• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruKå

Angelica1991; oj det är lång tid det. Vad ni är starka! Men var inte ni på väg att få åka hem eller minns jag helt fel? Vill hon inte andas alls utan hjälpen?
    Kram

• FruKå

Oo frustrerande ninime!!

Och inatt har jag inte sovit många timmar. Som jag skrev om "värkarna" igår kväll så fortsatte jag ha riktigt ont med sd fram till för en timme sen... Jaha.. Det vart ju så spännande alltihop! Och varför i allsin drömmer jag kåtdrömmar 2a natten om amerikanska simmare?? Slut med os tittandet :-/

• A R

Godmorgon tjejer! 

Babyhummingbird, kanske har du redan din bebis hos dig nu annars, lycka till! 

Ninime, nu är det väl ändå din tur! Du får hitta på något extra skoj idag och unna dig något lyxigt så tiden går. 

Angelica, hoppas ni får komma hem snart. Kram till dig!

FruKå, sd hela natten och sedan försvinner de på morgonen, typiskt! Tur att din hjärna roat dig med lite annat iaf Flört

Själv har jag drömt om att jag blöder och haft sammandragningar, inte lika skoj. Jag får helt enkelt titta lite mer på OS Skrattande

• Ellenbmt

Hej och godmorgon. Vilken skitnatt! Haft ont i svanken och mensmagen och varit gasig, sovit nån timma i taget.

Katten- antar att du kan alla knep, men vi hade med ett allergi barn i början med ägg å komjölk.
    Minifom, sova på mage, på mage i vagn över tröskel, på mage på armen och bygga rumpan, windi, rygg och köra med benen, tempen i rumpan om det verkar stopp? Det var väl några av våra nattrutiner..... Kraaaam

Ninime- får sån lust å åka till dig å fika och gnälla bort dagen med dig!

Bez- hoppas det drar igång under dagen igen?

• Tesdy

Åh vad jag lider med er som har känningar men som det inte händer mer än så för!

Angelica jag håller alla tummar och tår att din prinsessa blir bättre så att ni kan få komma hem snart.

Efter att ha haft en son klängandes vid bröstet fram till säkert kl två så började jag amma honom liggandes vilket gjort att jag fått sova mellan varven och att han har fått i sig allt han velat ha och att han faktiskt fortfarande sover trots att jag varit på toa och att våran rumsgranne som är dryga dygnet yngre bråkar med sin mamma.

• astro

Nu åker vi in om en timme. Hoppas snittet sker före lunch för då hinner maken hem till middagen - annars får mina arma tonåringar fixa middag och äta med de två små odjuren

Angelica, vad jobbigt. Hoppas innerligt att ni får åka hem relativt snart, i alla fall. Nalle 

• Ellenbmt

Astro urmodern! Tänk på dig nu! De stora klarar sig :)