• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel

Grattis till nya bebisar! Ansluter mig till skaran som är less på att bara vänta, BF + 6 idag och fortfarande inga tecken på att nått skulle vara på G. Ska ju till spec. mödravården och TUL på torsdag morgon och kommer inte gå därifrån innan jag har tid till igångsättning eller kejsarsnitt om det är så SF måttet fortfarande går rakt upp, känner att magen vuxit ännu mer knappt en vecka. Kommer inte ur sängen själv längre för magen är ivägen och böja mig ner är inte på tal att försöka sig på. Dessutom har jag fått andnings problem när jag ska lägga mig och blir då smått panikslagen för jag inte får luft + en 4 åring som har kommit in i någon fas där det bara är skrik och bråk som gäller :/

• Svipp

Grattis till TantLjusgrön och Grizabella!!

Jag har sovit helt fantastiskt bra i natt! Vet inte hur länge sen det var jag fick sova så bra. Bara varit upp och kissat en gång och sov mellan 24 och 10! Bestämmde mig igårkväll att inte grubbla och skulle jag grubbla fick det inte ha något med bebisen att göra. Mammsens ord hjälpte mig!   Bebisen kommer när den kommer, inget jag kan påverka och jag blir inte utan. Dessutom hade jag inga förvärkar i natt och barnen sov hos mamma och pappa. Så det var nog kombinationen.

Ja, humöret går verkligen upp och ner för oss alla nu....det är en tröst att läsa här att man inte är ensam om sina tankar och besvär.  

• Challelotten

BF om 4 dagar... vad dagarna gå så segt framåt!

Känner mig redo för bebis men inte för förlossningen. Tänker Aj aj ;0)

Trossan: Jag la upp instruktionen och bilder på bild tråden ville inte lägga upp det här :0)     

• Sommaren12

39+0 idag och är nu hemkommen från ul på spec mödravården. Förra gången låg bebis på +12% och vägde 3140g så nu befarade jag att hon skulle vara nära fyra kilosgränsen men hon har återgått till kurvan och vägde nu 3300 g ca. Känns skönt! Läkaren sa att såhär nära slutet är det svårt att se exakt vad dom väger, felmarginalen är större så måtten från v 32 brukar va det som stämmer bäst och där var det också helt normalt. Känns som jag kan andas ut lite nu... var livrädd för jättebebis!

Hon erbjöd mig även en hinnsvepning vilket jag såklart nappade på. Glad Men jag fattar inte riktigt vad som menas med att tappen är bakåtlutad? VIlken position ska den ha? Jag var lite öppen, men hon sa inte hur mycket. Däremot sa hon att "läget kändes väldigt gynnsamt" för mig och att tappen var påverkad. En av åtta funkar hinnsvepning på så nu hoppas jag att jag är en av de lyckliga vinnarna i det racet... jag vinner dock aldrig något... 

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-08-07 12:18:11 följande:
    39+0 idag och är nu hemkommen från ul på spec mödravården. Förra gången låg bebis på +12% och vägde 3140g så nu befarade jag att hon skulle vara nära fyra kilosgränsen men hon har återgått till kurvan och vägde nu 3300 g ca. Känns skönt! Läkaren sa att såhär nära slutet är det svårt att se exakt vad dom väger, felmarginalen är större så måtten från v 32 brukar va det som stämmer bäst och där var det också helt normalt. Känns som jag kan andas ut lite nu... var livrädd för jättebebis!

Hon erbjöd mig även en hinnsvepning vilket jag såklart nappade på.  Men jag fattar inte riktigt vad som menas med att tappen är bakåtlutad? VIlken position ska den ha? Jag var lite öppen, men hon sa inte hur mycket. Däremot sa hon att "läget kändes väldigt gynnsamt" för mig och att tappen var påverkad. En av åtta funkar hinnsvepning på så nu hoppas jag att jag är en av de lyckliga vinnarna i det racet... jag vinner dock aldrig något... 

Livmodertappen "flyttar" framåt när det är dags för förlossning. När den är bakåtlutad pekar den mot rumpan, typ.
  • Xericax

Helt underbar film Capy!

Vi har två års bröllopsdag idag, så lillen hade gärna fått komma idag eftersom det är min enda chans till att få se min man idag Glad Men jag mår bra och känner inte av nå förlossningssymptom idag så jag får väl snällt vänta på att min man kommer hem från jobbet imorgon eller på torsdag. Jag får väl fira bröllopsdagen själv med lite glass och OS.   

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-08-07 12:24:09 följande:
    Livmodertappen "flyttar" framåt när det är dags för förlossning. När den är bakåtlutad pekar den mot rumpan, typ.
    Aaahaa... :) Undrar vad hon menade var så gynnsamt med hur det kändes då... hmm.. Sånt får man ju inte säga och sätta spån i huvudet på en ju! ;)
  • Ellenbmt

Åh vad skönt sommaren! Min bm gissade på att min bebbe ligger på runt 4 kg som
    Känns gigantiskt eftersom coco bara vägde 2,5 och jag är en 34 och 156cm kort :) haha min lilla kropp kan väl inte få ut nåt på 4kg!! Herrejösses

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-08-07 12:36:51 följande:
    Åh vad skönt sommaren! Min bm gissade på att min bebbe ligger på runt 4 kg som
    Känns gigantiskt eftersom coco bara vägde 2,5 och jag är en 34 och 156cm kort :) haha min lilla kropp kan väl inte få ut nåt på 4kg!! Herrejösses
    Men jag undrar hur kvalificerade barnmorskornas gissningar är eg när de bara känner med händerna på magen? Det verkar ju uppenbarligen ganska svårt att bedöma på slutet med ultraljud som är en betydligt mer säker mätmetod så känn-och-kläm-uppskattningar ger jag inte mycket för.
    Hoppas din bebbe är lite mindre! 4 kg känner jag är smärtgränsen... Allt över verkar jobbigt.