• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

De hade fullt upp idag så de hade inte tid förrän då, oc vi har inte tillgång till barnvakt förään då heller visade det sig..

men nu börjat´r jag hoppas att den är lugn pga det börjar dra ihop sig,  har mensverk som kommer och går nu .

Men hur mycket ska vi sätta att bebis kommer ha cirkus deluxe i magen just under kollen???!!! skulle vara så himla typiskt :/ 

• LiJon

Aha okej! Ja brukar inte det vara ett tecken, att de håller sig lugna när det börjar närma sig förlossning? Hoppas på det! Äh det är ju bara bra om det är cirkus i magen då, även om man känner själv att man kanske ringt i onödan. Men hellre en gång för mycket. När jag var in hann knappt bm sätta på CTG-dosan innan bebisen fick in en fullträff på den så det sprakade till i hela rummet... men det var ju bara lättnad!

• NiniMe

Jag frågade faktiskt min bm om det där med rörelserna och att jag hört dom blir lugnare i magen innan förlossningen och det sa hon till mig att det stämmer inte och det skulle jag inte gå efter...
    Hon berättade att när man har värkar eller sammandragningar så är bebisen stilla oftast och man kan uppleva det som att det blir lugnare i magen men man skulle absolut inte gå efter att det kunde vara ett tecken... Här kan det stämma eftersom jag själv haft mycket sd och småvärkar och hon hon är som mest aktiv när jag inte haft det på ett tag...

Kampis: Tycker det är konstigt ändå att tanten svara dig på det viset eftersom dom upplyser starkt idag om att man ska åka in om man känner sig orolig eller att aktiviteten minskar osv... När jag var därinne förra veckan så påpeka dom flera ggr att om det var ngt igen så kom in igen...
    Bebis kommer som du säger säkert igång när ni är därinne men då vet ni

• Kampis

Har också hört att det bara är en myt, tyvärr :/

Ja, JAG VET!!!! Så jävla dåligt, hon fick mig verkligen att känna som att jag skulle ångra mig och inte komma in för att jag var löjlig :/ jag menar så här nära Bf kan ju både vattnet minska och moderkakan fungera sämre också . Som tuär är lär väl hon hinna gå av sitt skift, den där Gulli eller nåt liknande ;) 

• NiniMe
    Kampis skrev 2012-08-02 13:45:04 följande:

Har också hört att det bara är en myt, tyvärr :/

Ja, JAG VET!!!! Så jävla dåligt, hon fick mig verkligen att känna som att jag skulle ångra mig och inte komma in för att jag var löjlig :/ jag menar så här nära Bf kan ju både vattnet minska och moderkakan fungera sämre också . Som tuär är lär väl hon hinna gå av sitt skift, den där Gulli eller nåt liknande ;) 

Ja man blir trött på sådana människor, jag hade med glädje tagit över hennes jobb då hon uppenbarligen inte verkar trivas med det....
    Ja dom brukar ha passbyte vid 14,30 tiden men senast 16 så hon har nog gått när du kommer
  • Roos26

Jag har oxå tittat på en unge i minuten och blev helt tagen. Kollade på youtube Men hitta bara 3 avsnitt....å inga på svt play....vart hittar jag fler?

• eightythree

Funderar på samma som Roos. hittade fler på tv4play men det krävde premium, vilket jag inte har. Det gick att kika på små klipp- där var bl.a. En kompis syster med upptäckte jag! ( jag är från Sala/Västerås tidigare och de visar ju från förlossningen i vås).

• DetGodaLivet
    Ellenbmt skrev 2012-08-02 12:33:19 följande:
    Ni som pratar igångsättning, har ni gått över eller har ni ovanligt höga sf mått? Eller varför vill ni ha igångsättning? Jag har fått för mig att det är jobbigare förlossningar om man sätts igång? Kanske inte alls är så?
    Jag hade gärna tryckt ut ungen idag, men har en känsla av att sålänge jag går å väntar så kommer den stanna där!

Min mage har sjunkit till knäna känns det som. Tidigare låg brösten på magen, men sedan igår så hänger dom fritt igen, magen ser mindre ut och jag kan verkligen inte ha linnen å sånt längre för magen är nedanför.... Känns som om den sjunker mer så går jag snart på den ;)

Jag blev igångsatt med ettan pga att han började få för lite fostervatten kvar (var nästa 2 v över tiden då). Det var ingen fasansfull förlossning på något sätt men den spontana jag hade med tvåan var bättre.

Med ettan hade jag inga pauser mellan värkarna alls utan konstans smärta hela tiden vilket visst kan vara en konsekvens ibland. Så det är jun inget att rekommendera om det ej är nödvändigt.    
  • Stövelkatten
    Roos26 skrev 2012-08-02 14:16:54 följande:
    Jag har oxå tittat på en unge i minuten och blev helt tagen. Kollade på youtube Men hitta bara 3 avsnitt....å inga på svt play....vart hittar jag fler?

Fler finns inte på youtube, personen som laddat upp dem skriver att hen inte har premium och missade de andra avsnitten. så antingen så nöjer man sig med de tre eller så betalar man för premium. (tror inte de finns att ladda hem heller, faktiskt)
  • Makkinje

Orkar inte vara gravid längre! Varning för gnäll ;)
    Var inne på förlossningen i tisdags pga att jag den senaste veckan har haft så ont i ryggen, bäckenet och förvärkar som kommer på kvällarna och håller in sig i natten. Vilket resulterar i att jag inte får sova! Fick då veta att lill killen ligger långt ner med huvudet och antagligen trycker på en massa nerver osv som orsakar min smärta. Sen fick jag även veta att halva livmodertappen var borta, ca två cm kvar och att den var mer mogen. Dom var jätte förstående och hur gulliga som helst på förlossningen, fick med mig smärtlindrande och insomnings tabletter som jag skulle ta till natten så jag fick sova en natt iaf och försöka hålla mig stilla och vila så mycket som möjligt. Sen trodde dom inte att jag skulle gå över tiden allt för mycket, utan att det säkert skulle sätta igång inom ett par dagar men dom kunde inget garantera. Och nu sitter jag här och min ryggvärk har börjat komma redan nu och jag är så galet trött. Vill bara ha ut bebisen, har bf i morgon men har en känsla av att jag säkert kommer gå över tiden den här gången med, gick över 16 dagar med första dottern och 3 med andra. Usch vad gnällig man låter, men just nu känns allt bara så hopplöst och som att man kommer vara gravid för alltid!

Meya 060816 <3 Nova 080913