• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Vad lustigt att ni båda kännt er mer pigga med mindre ont! Har ju iofs läst om fler som fått energi till att städa baka skura mm. Så kanske hör till?
    För mig är det dock inte så mkt att jag har mer energi, utan snarare att inget gör ont och kroppen känna ogravid. Märkligt.
    Hoppas verkligen slippa den energidippen som du fått Ellen!
    Och jag hoppas så din bebbe kommer snart, det gör den!!

Jag fick själv lite panik när jag insåg att vår bebis säkert kommer typ nästa vecka. Vadå, redan!? Ska jag bli mamma!?
    Har liksom hela tiden känts så långt bort och har även räknat kallt med att gå över tiden, men nu är det inte mycket tid kvar, oavsett.
    Och finns nog inte mycket man kan göra för att förbereda sig för att bli förälder?

Det har varit så mkt fokus o snack om förlossningen bara, jag känner mig mer orolig för det som kommer sen och hur det kommer kännas..!?
    Lite kalla fötter så här sista skälvande timmarna antar jag.. :)

Sommaren- Jag har också börjat få superont i knäna, varje gång jag böjjer mig. Men på något sätt borde väl 18 kg plus märkas..
    Gå är dock ok.
    Men varning för flipflop! En bekant berättade att hon gick i det med gravidkilon och gjorde illa fötterna av den dåliga dämpningen så hon fick opereras!
    Typ crocs är nog tom bättre!?
    Jag köpte gympaskor på rean i större strl för ett par veckor sen, mina fötter har växt/ svällt typ en strl! Men lätt värt det, så skönt!

• Nadja93

V.39+3 eller V.40+0 enligt min barnmorska som jag ska in och träffa idag vid två tiden. Har haft jätte ont i huvudet och magen inatt så har knappt kunnat sova, har även mått illa som en jag vet inte vad och svullna fötter har jag också. Känner mig som en fet korv! Ska fråga min barnmorska vad jag ska göra. Vill helst att dom ska sätta igång mig pågrund av att jag mår så dåligt nu. Hoppas att ni mår bra!

• Challelotten

Grattis till alla nya bebisar :0) och lycka till ni som har åkt in.

Vaknade själv utav värkar i natt men som vanligt försvann de! Envisa unge ;D bf +3. Har bm tid imorgon hoppas att hon vill kolla och hjälpa till lite på traven är så trött går ju inte sova längre. Men magen är öm och det är en diffus känsla i magen idag. Kan jag inte få min lille nu :0(
    Tog en lång morgon promenad idag iaf.

Tråkigt med försäkringskassan de ska alltid vara krångliga så jag dubbel kollar och är extra noga när jag skickar in något.

Sambon vill ju inte ha sex för att han tror att vattnet ska gå men har ni hört att det har hänt för någon? Han säger om vattnet går så kommer han aldrig vilja ha sex mer. Det vill jag ju inte ;0) annars kanske bm kan lugna han imorgon.

• LiJon

Nadja93; Låter det inte lite som symtom på havandeskapsförgiftning? Nu är jag inte så påläst men har för mig att både huvud- och magont och svullnad kan vara symtom på det. Högt blodtryck också om du har det.Tur att du hursom ska in till bm idag, hon lär ju ta blodtryck och grejer och se att allt står rätt till.

• trossan

Challelotten- varför är han så hemskt rädd för just det? Värre saker har ju hänt! :)
    Hört om några där slenmproppen kom ut i samband med sex.. Det låter nästan värre! :)
    Jag tycker du kan säga till honom att det inte är någon fara dock, och sen skulle jag gissa att han ändå kommer vilja igen även om det skulle ske faktiskt! :)

Lijon- förstår att du tar illa vid dig av din vän och så typiskt att det händer just nu. Men hon borde väl förstå att inte fokusera helt bara på henne utan även ha lite taktkänsla?
    Sen kommer det inte ta allt fokus från dig ändå, för du har ju fler vänner, och all familj etc som inte känner till din väns problem, och allt deras fokus kommer vara på dig och bebis!! Hoppas det känns bättre snart.

• Solrosen86

Hej på er! Hoppas jag får hoppa in eran tråd, även om det är lite sent Glad
    Väntar mitt första barn, BF 21/8. Dagarna går sååå långsamt. Vill träffa min lill* bebis nu!

Ett stort grattis till alla er som fått era bebisar! Hjärta
    Och hejja oss som fortfarande går i väntans tider! Inte långt kvar nu!!!

Tänkte höra med er som planerar att amma, har ni köpt en bröstpump? Är det ett "måste-ha" eller går det vänta med att köpa tills man märker om behovet finns?

• Sommaren12

Det löste sig självt nu! :) hade kontaktat mvc med mina vårdkontakter i helgen och nu ringde de upp tre timmar innan min tid hehe. Så det blev flyttat till imorgon. :)

Lijon: känns nästan som din vän hoppades på att det skulle hända med tanke på hennes tjat varje månad. Kanske uppmärksamhetssökerska? Hårda ord kanske men tycker det låter så faktiskt. Svårt också hur man ska reagera i din sits.

Challelotten: haha om DET skrämmer din kille hur ska han lyckas ta sig igenom förlossningen? :P risken är väl ganska liten att det händer också? Min kille vill inte heller färdknäppa, han tycker det känns fel när huvudet är så långt ner och jag håller nog med för jag känner det ju direkt med fingrarna. Men han kunde väl leverera sina simmare åtminstone så nåt kommer igång?! Men det tänker jag inte be om för då tror han väl att det är enda anledningen till att jag vill och det är ju direkt oromantiskt.

• Lindhaz

Jag känner också som några av er andra, dammsög och putsa fönster och var ute på en ordentlig promenad iGår!! Kända ingenting!!!! Var mkt lättare än när man inte var gravid ;P börjar bli riktigt trött på detta nu!!! Känns som om man var dag blir snuvad på son bebis - men sen tänker man: vad stressar du för?? Har under hela grav ställt in mig på september bebis men det har icke hjälpt :P !!

• godisbit
    Challelotten skrev 2012-08-14 10:56:34 följande:
    Tråkigt med försäkringskassan de ska alltid vara krångliga så jag dubbel kollar och är extra noga när jag skickar in något.
    Jo, det var ju det jag tyckte jag hade gjort redan... men, men det kanske inte blir sån himla ekonomisk katastrof trots allt när jag räknat lite mer på det. Det får bli vad det blir ändå, kan ju inte ändå inte gå tillbaka och ändra hur jag jobbat och nu fixar jag inte att jobba mer än jag planerat både med tanke på orken och carpal tunnelsyndrom i högerhanden. Får försöka tänka på att det är ett bra system trots allt som ger möjligheten att få ersättning alls! =)