• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Å jag med! :)

Fast tycker bm-besöken är rätt trista. Hej och hejdå typ.

UL om en och en halv timme nu. Betydligt mer spännande! :)

• mijja12

Är så glad idag när jag vaknade för jag har fått sova som jag inte gjort riktigt sedan i fredags + att mannen kom hem från tandläkaren med nybakade bullar från kondis inte helt fel innan han stack till jobbet och så tog han hunden på en runda så jag slapp gå ut nu. Dom har tydligen vadslagning på hans jobb grabbarna emellan är lite kul att höra vilka dagar dom sätter och vilka dagar som flest tror på.
    I natt drömde jag om att jag stod och bakade och när degen skulle jäsa så kom bebis ut helt utan någon värk eller något sådant. Haha som man drömmer när man är gravid.
    Hoppas alla får en underbar dag

• LiJon

Capy; Vilken cool film! Blev också lite tårögd, speciellt på slutet när ni kom in med lilla bebisen :)

Grattis Grizabella!   

Här händer inte ett skit, haha. Mer än icke-onda sammandragningar kvällstid och ett väldigt pressande neråt av bebisen. 10 dagar kvar till BF om man går efter RUL och fem om man går efter ÄL. Egentligen tur att man inte vet när det kommer starta, skulle jag få höra nu att jag skulle gå över tiden 14 dagar skulle jag gå och gräva ner mig nånstans 

• TantLjusgrön

Bäst att passa på att skriva när båda mina prinsar sover, äntligen är han här, vår prins! En vecka tidigare än beräknat den 31/7 Kl 17.04 tittade han ut 3660g tung och 52cm lång. Allt har gått mycket bra och nu lever vi i en härlig babybubbla.

Det började 23.30 som på film, precis när vi skulle gå och lägga oss gick vattnet med ett splatt. Min man ringde förlossningen och de ville att jag skulle komma in på kontroll även om jag inte hade några värkar ännu. Så sagt och gjort, vi åkte in, vattnet fortsatte att forsa hela tiden och det blev en fläck på bilsätet...trots alla handdukar. Eftersom värkarna inte börjat än så trodde jag inte att vi skulle få stanna kvar men medan vi väntade på läkaren så började de så smått komma och när de undersökte mig någon timme senare så var jag redan öppen 3 cm och då fick vi stanna kvar. 

Men när de undersökte mig kl 8 på morgonen så hade det inte hänt något mer så de beslutade att sätta in värkstimulerandedropp, mellan 11 och 13 var det som jobbigast och jag använde lustgasen alldeles för mycket, allt var som i ett eko och min man hjälpte mig att bestämma att de skulle lägga EDA. Det var en ung narkosläkare som kom, det var jobbigt för han fick göra två försök med den grova nålen innan han ringde på en annan kollega som fick ta över. När EDAn började verka så kunde jag andas igenom värkarna igen. Det var skönt. Sedan kl 16 var jag öppen 7 cm och BM sa att de sista cm t kan ta upp till 6 timmar. Men 16.30 kom krystvärkarna och jag var öppen 10cm. 17.04 var han ute. Vilken upplevelse!! 

• LindaPernilla
    Blääääää!!!!!
    Idag är det verkligen ingen bra dag.. och klockan är bara 9.30!

Låg och vred mig i sängen inatt och kunde inte somna pga värmen. 1.30 gav jag upp och gick ut och la mig på våran soffa som är hård som sten för att kunna ha balkongdörren på vid gavel! Somnade där tills sambon klev upp klockan 6, och har sedan dess varit vaken. Ont i kroppen och känner mig helt mör!

Börjar känna mig sjuk också. Seg, klen och ingen ork till någonting alls. Stor, tung och otymplig!
    En vecka kvar till BF!

Och så kunde jag inte somna riktigt när jag la mig på soffan eftersom alla tankar flög omkring. Oroar mig något hemskt för BB-tiden. När jag fick sonen så sov jag två nätter på BB. Delade då rum med någon. Sonen är född 13.17 och första natten delade jag med en kvinna som hade sin man kvar, och både mannen och kvinnan snarkade som galningar hela natten! Fick inte en blund. Dagen efter åkte dom hem och då kom en annan kvinna som både hon och bebisen grät hela natten.. konstant. Inte en blund då heller! Så nu oroar jag mig lite, om det blir så att vi inte får åka hem tidigt. Natt-tankar!! Dom tar kål på mig..
  • iväntanpådig

Här väntar oxå BM besök imorron! Glad Annars som tidigare sd/förvärkar och emellan bara öm i livmodern.. Vill ha smärta!! Men det hinner man djupt ångra innan det här är färdigt befarar ja... Flört

Jätte fin film capy!!

Grattis Grizabella!!!{#emotions_dlg.flower}

• FruKå

Grattis tant ljusgrön, och kul att du delar med dig av hur det gick

Mammsen jag hoppas du har rätt ;)

Blir bm för mig idag med. Kanske kan hon känna eller se hur det ser ut där i hönan. Hatar undersökningar men frågar hon så säger jag ja.

Helt ot nu, är så arg på mig själv för jag har lyckats spräcka glaset på phonen... Nytt ärju snordyrt