• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Grattis Kampis, låter som en bra förlossning.
    Jag vill inte oroa dig, men att du tre dagar efter förlossning knappt blöder mer borde du inte kolla upp det?
    Jag delade rum ett par nätter med en kvinna på BB som slutade blöda tidigt och också gjort tidigare graviditeter och då fått skrapas om jag förstod det rätt. Nu fick hon istället något medel för att få igång värkar för att få ut allt.
    Skönt att inte blöda, men jobbigt om det blir komplikationer efteråt.
    När har man i Sverige efterkontroll för kvinnan?

• V3ritas
    Gadget skrev 2012-08-14 20:02:30 följande:
    När har man i Sverige efterkontroll för kvinnan?
    Inom 6-12 veckor här i alla fall.
  • Lindhaz

Nästan nyss hemkommen från FL - pga minskade fosterrrörelser! Som tur var såg allt super bra ut. Anledningen var antagligen så pass mycket SD att de förtränger rörelserna från bebbe typ :P hehe. Fick även ett UL för att kolla vattnet, allt fint! Men Gud vad orolig man blir och sååå duktiga dom är på att lugna en! Både läkaren och barnmorskan trodde att vi sågs imorgon igen!!! :O hoppppas dom har rätt! Hade fina och regelbundna SD! :) håll tummarna!

• lillaMiaa

Åh jag tycker det är så härligt med förvärkar =D
    Ikväll nu så tycker jag dom känns lite mer än tidigare, men dom gör inte ont. Håller i sig länge, spänner och trycker på lite. Men men.. dröjer nog en evighet innan det kommer några riktiga värkar.. eller iaf nåt som gör lite ont. Tänk va tokigt att man längtar efter den där smärtan =P

Men jag längtar efter bebis! :)    

• olgaisback

nu har jag börjat med hallonbladsthe! Har det funkat på er? 38+1

• NiniMe
    Kampis skrev 2012-08-14 18:30:26 följande:
    i Lördags kom då alltså varan lilla tös :)

Gick med sammandragningar på natten där, som jag skrev här fattade jag inte att det var på g riktigt förrän i bilen in.. när jag ringde in vid 7.30 trodde jag de skulle säga att vi skulle avvakta, värkarna kom ju oregelbundet och var inte särskilt starka, men det var pga trycket nedåt jag ringde in. deras svar : Åk nu!

på vägen in blev smärtan mycket starkare, och när vi nästan var inne var det mer tryck än smärta (missförstå mig rätt här, det gjorde ont som satan men trycket var helt sjukt!)  - då började vi bli lite oroliga...

jag fick en värk direkt innanför dörrarna på förlossningen och de hörde nog vilken sorts värk det var för den fick inte ens klinga av innan de hög mig under varsin arm, slet ner mig på sängen och av med byxorna. Öppen 7-8 cm, DÅ fattade jag att vi inte behöver åka hem, att det är på g NU!
    5 värkar senare var jag fullt öppen och jag fick börja krysta, det tog ändå 45 minuter pga hon inte ville skruva ner sig.    

09.49 kom  tjejen på 3665g , 51cm och 35 cm i hattmått (TACK gud att det inte var större!). Skrek med en gång och tog bröstet bra genast.
    Jag fick sy typ 2 stygn.

Kom in vid 8.20, hon var ute 1 ½ timme senare. 

Nu tre dagar senare, blöder jag typ ingenting längre, svagt rosafärgade flytningar bara. Har fått sår på bröstvårtorna som luftas + har purelan på och det lindrar. Det värsta är smärtan i själva brösten som vuxit från b-kupa till typ trippel Ö .

Vi var på läkarundersökning + PKU idag, de fick ingen respons på hörselscreeningen så vi ska in nästa vecka igen, de sa att det var vanligt att det inte blev något svar pga fosterfett i öronen - är det nån som har erfarenhet av detta? Vi skulle absolut inte oroa oss för att hon inte hör iaf - hehe - lätt..... men vi ska göra lite egna hörseltest hemma, typ smälla i dörar, klappa händer osv.   

TYVÄRR, verkar detta vara en vaken liten tös detta med, precis osm storasyster. 
    Direkt efter födseln var hon vaken i 5 timmar, sov en halv och var sen vaken till kvällen. 
    (vi åkte hem efter 6 timmar).
    Nästa dag (söndags) sov hon sammanlagt 20 minuter på dagen fördelat på två pass.
    Hon skriker inte när hon är vaken utan ligger och tittar, pratar och suttar på händerna.

Inatt sov hon hela 2 ½ timme i sträck, och jag vaknade innan henne och trodde det var morgon - så utsövd kände jag mig! Trots andningslarmet trodde jag att nåt hade hänt först..                   
    GRATTIS Till er bådaHjärta
    eightythree skrev 2012-08-14 18:41:26 följande:
    Här är länk till min förlossningsberättelse
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b129564.html

=))
    Så härligt o läsa era berättelser
  • Challelotten

En vecka innan bf började min bröst göra ont igen och fyllas på men är på bf+3 nu :0(

Hade ställt in mig på bf datum eller någon dag innan då dottern kom ut på bf+1 och vattnet och värkarna kom på bf dagen. Nu blir man bara mer deppig för varje dag.

Men man kommer ju sakna magen efter ;0)

• iväntanpådig

Imorron ska jag in för igångsättning! Spännade men förstås lite nervös. Foten i munnen Vecka 39+4 imorron och blir igångsatt pga av stor bebis. Hoppas vi får träffa vår lilla imorron och att man slipper en 2 dygns förlossning... 

Grattis till era små! Tänk att de kan gå så fort!! Med tanke på förlossningen i ambulansen.. Oj ojGlad

Jag har druckit hallonbladste sen vecka 35. Började med 1 kopp och har nu druckit 4 koppar om dagen i ett par veckor. 

Ja tänk sommaren12 att man önskar sig smärta!!! Glad