• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • strongenough
    trossan skrev 2011-12-19 14:39:34 följande:
    I vilken kalender kan ni gå in och titta på de här spännande sakerna?

En till fråga- vid vilken vecka är det man kan se ett hjärta slå på vul?

Om jag är 5+5 nu, är det helt meningslöst att tjata till sig ett vul denna vecka då för man kommer ändå bara se en tjock hinnsäck..? 
    I v.5+2 såg jag bara fostersäcken inget annat. Så tror du ska vänta någon vecka!
  • trossan
    strongenough skrev 2011-12-19 14:46:12 följande:
    I v.5+2 såg jag bara fostersäcken inget annat. Så tror du ska vänta någon vecka!
    Åh. Jag vill se Nuuuu. :(

:) men tack för svar. Jag trodde nästan att det va så, men det hade kännts så skönt att veta att det var något där och att jag inte bara inbillar mig. 
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-19 07:50:25 följande:
    Arba: Förstår du vill berätta men välj inte julafton, bara för att din svägerska är en grinig bitch så behöver inte du sjunka till nivån att va elak. Berätta innan om du tror det kommer bli så konstigt annars.
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.
  • trossan
    Augustimamman skrev 2011-12-19 14:46:05 följande:
    Hjärtat börjar väl slå i v 6 men jag tror det är lite tidigt att kunna se det på vul. Vecka 7-8 tror jag de kan se det. Men jag är osäker på det.

Jag förstår inte riktigt din första fråga. Jag har räknat ut vilken vecka jag är eftersom jag vet min senaste mens och när jag hade ÄL sen e det ju bara att räkna i sin vanliga kalender. Men nåt jag är beroende av är mina gravidappar i iphonen. Har du en smartphone så kolla ifall du hittar några trevliga gravidappar, där får man dagligen eller varje ny vecka lite trevlig info om vad som pågår i magen. :) 
    Ah, nä men jag ska testa om jag hittar några appar. Det lät som om ni hade just något sånt istället för att behöva sitta och bläddra i en kalender bara. :)

Sen har jag ingen aning om när jag hade ÄL så jag känner mig väldigt osäker på när jag egentligen blev gravid. Dels har jag haft lite oregelbunden mens och dels tror jag faktiskt att jag blev gravid men fick tidigt missfall förra månaden för då var jag två dagar försenad mot vad jag borde vara och hade väldigt ont i brösten innan.

Så jag väntar nog helt med att gissa på vilken vecka jag är i tills jag har gjort ett vul/ ul tror jag. Och hoppas att jag är flera veckor fram ;) 
  • Ari Gold

Jag mår mer eller mindre illa genom hela dagarna nu. Men jag tycker ionte det är så illa att jag behöver ta tabletter. Vissa perioder är det bättre och då oroar jag mig för missfall istället för att njuta av att inte må illa.

Aldrig är man nöjd. 

• Gadget

Ari Gold, jag känner precis som du. Mår lite illa nästan hela tiden men ändå så fort jag får en stunds "ro" i kroppen så oroar jag mig.

• any19877

Mamma060314: ja! Så jag kanske få en pojke och en tjej;) annars tycker jag att detta är underbart!!! Det ända jag oroar mig för är att jag har fortfarande bruna flyttningar men gyn sa att jag skulle inte oroa mig;) sj då?

• AE82
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-19 14:33:28 följande:
    Åh, tack, detsamma till dig! <3 Så länge det inte kommer klumpar behöver du nog inte vara orolig. I torsdags kväll blödde jag jättemycket, kom några blodklumpar men inga andra konstigheter, och i lördags såg jag det pickande hjärtat. Men nu känner jag mig säker, tyvärr...
    Det kommer små, små blodklumpar som är mindre än knappnålshuvuden. Tror inte det är nåt annat än blod. Vilken vecka var/är du i? Kramar
  • oxle bo

helt galet efter jag sovit o duchat, så tog jag fram min angel sound, bara för att. o jag hörde det lilla pyret efter ett par minuters letande :d inte jätte högt (så han/hon låg ju inte mot magen) men det var den är 100% på det använde den flitigt i tidigare graviditeter ... jippi nu ska jag njuta

hoppas inte att det är MF kram ni som blöder...

• Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-19 14:50:03 följande:
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.

Jag håller med, de är otroligt okänsligt att berätta på julafton om ni inte förvarnat just dom.

Oavsett om hon är en surpuppa så kan ni åtminstonne berätta för dom innan om de är så viktigt att berätta just på julafton.
Svar på tråden Augustibebis 2012