• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Usch va jag har sovit värdelöst inatt. Kunde varken andas eller komma till rätta. Steg upp och var uppe till halv fyra innan jag la mig igen och då tog det ytterligare ett tag innan jag somnade. SÅ jävla typiskt att de kör med gräsklipparbilen utanför kl 8!! Skrikandes

• mijja12

Har en fråga måste det vara bm som bokar igångsättningsbedömnings möte eller kan man ringa in själv till fl?

• godisbit

Håller tummarna för att det är din tur ninime och skickar ut ett lycka till åt babyhum!

Undrar vilken dag vi kommer se flest nykläckta bebisar? Blir kul att kika i listan sen när alla små har kommit - vilken dag som blivit den "mesta" födelsedagen

• Ellenbmt

Ni som pratar igångsättning, har ni gått över eller har ni ovanligt höga sf mått? Eller varför vill ni ha igångsättning? Jag har fått för mig att det är jobbigare förlossningar om man sätts igång? Kanske inte alls är så?
    Jag hade gärna tryckt ut ungen idag, men har en känsla av att sålänge jag går å väntar så kommer den stanna där!

Min mage har sjunkit till knäna känns det som. Tidigare låg brösten på magen, men sedan igår så hänger dom fritt igen, magen ser mindre ut och jag kan verkligen inte ha linnen å sånt längre för magen är nedanför.... Känns som om den sjunker mer så går jag snart på den ;)

• LindaPernilla

Hallå damer!!

Grattis till er som fått bebis! Är inte aaaaalls svartsjuk ;)

12 dagar kvar till BF för mig, och jag känner verkligen att jag är färdig med stormagen nu! Vaggan är slipad, målad, bäddad och färdig inne i vårat sovrum, kläderna ligger fint i lådan, blöjorna på plats och vagnen redo! Allt är färdigt, så nu tycker jag att lillbusis kan anlända! :)

Har haft en lite molande mensvärk känsla sedan några timmar tillbaka, och det strålar liksom bak i ryggen. Det är ihållande och känns inte som värkar, men kan ju alltid hoppas att det börjar bli dags! :)

Annars händer det inte allt för mycket. Går hemma & väntar. Sambon är sjuk, halsont och klen i kroppen, så jag springer och servar honom pga min rastlöshet, samtidigt som han säger åt mig varenda gång att "jag kan faktiskt själv, du behöver vila och jag är inte döende!" Men jag är rastlös och springer gärna :P

Ska till BM på onsdag nästa vecka om inte bebis valt att anlända. Då går jag in i vecka 40 den dagen.
    Efter det besöket så är det ultraljud i Gävle som tar över, sa hon.. huh? När jag väntade sonen för hundra år sen (eller ja, 8 år sen :P) så var jag hos BM sista gången när jag gått över tiden 3 dagar. Men mycket ändras väl på så lång tid :)

• Kampis

Jahopp, då har jag ringt förlossningen nu och ska komma in på koll kl halv fem i eftermiddag pga dåliga forsterrörelser.

Men jag fick fasen tjuata mig till det! Hon började med att sucka och säga åt mig att drick kallt. När jag sa att jag druckit en jäkla massa, ätit hur mycket glass som helst och putatt på magen väldigt rejält och sa att den enda respons jag fått var att jag sett att magen ändrat form, men att det inte känts nåt så lite har det vart, kom svaret: ja men då vet du ju att den lever".

Öhm , ja, men hur mår den????

suck     

• tjockisbullen
    Ellenbmt skrev 2012-08-02 12:33:19 följande:
    Ni som pratar igångsättning, har ni gått över eller har ni ovanligt höga sf mått? Eller varför vill ni ha igångsättning? Jag har fått för mig att det är jobbigare förlossningar om man sätts igång? Kanske inte alls är så?
    Jag hade gärna tryckt ut ungen idag, men har en känsla av att sålänge jag går å väntar så kommer den stanna där!

Min mage har sjunkit till knäna känns det som. Tidigare låg brösten på magen, men sedan igår så hänger dom fritt igen, magen ser mindre ut och jag kan verkligen inte ha linnen å sånt längre för magen är nedanför.... Känns som om den sjunker mer så går jag snart på den ;)
    Igångsättning är inget jag skulle önska! Det innebär oftast värkstimulerande dropp och det är FÖR JÄVLIGT mycket ondare än naturliga värkar. 
    Och ibland har man tydligen oturen som jag att bli nekad EDA och då ligger man där och lider dubbelt upp i x antal timmar.
    Fast hade jag gått tiden ut med min stora bebbe hade han varit över 5 kg när det väl var dags eftersom han nu kom i v. 35+4 o vägde 4215. Så ibland är igångsättning det enda man kan göra. 
  • mijja12

Kampis: ingen rolig bemötande du fick hoppas du får en bättre när du är där. Klart man är orolig när man inte känner samma rörelsemönster. Hoppas allt är bra med bebis.

• Ellenbmt

Bullen- nej det var det jag fått för mig, men det är många här som verkar vilja bli igångsatta så jag var mest nyfiken på om det var av några speciella anledningar, tex stora bebisar eller så.

• LiJon

Iväntanpådig; Aha, så olika det är! Även om det är bra att de är restriktiva med UL så tycker jag att det verkar bra att göra ett på slutet, för att kolla läget. Nu har jag gjort några extra UL ändå, senast för ett par veckor sen, men hade jag inte gjort det hade det ju bara varit RUL:et i vecka 18. Spännande, hoppas det hänt nåt med förvärkarna! Jag vet inte om jag ska höra med den bm jag ska träffa imorgon (min är på semester) om hon kan kika, det är ju ändå 2 veckor kvar till BF. Ska dit dagen innan bf också till min ordinarie och har det inte hänt nånting då kanske hon kan kika. Jo det är lika för mig, ganska lugnt med sammandragningar nu men det brukar köra igång på eftermiddagen. Får lite lätt molvärk ibland men inget som håller i sig. Lycka till imorgon!

Kampis; Men, halv fem i eftermiddag? Du borde ju få komma in direkt. Jag ringde in i v. 26 förut, för att det blivit lugnare i magen men sa att jag kände små puffar emellanåt. Ändå sa de att jag skulle komma in direkt. OM den nu skulle må dåligt därinne så vill man ju kolla upp det så fort som möjligt... Nu är allt säker bra, men man blir ju orolig. Vad tråkigt med dåligt bemötande hos förlossningen, då kanske man drar sig för att ringa en annan gång. Här har de hittills varit jättetrevliga de två gånger jag ringt. Lycka till i e m!

Undrar hur det går för Gadget och babyhummingbird, spännande! (glömde ingen nu va?) Och lycka till Astro, kanske har ni er lilla redan :)