• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Cupcake- jag önskar så att jag hade stallet in mig på övertid, för denna oändliga besvikelse lägger sig lixom inte...

• LiJon

Vad det känns som vi gick från hundrafemtio medlemmar här till typ... Femton ;p måste väl vara måånga än som inte fått? Fast kanske är det många av de mest aktiva som fått som gör att det märks sån skillnad :)

• Aprilia1977

Har oxå träffat min BM idag....

Så på fredag (om bebis inte har kommit) ska jag till KS i Huddinge för ett ultraljud för att se om det finns något fostervatten kvar. Därefter om bebis inte har kommit under helgen kommer min BM att boka in en igångsättning på fredag nästa vecka, 42+0.

Hmm.... jag känner som du Ellenbmt, att jag blev liksom lurad att inte ha fått min bebis den 9 augusti. Men efter att ha pratat med en väldigt positivt inställd vän igår, så kändes det inte lika jobbigt längre. Men mina känslor är som en berg-och-dalbana, ena sekunden är jag tuff som in i bomben, medan jag i nästa är superknäckt och bara vill lägga mig i sängen och gråta!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ep

Nasse: ja precis, känns skönt med en i samma läge:) ja får jag huvudvärk så åker vi in! Har känt att huvudet varit lite tungt idag men ingen värk. Så jag väntar o ser till imon. Ja de känns skönt att den är "färdig" för att tas ut om det skulle vara så

• Ep

Hur kände du dig när blodtrycket höjdes nasse??

• linomino

usch vad jag är less på att vara gravid, har sett att jag inte är ensam om det. jag ska iofs inte ha förrän 31/8 men jag vill ju att lillen ska komma ut nu.. :P är nog mest less på alla "biverkningar" av att vara gravid, har samlat på mig ett par stycken. va in hos spec mvc idag för man misstänkte att jag läckte fostervatten, men det var falskt alarm :) har läst varje dag och man märker hur glest med inlägg det börjar bli, alla är väl inne o föder eller myser bebis :D har inte alls varit aktiv i denna tråd, fy på mig, men hejar på alla som fortfarande väntar på sina små..vi får snart också mysa bebis (även om det känns lååångt bort just nu) :) 

• Kampis

i Lördags kom då alltså varan lilla tös :)

Gick med sammandragningar på natten där, som jag skrev här fattade jag inte att det var på g riktigt förrän i bilen in.. när jag ringde in vid 7.30 trodde jag de skulle säga att vi skulle avvakta, värkarna kom ju oregelbundet och var inte särskilt starka, men det var pga trycket nedåt jag ringde in. deras svar : Åk nu!

på vägen in blev smärtan mycket starkare, och när vi nästan var inne var det mer tryck än smärta (missförstå mig rätt här, det gjorde ont som satan men trycket var helt sjukt!)  - då började vi bli lite oroliga...

jag fick en värk direkt innanför dörrarna på förlossningen och de hörde nog vilken sorts värk det var för den fick inte ens klinga av innan de hög mig under varsin arm, slet ner mig på sängen och av med byxorna. Öppen 7-8 cm, DÅ fattade jag att vi inte behöver åka hem, att det är på g NU!
    5 värkar senare var jag fullt öppen och jag fick börja krysta, det tog ändå 45 minuter pga hon inte ville skruva ner sig.    

09.49 kom  tjejen på 3665g , 51cm och 35 cm i hattmått (TACK gud att det inte var större!). Skrek med en gång och tog bröstet bra genast.
    Jag fick sy typ 2 stygn.

Kom in vid 8.20, hon var ute 1 ½ timme senare. 

Nu tre dagar senare, blöder jag typ ingenting längre, svagt rosafärgade flytningar bara. Har fått sår på bröstvårtorna som luftas + har purelan på och det lindrar. Det värsta är smärtan i själva brösten som vuxit från b-kupa till typ trippel Ö .

Vi var på läkarundersökning + PKU idag, de fick ingen respons på hörselscreeningen så vi ska in nästa vecka igen, de sa att det var vanligt att det inte blev något svar pga fosterfett i öronen - är det nån som har erfarenhet av detta? Vi skulle absolut inte oroa oss för att hon inte hör iaf - hehe - lätt..... men vi ska göra lite egna hörseltest hemma, typ smälla i dörar, klappa händer osv.   

TYVÄRR, verkar detta vara en vaken liten tös detta med, precis osm storasyster. 
    Direkt efter födseln var hon vaken i 5 timmar, sov en halv och var sen vaken till kvällen. 
    (vi åkte hem efter 6 timmar).
    Nästa dag (söndags) sov hon sammanlagt 20 minuter på dagen fördelat på två pass.
    Hon skriker inte när hon är vaken utan ligger och tittar, pratar och suttar på händerna.

Inatt sov hon hela 2 ½ timme i sträck, och jag vaknade innan henne och trodde det var morgon - så utsövd kände jag mig! Trots andningslarmet trodde jag att nåt hade hänt först..                   

• Blomsterfröna

Är de fler som känner att brösten börjat ömma och spänna? Här har de börjat göra de och kan knappt ta på vårtorna. Vore kul om de va ett tecken:)