• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Usch. Hemma från bm. Tid för svepning nästa fredag. Jag sitter å grinar som ett jäkla barn. Varför mår jag så dåligt för? kan det inte bara ta slut nu.

• FruKå

Åh.. Vilken vecka är du i ellenbmt?
    Är oxå makalöst trött på allt nu! Inte mycket man orkar.. Hoppas du hittar på nåt att pyssla med så tiden går..kram

• Ellenbmt

Har bf enl rul 10/8 men vet innerst inne att det är omöjligt, gissade på 4/8 innan. Och dottern kom ju 10 dagar tidigt, så jag har stallt in mig på en sen juli bebis och nu lutar det åt sen sen augusti bebis. Så tungt att ställa om. Gnäll gnäll. Tappade lixom hoppet den 27/7 när vi va på fl och sedan åkte hem utan bebis. Känner mig deprimerad. Och hag orkar i te vara ensam med dottern mera. Jävla sambo å jobba så Helsikes mkt... På måndag är han ledig, sist han var ledig var 27/7 när vi var på fl... Sjukt. Dottern träffar honom bara mellan halv åtta och åtta varje morgon...

• LindaPernilla
    Ellenbmt skrev 2012-08-07 11:02:05 följande:
    Har bf enl rul 10/8 men vet innerst inne att det är omöjligt, gissade på 4/8 innan. Och dottern kom ju 10 dagar tidigt, så jag har stallt in mig på en sen juli bebis och nu lutar det åt sen sen augusti bebis. Så tungt att ställa om. Gnäll gnäll. Tappade lixom hoppet den 27/7 när vi va på fl och sedan åkte hem utan bebis. Känner mig deprimerad. Och hag orkar i te vara ensam med dottern mera. Jävla sambo å jobba så Helsikes mkt... På måndag är han ledig, sist han var ledig var 27/7 när vi var på fl... Sjukt. Dottern träffar honom bara mellan halv åtta och åtta varje morgon...
    Men fy. lillevän! Skickar styrkekramar!!! {#emotions_dlg.flower}

Är också grymt less på denna väntan! All planering.. bara som imorse när sambon åkte och jobba. "Ska jag ta min bil idag eller firmabilen? Känner du nåt? Hur fort kan det gå?"
    Joooo, men preciiiiis.. jävligt lätt att veta -.-
  • mijja12

Nej nu går jag och bakar ser om bebis vill komma ut till nybakade bullar

• LindaPernilla
    mijja12 skrev 2012-08-07 11:37:16 följande:
    Nej nu går jag och bakar ser om bebis vill komma ut till nybakade bullar
    Helt rätt! :) Har en äppelpaj i ugnen just nu, så nu tycker jag att bebis kan komma ut ;)
  • Aprilia1977

NÄMEN, vad är det jag läääser..... TVÅ nya bebisar....

GRATTIS Grizabella och Tant ljusgrön  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Här äter jag äkta öländska kroppkakor... och njuter i fulla drag... Gräsänkling i två dagar, känns lite knasigt och oroligt, sambon jobbar i Göteborg och tar väl ca 4 timmar att köra därifrån och hit upp till Sthlm... jaja...

Jag får korsa mina ben! 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Roos26

Jisses va trött jag e , regelbundna värkar i nästan ett dygn. Kunde inte sova pgr av de gjorde så ont i natt ....klingat av nu på morgonen å e inte alls lika täta . Ska till BM å hoppas på att hon vill kika på om de gjort någon nytta:P Könner med er alla andra som oxå går runt med jobbiga förvärkar ...... Riktigt jobbigt detta. Denna gången kommer jag ha mycket svårare å veta om de verkligen satt igång eller inte. Förra gången hade jag lite tätare värkar än jag hade nu men de gjorde inte alls lika ont å med samma kraft som min förvärkar ....skumt. Hoppas på vattenavgång så man vet

• Stövelkatten
    capy skrev 2012-08-06 20:08:07 följande:
    Just det. Vill dela med mig av en liten film som jag och maken satt ihop, en sk. timelapse med bilder från graviditeten. Har varit ett kul projekt under 9 månader och jag blev riktigt nöjd med resultatet :)

Åh, helt fantastisk! Jag är väldigt svag för stop motion, och jag tycker musikvalet är jättebra! Och ni är himla fina också.