• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Usch Hanna- jag har haft sådan tur hör jag, när man hör folks berättelser. Måtte denna gå väl med... Fast jag är mer nervös nu än sist. Det låter ju rimligt att dom inte startar det om man inte är redo. Hoppas du får ett bra minne denna gången!

• Sommaren12

Jay84: Har inte provat den men spontant känns det som NEJ till Ikea-symaskinen. Om knappt deras möbler håller ihop, hur ska då en symaskin funka? Jag fick en Singer Tradition 2259 i Morsdagspresent. Kostar 1340 kr med frakt på Tretti.se. Den har inga superfinesser men tycker den är enkel och jättebra för det jag hittills använt den till. Ganska billigt tycker jag. Jag är inte heller nån sömmerska. Men trött på att lägga upp gardiner med kassa klisterband. Bra att ha ibland helt enkelt och nu när jag sytt påslakan har jag fått blodad tand och vill sy massa saker haha!

• isaochbel

Hemma efter ca 6 timmar på spec.mödravården och UL. Tillväxtultraljudet visade idag en kille på ca 4000g (+ 12%) , fick sedan träffa läkare och han kollade hur mogen jag var för igångsättning och fy fan va ont det gjorde eftersom jag är totalt omogen.Fick göra 2 ctg kurvor då han låg på 180 båda så fick jag gå iväg och äta lunch för att komma tillbaks för ny ctg kurva som var acceptabel. Efter att läkaren diskuterat med 2 andra så blev budet att jag ska tillbaks för TUL den 8:e och har jag mognat blir det igångsättning.

• FruKå

Jösses ellen vad du grejjar! Kom hit sen o fortsätt Men såna ryck kan jag få ibland oxå. Synd inte idag. Var just tvungen att moppa kök för jag tappade en tallrik med katt tonfisk som skvätte överallt :( så jag tog hallen å och köket igen men det stiiiinker blääää!!! Gammal insjö luktar det.

• Sommaren12
    isaochbel skrev 2012-08-02 16:45:15 följande:
    Hemma efter ca 6 timmar på spec.mödravården och UL. Tillväxtultraljudet visade idag en kille på ca 4000g (+ 12%) , fick sedan träffa läkare och han kollade hur mogen jag var för igångsättning och fy fan va ont det gjorde eftersom jag är totalt omogen.Fick göra 2 ctg kurvor då han låg på 180 båda så fick jag gå iväg och äta lunch för att komma tillbaks för ny ctg kurva som var acceptabel. Efter att läkaren diskuterat med 2 andra så blev budet att jag ska tillbaks för TUL den 8:e och har jag mognat blir det igångsättning.
    Varför igångsättning? Pga vikten eller ctgt? Vilken vecka är du i nu? För min var med +12% i v 36 men de pratade inte om igångsättning. Ska på ul igen på tisdag.
  • Ellenbmt

Instämmer med sommaren om symaskin! Köp begagnat eller billigt bättre märke.

• godisbit

Jag har inte kollat närmare på Ikea-symaskinen, men jag passerade den senast jag var där och minns att jag tyckte den såg liten ut. Ibland vill man ha extra utrymme, men jag har aldrig varit med om att det känns som att en maskin är för stor... Ska du lappa jeans en vacker dag så vill du ha lite plats att knö runt med tjockt tyg till exempel!

Håller med brudarna - köp hellre en begad eller en billig maskin av bra/bättre märke! Kolla t.ex. på janome eller brother som kan ha väldigt prisvärda maskiner. Även de gamla gröna Husqvarna är pålitliga arbetshästar som kan hålla mååånga år till om de är servade!

• Sommaren12

HAHA vad är det med mig? Kollar på En unge i minuten och har inte ens sett en kvart innan tårarna rinner. Är nog bara känslan av att man snart själv är där.

Men va roliga en del är:
    -Vad vill du ha för smärtlindring?
    -Vad finns det då?
    -Det finns det och det och det och så ryggbedövningen. Den är den mest effektiva.
    -Jamen kör på den då.

En annan har läst pärm till pärm om smärtlindring och vi diskuterar det varje dag här samt våra fl-brev och andra förberedelser å så kommer en del in och bara "jaha?". Noll koll på vad dom vill. Tyst

• Tesdy

Angående igångsättning så är det inte alla som får värlstimulerande medel! Jag fick nämligen inget utan två omgångar med gellen, sen nattdos för att sova. Dom tog hinnorna vid tio tiden sen körde det igång. Dom hade funderingar på värlstimulerande men då jag hade så kraftiga värkar i mig själv så slapp jag det.
    Men skulle jag få välja en gång till mellan att starta själv eller bli igångsatt så hade jag alla gånger valt att starta själv. Läkaren "varnade" mig att det är jobbigare med en uppstart men eftersom Theo smuttade runt rejält så vågade jag inte chansa att han skulle stanna kvar med huvudet ner!

• Issan8

ja jag vet, det var detta avsnittet jag blev så chockad över, dels att hon har noll koll men också att de ger henne EDA så tidigt innan hon ens har riktigt ont. Inte konstigt det slutar m akutsnitt...