• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Ellenbmt: Jag vill inte ha nån igångsättning. Vad jag förstått så kan de förlossningarna dra ut mer på tiden och vara mer smärtsamma för att kroppen inte är redo egentligen. Dock är jag orolig för att bebisen ska hinna bli jättestor. Hon var 3140 g i v 36. Ska på UL igen på tisdag så får se då hur mycket hon lagt på sig. Fast jag vet inte hur de tänker med igångsättning i såna situationer, men jag är öppen för förslag om ett "bäst-före-datum" ifall det skulle visa sig att hon kommer bli jättestor. Jag vägde ju själv över 4800 g när jag föddes. Klumpen kallade de mej! :P

Kampis: WTF?! Vilket dåligt bemötande. Känns ju sådär att det är samma sjukhus jag ska till... :/ Du verkar ha haft otur med dom öht. Jag är en sån som drar mig oerhört för att ringa. Skulle jag få det bemötandet om jag väl lyfter luren så skulle jag bli skitledsen. Har ju haft de där hemska magsmärtorna och härdat dom flera gånger för att jag verkligen avskyr att va till "belastning". Såklart så är det ju till 99% ingen fara med din bebis men vill de verkligen missa den lilla risken att det kan va nåt? Gör ert jobb för fan och sluta gnälla. Blä va trött jag blir! 

• Kampis
    Blä ja:( Vad är det dom får betalt för liksom?!

Kom på en rolig sak om samtalet, det var inte förrän i slutet hon frågade när jag skulle ha och om personnummer, allt snack om hur den ändrat mönster, saker ma kan göra osv var alltså innan  hon visste jag jag var i v 20, 30 eller 39! Är inte det nåt de borde fråga i början av samtalet kan man ju tycka ;)
  • LiJon

Ni som vill kika på En unge i minuten; det krävs ju premium men de har sänkt till 49:- för en månad (fram till 20 aug tror jag?). Jag skaffade det i juli och avslutade prenumerationen när jag hade kollat klart. Tyckte det var värt femtio spänn. Vet inte om de finns att se gratis någonstans.

• Kampis
    O Hanna O skrev 2012-08-02 15:12:06 följande:
    Hade tid för igångsättning idag. Men läkarna bedömde att det var ogynnsammt hon kunde inte ens nå livmodertappen. Så alla sammandragningar förvärkar är helt verkningslösa. Ny tid den 8

Usch men fy så drygt Hanna!! Gissar att det känns piss just nu då :(
  • Sommaren12
    O Hanna O skrev 2012-08-02 15:12:06 följande:
    Hade tid för igångsättning idag. Men läkarna bedömde att det var ogynnsammt hon kunde inte ens nå livmodertappen. Så alla sammandragningar förvärkar är helt verkningslösa. Ny tid den 8
    Varför hade du tid för igångsättning från början? har inte hängt med... Trist som tusan... :(
  • fru Elle

Jag har fått tid för igångsättningsbedömning, ska dit imorgon när jag är i vecka 38+3. Jag ringde själv till förlossningen och bokade tiden över telefon. Anledningen är att jag har haft snabba förlossningar.

När jag kommer dit imorgon så kollar de först en CTG och sen gör en läkare en bedömning vilket sätt igångsättning ska göras. Hoppas det räcker med att ta hinnorna. Har haft så enkla förlossningar tidigare så vill inte göra igångsättning om kroppen inte alls är mogen för det. Då vill jag hellre att de gör en hinnesvepning och ny bedömning på måndag om det inte startar i helgen.

• Ellenbmt

Okej, ja det låter som anledningar till igångsättning som jag förstår att man väljer. Skriver i en tråd på fb, inte denna augustinebisar utan en annan, och där är det så många i typ v.36-38 som tigger om igångsättningar och det fick mig att undra varför man gör dem öht. Om man inte gått över tiden.

Idag fick jag rycket igen!! Jag har städat inne och ute, och rensat tre stora rabatter och tvättat ytterligare två stora fönster... Önskar att jag kommer på mer att göra så jag slipper tänka på bebisen! Imorgon blir det nog gräsklippning igen, fasen vad det växer!! Och så fylla frysen med kakor och bullar....

• Jay84

Visst var det någon här som hade köpt symaskinen på IKEA? Vad tycker ni om den? Blir så sugen på att sy när jag ser allt fint som ni lägger upp men vill inte lägga för mycket pengar på något jag inte vet hur mycket jag kommer använda..

• O Hanna O

Jag hade en lång och komplicerade förlossning med sonen, samt att jag har haft en jobbig graviditet. Jag har även gått på samtal för förlossningrädsla, så jag blev lovad igångsättning i vecka 40 men i Dalarna sätter de inte igång om inte det är moget