• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

Tack alla vi visste inte alls att han skulle vara så stor

• mijja12

• TheMaraja

Grattis till alla nya bebisar, längtar så mycket nu.

Hejja oss lillamiaa att vi får bra och vanliga förlossningar ( helst så snart som möjligt eller så nära den 22:a som möjligt)

• Sommaren12
    mijja12 skrev 2012-08-14 09:29:19 följande:
    Kanske skönt att ni inte visste? ;) Grattis igen!
    trossan skrev 2012-08-14 09:15:16 följande:
    Varit ute på morgonpromenad i över en timme nu och ca 6,5 km.
    Det galna är att jag orkar mer nu, får mindre ont mellan benen, inga sammandragningar, Inge ont i ryggen.
    Men för några veckor sen kunde jag inte gå mer än Max 2 km.
    Vad är det som händer!?
    Baklängesförlopp?
    Gaaaah!
    Nu har jag gjort mig en smoothie på färsk annanas! :)
    Bf på fredag.
    Jag orkar med gå liiite mer nu, men förra veckan när jag skulle gå fick jag inte på mig ordentliga skor för fötterna var så svullna så jag gick i mina platta sandaler och nu har jag haft skitont i knäna i nästan en vecka. :(

• Tesdy

Grattis till dom senaste tillskotten som kommit sen igår morse.

Dotter -03, Son -04 och Son -12
  • Ellenbmt

Trossan- jag var likadan förra veckan, tok mkt energi lust och ork, sedan fre dagar tillbaka är jag istället som sjuk nästan, grinig, trött, frossig, öm... Usch tur man han med mkt förra veckan :)

Idag +4 från rul bf, +11 från äl bf. Sambon är hemma idag med, sedan jobbar han till vi föder, men just nu känner jag att jag har det bättre när han inte är hemma för jag får sån prestationsångest av att han vill fixa på gården och allt... Dessutom vill han inte sexa mer, inte kramas heller? Tror han gått in lite i väntans-väggen han med....

• Sommaren12

Hur hade ni gjort?! Har ett dilemma...

Har tid för en andra hinnsvepning idag 14.30. Imorgon fm ska min sambo på utredning för dåliga njurvärden på sjukhuset. Oroar mig för att om hinnsvepningen är lyckad (vilket man ju ändå hoppas!) så ligger jag och föder imorgon så han missar sin tid. Då lär det ta nån månad till innan han får komma in. 

Har försökt kontakta mvc för att boka om tiden så jag kunde göra svepningen imon istället men de använder sig av tele-q och ringer inte upp förrän EFTER min tid idag så jag kan alltså inte komma i kontakt med dom. 

Hade ni gjort hinnsvepningen? 

• godisbit

Ååhhh... nu måste jag bara få spy ur mig lite!! Pratade precis med försäkringskassan ang min graviditetspenning. Hade vad jag trodde var bara en snabb fråga, men... när jag pratade med handläggaren visade det sig att jag fått fel info tidigare eller om det är jag som missförstått eller... jag vet inte! Hur som helst så börjar jag nu undra vad jag faktiskt kommer få i ersättning... Jag jobbar ju inom omsorgen och har ett ganska oregelbundet schema, då vi har ett rullande 6-veckorsschema och har väldigt olika långa pass. Jag har främst avstått från de längsta passen och arbetat de kortare passen, så det blir ju en väsentlig skillnad på löneutbetalningen. Tidigare hade jag förstått att FK skulle räkna ut hur mkt gp jag skulle få genom att ta hänsyn till hur mkt jag har använt gp procentuellt i förhållande till schemalagda timmar. NU visade det sig att de helt och hållet kommer räkna arbetade dagar (och del av arbetad dag ifall jag har jobbat bara en del av mitt pass).

Blir genast en aning orolig för ekonomin... Om jag har svstått från ett 13-timmarspass som ger ca 1800 före skatt så kommer jag ändå bara få ut en dags gp-ersättning på 630:- före skatt.... Känns som att det är en bra bit ifrån den där 80% som det heter att ersättningen ska ge! OK, jag kommer även få ersättning för de dagar då jag skulle varit ledig, men jag undrar hur det kommer sluta trots allt. Får väl sätta mig och räkna igenom allt nu...

Lite surt att få reda på detta nu när jag har 10 dagar kvar att ta ut gp och inte precis kan gå tillbaka och planera om sommarens arbete =(

Fy för byråkrati!!!!! 

• trossan

Sommaren- vilken tid är din sambos läkartid? Är det på samma sjukhus?
    Jag hade nog gjort svepningen om jag var urless på att vara gravid och sen ändå räknat kallt med attdet tar så pass lång tid att han hinner vara med om hans tid är på morgonen.
    Men samtidigt kommer ju er bebis komma någon gång när som helst ändå, även utan hinnsvep, så du kanske kan avstå denna bokade tiden? Så slipper du vara orolig.

Ja det där gav ju inget tydligt svar.. :)

• LiJon

Grattis till nytillskotten!

Åh svårt sommaren, vet inte vad jag skulle valt. Beror kanske lite på hur 'akut' hans utredning är? Än har du väl inte gått över tiden så länge så får du en ny tid för hinnsvepning den här veckan så vore väl det det bästa, men som sagt svårt när du inte får tag på dem... Kanske gå dit på tiden du har och kanske fråga då om det går att skjuta på det lite?    

Här är det tre dagar kvar till rul-bf. Känner att glädjen försvann lite igår, känner mig ego men kan inte rå för det. Min bästa kompis fick reda på att hon också är gravid, och jag hade såklart varit jätteglad om det vore så att hon skulle ha kvar det. Historian bakom är att hon har kört oskyddat i nästan ett år (utan att vilja bli gravid) och varje månad har hon tjatat om att mensen är sen och varit sååå orolig för att hon ska vara gravid, till slut har jag tröttnat på det snacket och sagt att antingen skyddar ni er eller så kommer du antagligen bli gravid förr eller senare. Det har hon inte lyssnat på och det har varit samma tjat om hennes sena mens VARJE månad, men det har alltid slutat med att hon fått den. Och självklart nu, när jag ska ha mitt första barn vilken dag som helst har det tagit sig och hon grinar och velar över en abort.... Visst att det är jobbigt men det ÄR ju sjukt oansvarigt att bara köra på oskyddat fast hon inte vill ha barn och det borde ju inte komma som en surprise direkt. Det är liksom som att hon bara väntat på det. Är jag världens ego som känner att det här tar glädjen från det som skulle vara 'min' tid liksom?