• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

aprilia - jag fick tips av arbetsterapeuten om en enkel övning som kan minska svullnad i händerna. det gäller ju främst vid carpal tunnel syndrom, men svullnad är ju svullnad tänker jag...

Sitt rakt och ha händerna i höjd med axlarna med löst knutna händer. Samtidigt som du räknar till 5 så höjer du armarna och rätar ut fingrarna, håll en kort stund och sedan sänker du armarna och knyter händerna löst igen samtidigt som du räknar till 5. Det ska alltså vara en långsam och mjuk rörelse, inte några pumpande armar och hårda knytnävar. Gör övningen 10 gånger på förmiddag och 10 gånger på em/kväll som ett minimum, men du kan ju testa oftare om det känns bra.

undvik dessutom att skölja händerna i varmt vatten (inte handdiska t.ex.) så motverkar det också svullnad. 

• Aprilia1977

Tack Godisbit. Då måste jag slänga ut en fråga till ang. slemmisen, hur mycket kan det vara, mängdmässigt, när slemproppen lossnar?

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Mamma070912

Jag är också här Inne och läser varje kväll men jag tycker ofta det har skrivits så mycket, trotts alla bortfall att jag inte vet var jag ska börja kommentera. De flesta har redan fått svar

Så kul att läsa era förlossningsberättelser! Spännande och skräckblandat... Väldigt nyfiken nu på hur det kommer att vara denna sista? gång.

Försöker fortfarande skjuta fl på "framtiden" , är 37+5 idag och tänker att det är så långt kvar, gott om tid till allt på attgöra-listan.
    Har varit hos bm idag iaf, det var skönt att jag hann att gå igenom graviditeten hittills och planera vad jag önskar resp inte önska när det är dags. Fått så mycket idéer och tankar här under tiden, tack för det ladies!

Urin 0
    Hb 136
    Vikt 72 (+12)
    Blodtryck 110/70
    Hjärtslag sa hon aldrig och jag glömde fråga... blev diskussion om sf måttet istället, haft vikarie 2 gånger och de mäter olika precis som jag tyckte. Helt plötsligt hade jag gått över medelkurvan vilket jag aldrig gjort tidigare och nu gick jag ner igen. Eftersom min bm fick samma som vik för två veckor sen.
    Sf 34.

Imorgon fyller min lilla docka 3 år, tankarna vandrar hela tiden tillbaka till hur det var då. Då kvällen innan var vi på kräftskiva, helt ovetandes. Bara slemproppen som hade gått dagen innan igen. Kände något diffust i kroppen men låtsades som ingenting Nästa morgon när jag vaknade kändes det med en gång, idag blir det. Gick hemma hela dagen och tapetserade hennes rum och grejade med annat. Vid 3 började vi ringa efter barnvakt. Runt halv sex var vi inne på fl tror jag, öppen 2 cm. 23 57 var hon ute, så vi hann precis före den 16de Kom 39+3.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Aprilia1977

Mamma070912: spännande att ha en känsla i kroppen.

Jag är så nervös och rädd. Min BM sa idag att hon trodde bebisen skulle komma nu. Kan säga att jag tror att slemproppen ploppat ut. Lite genomskinligt med brunt blod, liksom. Någon som känner igen? Mitt hjärta rusar i 190 km/h och meningen trycket och har sig och benen sticker. Bebisen trycket sig neråt. Jaja, jag bet att det kan ta dagar innan något händer.

• isaochbel

Får stanna kvar här på FL då lillebror har bajsat i vattnet. Värkarna har så smått börjat smyga sig på!

• Aprilia1977
    isaochbel skrev 2012-08-15 00:13:50 följande:
    Får stanna kvar här på FL då lillebror har bajsat i vattnet. Värkarna har så smått börjat smyga sig på!

Bra att du är på plats. Det måste kännas tryggt!
  • Ep

Nadja93 jag har samma problem som du! Men skulle åka in om jag fick huvudvärk eller flimmer för ögonen. Mitt blodtryck 140/90 och äggvita i urinen 1+.

• FruFoxy

När ska man veta att det är på gång på riktigt när kroppen bara luras? Mmm, det tål ju att tänkas lite på.
    Efter i måndags (om jag minns dagen rätt) så slutade sammandragningarna i vanlig ordning runt kl. 20.00 och jag blev så jäkla sur. Hela dagen igår var det lugnt som en filbunke i magen, men mot kvällen brast det till. Slemmisen vågade sig fram igen och sammandragningarna slutade för en gångs skull inte utan ökade i styrka. Så inatt har jag haft värkar var 6-10 minut hela natten och barnvakterna är förvarnade om att de kanske får sitta barnvakt idag.

Vågar ändå inte tro att det är på gång på riktigt än, trots att de gör vansinnigt ont. Och ondare kommer de göra, shit vad man glömmer hur ont värkarna känns! 

Pirrigt, tänk om man är fyrabarnsmor till kvällen/natten! Wohoo! 

Ha en bra dag allesammans! Kanske uppdaterar igen när/OM vi åker in  

• Ellenbmt

Härligt fru foxy!
    Skönt att få stanna isaochbel!

Och här sitter jag. funderade länge på att ringa min bm och be om svepning idag istället för fredag då jag mår sämre och sämre psykiskt, meeeeeen så kom jag på att i vår skitkommun är det stängt på onsdagar....

• lillaMiaa

Det är jättesvårt att veta när det är på riktigt! Om det inte säger pang på en gång som det gjorde för mig sist.

Jag började få sammandragningar igår kväll som kändes lite grann. Sen somnade jag och drömde i nån timme att jag hade lite ondare värkar, vaknade och hade ont i magen och sammandragningarna fortsatte typ var 10e minut som det gjort hela kvällen. Så det va väl på riktigt det jag drömde och därför jag vakna. :) sen somnade hag om och vakna igen efter en timme och dessa värkar blev värre och värre oftast 10 min emellan ibland mindre. Men dom gjorde mer och mer ont... Har varit vaken sen dess iaf, sen 02.00 ca. Fick även lov att göra nummer 2 ett par gånger under natten. ;)

Nu har jag ätit frukost, duschat och tar hand om min dotter och det fortsätter ändå, men men känns inte som det är på riktigt ändå. Det borde ju göra ännu ondare. Kanske tom börjar avta lite nu..

Vill att det ska starta på riktigt :)