jag väntar en flicka och det slog 146 slag / min :) 
  • Angelica1991
    kaxig91 skrev 2012-04-06 17:51:40 följande:
    En fråga , hur fick ni veta era barns hjärtslag o så ? jag är gravid i vecka 20 nu och har hört min bebis hjärta 2 ggr hos barnmorskan men hon har inte sagt vad hjärtljud o så låg på
    jag har lyssnat 2 gånger. första gången v 16 då sa hon ingenting. nu var jag där i onsdags v 21 och hon lyssnade och räknade några tal innan hon sa sen vad  hennes hjärtslag låg på så skrev hon in det på datorn.
  • Angelica1991

på tal om bröst som läcker.. mina är hopplösa jag har läckt sen v 15-16 tror jag det var.. det var nånstans där iaf, nu är jag v 22 imorn.. jag kan inte vara utan bh utan att jag ska få stora fläckar på tröjan och varje morgon jag vaknar upp ser jag torkade fläckar :P haha otroligt charmigt ;D hihih det är hela tiden jag läcker och jag är förstföderska.. har googlat och hittar bara att man kan läcka lite speciellt när man är omföderska, vilket jag inte är =) men det kanske bara är bullshit att det inte är vanligt med läckande bröst för förstföderskor?  :P jag får nog vara glad att jag inte läcker genom bh:n :))

• Angelica1991
    mammsen skrev 2012-04-09 17:43:18 följande:
    Angelica1991 - Förra (första) graviditeten läckte jag som du sista veckorna men det var nog först efter v 30 som jag vaknade med fläckar och sånt.. Min amning kom igång snabbt efter förlossningen och efter 2-3dagar var mjölkproduktionen på topp! Sedan hade jag ett jäkla överskott under ett par veckor innan mjölken lixom producerades lagom.. Trodde redan innan dottern föddes att jag skulle ha tillräckligt med mjölk så amningen skulle fungera osv tack vare detta och det gjorde den, jag vet inte om det fysiskt berodde på det eller psykiskt att det fick mig att känna mig säker, men amningen fungerade direkt!
    Jag är väl lite tidig då kanske =) men jag får den känslan av att amningen kommer komma igång väldigt bra och fort efter förlossningen, med tanke på att brösten verkar funka som dom ska :P hihi skönt att din amning funkade klockrent. bara hoppas min gör det också vilket jag känner på mig att det kommer göra :D 
    Sommaren12 skrev 2012-04-09 17:48:12 följande:
    Angelica: min kompis bröst läckte massor när hon var gravid med första barnet. Är väl tyvärr bara att stå ut :/

Mammsen: Nä jag menar inte scarvsarna utan nog samma som du menar. Tvättlappar då med andra ord. :) Så IKEAs är bra?
    ja nu börjar jag bli lite van men ändå lite små drygt när man vill gå bh lös som jag brukar kunna göra i vissa tröjor =P hehe 
  • Angelica1991
    Gadget skrev 2012-04-09 18:12:01 följande:
    Jag har läckt sedan v 20 kanske och är förstföderska. Fast bara på nätterna, eller rättare sagt när jag ligger ner på sidan och liksom klämmer till bröstet verkar det vara.
    Från början var det helt genomskinligt, men häromdagen var det en knallgul fläck på lakanet. Trodde det var något konstigt men läste mig till på FL att det var helt normalt.  Jag är glad så länge jag inte läcker på dagarna, men det kommer väl säkert också snart....
    ja då är jag ju inte helt ensam :D hehe ja precis då vet jag att jag också kan läcka när man ligger ner , råkar trycka på lite så att säga :P jag har fått som 1 prick i vitt/gul nyansen i varje bröstvårta sen är det bara genomskinligt.. hehe ja det kanske det gör man vet ju aldrig =) jag kan i alla fall känna mig lugn när jag bär bh för då vet jag att jag inte får fläckar =DD så det är mitt säkra kort än så länge =D 
  • Angelica1991
    Gadget skrev 2012-04-10 17:35:24 följande:
    Jag har googlat runt och funderar på att sy mig en amningskudde själv. Någon som har provat? Verkar ju inte så svårt, frågan är väl bara hur "hårt" man ska stoppa den så den blir följsam och bra. Tror absolut att jag borde spara pengar på det i alla fall. Tycker de är lite hutlöst dyra de man hittar i affärerna, och så får jag ju välja tyg själv. Kanske det svåraste momentet...

Ska nog leta lite flanelltyg också när jag ändå håller på och sy ett par babyfiltar, här har jag inte hittat några bra affärer för sånt. 
    jag har gjort mig en variant av en amningskudde :) det gick fort och kanske inte den vackraste men jag hoppas att den kommer vara praktisk iaf =) det där med stoppningen det får man nog gå på vad man själv tycker. den ska väl inte vara överstoppad och inte så man kan klämma igenom till nästa sida av tyget ;P hhihi 
  • Angelica1991

hej hej, var ett tag sen jag skrev något här, mitt internet har vart ur balans :D 23+5 idag och jag känner min prinsessa varje dag och börjar kunna ana när hon sover :) sen kan jag se utanpå när hon rör sig och känna med handen också. tyvärr är det ingen annan än jag som fått känna på magen -.- dom missar hela tiden.. hahah sen har jag fått en konstig cravings KALL KAFFE !! :D jag dricker inte kaffe vanligtvis dels för att min krpåå inte klarar koffein och sen för att det är ju inte spec nödvändigt :P men jo kall kaffe ska det vara.. skulle kunna hinka i mig men får bli endast jätte lite och bara 1 gång om dagen .. ska till bm nästa v och hoppas att det hänt något på vågen.. har nämligen inte gått upp något alls från v 12 till v 21. men nu börjar jag få kommentarer på att jag blivit större och sånt så det känns lovande och min aptit är helt tillbaka :D tihihih ha en bra dag allihopa ! 

• Angelica1991

hej hej :D nu har jag bara läst och inte uppdaterat så mycket =P 24+2 idag och var till bm socker 4.2 ja alla andra nummer på proven var iaf bra förutom järnvärdet då men det har ökat sen sist och nu är det dags för tablett varje dag istället för varannan. mitt SF mått idag ligger på 27 cm. alltså över medel. kändes väldigt kul att det var så =) hihih ja för att inte glömma, fick höra min älskades lilla hjärta banka så bra <3333 det gör verkligen hela min dag :D bm reagerade lite på mina sammandragningar men som det är idag behöver jag inte oroa mig för jag har inte ont. hon tyckte bara jag hade mycket sammandragningar och var väldigt hård hela tiden. jag är inte kunnig på det där så lyssnade bara på vad hon sa och när hon sa inget att oroa sig för så vart jag glad igen :DDD

Svar på tråden Augustibebis 2012