• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Roos26

Sitter utanför förlossningen i solen då jag vart 1 Tim förtidig till TUL:et :P Stutsa just ut värdens smalaste å piggaste morsa med en liten plutt i babyskydet:D Hann inte riktigt se men bebisen måste vart någon vecka gammal annars e jag väldigt impad. Sitter å känner min " mensvärk" som kom efter att jag lämnade Alicia på dagis å fantiserar om att jag inte ska behöva åka hem igen ;)

• LiJon

Tack för svar sommaren och trossan! Ja jag har fått känslan att hon vill att man ska säga "åh men du är säkert gravid" när hon tjatat om att mensen är sen, så det har jag slutat med på senaste och sagt att hon borde kolla upp vad som är fel om nu mensen kommer så oregelbundet. Har varit lite besviken på henne sista veckorna också, hon frågar ingenting hur jag mår eller hur det går med graviditeten, känns som att alla bryr sig utom hon. Antagligen är det det här som spökat i huvudet på henne, hon drog ut på att testa så antagligen är hon i vecka 7-8 redan. Har ältat för- o nackdelar med henne i telefon nu på fm och hon låter inte lika säker på abort längre, så vi får väl se...

Välkommen solrosen86! Kul att det fortfarande hoppar in folk fast det är i sluttampen. Ja visst längtar man nu, även om det ibland känns som en evighet så är det ju inte långt kvar egentligen, även om man går över tiden. Jag har tänkt amma och har köpt en bröstpump, en billig variant från Apoteket. Vill inte lägga 5-600:- när man inte vet hur mycket man kommer använda den, så jag köpte en såndär enkel handpump. Behöver jag får man väl byta ut den mot nåt bättre om man märker att det kommer behövas   

• fru Elle

Nadja93 tycker det med låter som symtom för havandeskapsförgiftning. Ska du till BM idag? Annars tycker jag du ska ringa BM eller förlossningen så de kan ta blodtryck och kontrollera om du är på väg eller har fått havandeskapsförgiftning.

• Ep

38+4 idag, var nyss hos barnmorskan o fick reda på att jag hade 140 genom 90 i blodtryck( alltså lite högt. ) samt att jag hade +1 i äggvita i urinen. Och lite lite lite vita blodkroppar. Någon som känner igen sig eller vet nåt?

• Ellenbmt

Hejsan solrosen! Jag hade Bröstpump från MAM som jag inte rekommenderar förra gången, jag använde den för att tömma det värsta innan dottern fick tag, för jag hade så in i helsike mkt, vi fyllde frysen med det och hade till ifall att och sådär. Bra att ha en hemma tror jag, men köp inte den blå från MAM :)

• nasse

Ep: Jag har haft ett lite för högt blodtryck i snart 3 veckor samt äggvita i urinen från och till. Jag har fått gå på kontroller varannan dag sen det började för att lämna urinprov och ta blodtrycket. Mitt blodtryck har legat runt 145/95 men det verkar vilja ligga där så dom har inte gjort nåt mer än att kontrollera det så att det inte stiger. Jag hade huvudvärk en av dagarna och då fick vi åka till förlossningen för att ta blodprover. Dom var bra så vi fick åka hem igen efter 4 timmar men hade dom påvisat på leverpåverkan så hade dom satt igång mig.
    Jag tycker inte att du ska oroa dig allt för mycket, det hjälper liksom inte alls utan lita på att personalen håller koll på dig och att dom kommer att vidta åtgärder om det skulle visa på mer symtom på havandeskapsförgiftning.
    Lycka till!

• Aprilia1977

Har en olustig känsla i hela kroppen och har inte lyckats ta mig ut ur huset idag... Nu ska vi pysa iväg till BM, sambon kom hem för att hämta mig....

Bebis buffar och har sig, och det känns som att han är på väg ut.

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • cupcakekiller

Grattis till de nya bebisarna! Min ständiga "mensvärk" slutade i förrgår..Ställer in mig på att få över tiden och bli igångsatt så slipper jag bli besviken!

• Ep

Nasse: tack för svaret! Ja min barnmorska sa att får jag huvudvärk eller flimmer för ögonen så skulle vi åka in till förlossningen. Ska försöka att inte oroa mig men man blir ju nervös när allt inte är som de ska. Har du haft mycket huvudvärk eller flimmer för ögonen? Hade även lite vita blodkroppar men de kunde va lite urinvägsinfektion.

• nasse

Ep: Det är ju alltid bättre att åka in en gång för mycket och det var skönt att få några lugnande ord av personalen på förlossningen. Jag har inte haft mycket huvudvärk men jag känner ganska tydligt när blodtrycket stiger lite extra. Jag har också vita blodkroppar men det är ingen fara enligt min BM. Hoppas att du slipper mer besvär och att det håller sig under en nivå som dom godkänner men du är ju så långt gången att det inte är nån fara om dom behöver sätta igång dig. Det är ju alltid positivt..