Inlägg från: Angelica1991 |Visa alla inlägg
  • Angelica1991

Augustibebis 2012

Tack alla igen. känns jätte bra att få skriva lite med er. det lättar i själen :) frågan om hur mycket jag får hålla henne är iaf 1 gång om dagen och pappan 1 gång. och brukar ligga med henne 2 timmar ungefär. får hålla henne mer men man får inte överanstränga henne ,lyfta, mecka med alla slangar hela tiden så just nu är det så det ser ut :)

• Angelica1991

Ang när jag var beräknad så var det ända fram till 20 augusti :) 3 mån och 10 dagar för tidig. tyvärr har hon resperatorn igen för det vart lite ansträngande för henne. hon kan vara utan men som sagt hon får vila lite sen tar dom bort den igen. träning!

• Angelica1991

Ja det känns att jag inte var beredd på att hon skulle komma nu. sista dygnet insåg jag inte hur nära det var. visserigen sa dom 1 v sen kommer inte tappen hålla mera. vilket också är nära men jag fattade inte. vi har ju börjat tagit del av hennes vård nu. mata, byta blöja, ta temp, bädda om och så :)

• Angelica1991

Tack för dom fina gratulationer som kommit in här :) idag blir mammas älskling en hel vecka. och hon är på snudden att öppna ena ögat. det är en glipa så man ser att ett öga döljer sig :D hihi hon var utan resperator hela dagen igår men inatt fick hon den igen. det kommer pendla lite så här nu ett tag. sen hennes blodsocker var 8, skyhög. men dom plocka bort droppet och kör bara på bröstmjölk se om det sjunker. kan vara att hennes kropp bara vill ha det eller så tyder det på infektion, så antibiotika är insatt. jag får ångest för jag hade en infektion som nu hon med stor chans har :/ eftersom proverna visar på det. annars mår hon bra hon ska mätas idag också :D kram

• Angelica1991

godisbit-dina ord värmer och jag blev alldeles tårögd av dom . :) ska strax åka till henne och mysa lite grann och sen få se hur hon svarar på antibiotikan :) ha en bra dag alla och Tack för dina värmande ord kram

• Angelica1991

14mars- jag visste inte och jag märkte inte av den. alla mina värden har vart toppen, sofia har hela tiden mått kalas bra inget har vart konstigt förutom en sak som jag nu i efterhand skulle velat kolla närmare på och det var mina sammandragningar som inte gjorde ont men dom kom i stort sätt hela dagarna och jag var ständigt hård. jag minns inte om jag skrev det här men min bm tyckte jag hade så hård mage och mycket sammandragningar men det var ingen fara sa hon. Ja jag undrar det jag. och jag vet inte hur länge jag gick och var öppen 3 cm, då kan jag tänka mig att jag fick infektion. jag sökte för att jag fick onda sammandragningar och då såg dom allt :)

• Angelica1991
    Tira skrev 2012-05-18 09:43:28 följande:
    Grattis Angelica till er dotter, så skönt att du och lilltjejen mår bra så får vi hoppas infektionen du hade inte påverkar henne allt för mycket.
    Tack så mycket :) idag mår hon väldigt bra måste jag säga.. jag hade skrivit fel på siffran ang hennes sockervärde det var som högst 20 och igår låg hon på 10 och idag ligger hon på 6,5 tack vare att vi tog bort droppet =) så hon livnär sig bara på min mjölk hur bra som helst. och bakterievärdet har sjunkit så antibiotikan funkar utmärkt =) snart är hennes basiller borta <3
    fransyskan skrev 2012-05-18 09:46:33 följande:
    Usch -- är just så jag haft det i månader nu. Alltid hård mage och sammandragningar i massor. Har kollat upp om det är en UVI men tydligen inte. (Trots att jag tycker att jag har symptom.) Har fått tabletter som heter Spasfon som jag ska ta två stycken tre gånger per dag men jag vet ärligt talat inte om det hjälper alls... :(
    nej men fy då.. :( om jag vore du skulle jag vilja kolla tappen och lite såna saker.. jag blev också kollad och jag hade iofs massa vad det nu heter -.- ja tecken på UVI.. men ring dom igen och så tycker jag du ska be dom kolla tappen. min sofia mådde prima ballerina och jag med förutom onda sammandragningar 2,5 dagar innan hon plockades ut. så hade dom inte kollat min tapp hade jag nog fött en bebis hemma eller något liknande.. uppdatera hur det går!
    bez imena skrev 2012-05-18 09:56:57 följande:
    Oj men grattis både Angelica 1991 och Strongenough till era små!!! Har läst lite mer i tråden nu :)
     Tack så mycket =) min fina prinsessa utvecklas otroligt bra, hon växer också :) 0,5 cm på 1 vecka :D
  • Angelica1991

jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska köpa in allt som fattas till Sofias hemgång och fixas och dona. jag har ungefär samma tid kvar som hon skulle kommit till att fixa. men jag är på sjukhuset hela tiden för jag känner att jag inte vill lämna henne. se om jag kan åka hem 1 dygn och fixa det jag hinner och sen ta ett till dygn någon annan dag så kan pappan få vara med henne själv för han har vart hemma 2 nätter nu men kommer tillbaka idag ;D

• Angelica1991

hejsan svejsan :) hoppas ni har det bra mer era magar tihi =) jag smygläser lite men har inte skrivit något för det är ju inte så kul alla gånger att skriva från mobilen men nu tog jag mig tid att låna datorn som finns på neon avd. :P det går framåt för oss med ett litet bakslag. vi börjar med dom bra tycker jag
    av med droppet - kör endast min bröstmjölk i en nässond
    av med antibiotikan = av med sista nålen på kroppen !!! HURRA - innebär infektionen är botad ! =D
    väger nu lite över 900 g + 1,5 cm längre sen födelselängden på 32,5 cm och huvudet 0,5 cm större, nu 24,5
    hjärnan är kollad och den är som den ska

nu till det lite små stressande..
    dom har hittat ett blåsljud som KANSKE kan gå bort av sig själv tack vare att hon fortfarande är "liten" i normala fall skulle hon ju ligga i magen och den grejen som inte stängt nu skulle i vanliga fall inte vara stängd heller så vi ska vänta nu ca 1,5 v till se om den är på väg att fixa sig som doktorn nu trodde i hennes fall. annars måste dom operera henne och fixa det !! jag blev svimfärdig när jag insåg att dom kanske måste operera henne... men nu hoppas jag att vi får ha den turen att hon fixar det av sig själv :D

NU hurrni har sommaren kommit må jag säga.. jag hinner att ta lite sol stunder jag med fast utanför sjukan då hehehe då är dag 15 avklarad ! Tack för att jag fortfarande kan skriva med er här. känns dumt att skriva i majtråden med folk jag inte alls hängt med =) Godnatt ! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012