• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lindhaz

Ja inte helt negativt men hade så gärna hoppats på svepning och starten på resan! Men vi får snällt vänta ett par dagar till! :) Bullen: så skönt att höra :D

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-08-15 12:30:15 följande: 
    Hur går det sommaren? Några värkar?
    Nja det är nog lite tidigt att spekulera om det funkat eller inte. Har iaf riktigt ont i svanken (det har jag inte haft alls innan) och ett enormt tryck neråt i magen. Väldigt täta och hårda sammandragningar. Men värkar - Nä!
    Jag retar mig lite på att hon började dilla om att det ska sätta igång i natt. Jag vågar inte hoppas men nu gör jag ju det såklart ändå. Inte så lätt att koppla bort när de säger så. Kommer säkert bli skitbesviken denna gången med. 
  • Lindhaz

Håller tummarna att det går bättre för dig sommaren ;D förstår din besvikelse!! Dock låter det som om det är på g ju :D

• Ellenbmt

Men sommaren! Om sammandragningarna trycker neråt så är det ju förvärkar ? :) Jaja men då gav det ju iaf en ordentlig retning vilket är bra oavsett :) jag håller på er!

• Sommaren12

Nja jag vet inte ellen, det trycker som helvete när jag står upp. När jag ligger ner är det bara svanken som känns. Har fått två korta värkar nu iaf. Åh jag vågar inte hoppas!!
    När mannen stuckit till jobbet snart ska jag försöka gå en promenad å sen käka min ananas. :) men var på stan efter svepningen och ingen kan gå i mer slowmotion än mig så får se hur den promenaden går...

• Sommaren12

Förresten säger ju en del att man kan få pinvärkar av svepningen som inte resulterar i nåt vidare så att det är som det är just nu ger jag inte mycket för. Håller det i sig även ikväll kanske man kan våga hoppas lite.

• Blomsterfröna

Fler som har som en värk på ena sidan av magen? Känns som ihållande håll men gör riktigt riktigt förbannat ont. De släpper lite kommer tbx och håller på så en liten stund.sen släpper de helt. Detta e 3:e gg jag har fått de.

• Lindhaz

Sommaren- vi håller tummana att det är på g!! Det kan gå så fort efter en svepning :D !! Själv har jag fått fram pilates bollen och sitter och studsar, känns faktiskt som ungen kommer längre och längre ner!! Svider iaf :D haha. Kan det stämma eller klämmer jag stackarn?

• trossan

Har inte läst vad ni skrivit sen imorse, ska göra det när jag kommer hem.
    Men måste bara dela med mig lite av min bevikelse- var hos bm nu och bebisen är inte ens fixerad!!
    Hon fick det att låta som att jag lätt kunde gå minst 2 veckor över tiden, Sen gör man en kontroll och sen kunde man bli igångsatt, kanske. På henne lät det som jag lätt kunde ha fyra veckor kvar ( har Bf på fre) och hon var inte intresserad av hinnsvep eller lågor sådant.

Detta var iofs en vikarie men nu har jag inte ens en nästa tid, jag bara svävar i limbo typ. Hon tyckte jag kunde ringa och boka en ny tid nästa vecka när jag gått en vecka över tiden!!

Sen sa hon typ fem gånger " ja hoppas ni får plats på Danderyd nu då" som om det Var fullt och kört.

Gnäll, morr och buuuuu!

• mammsen
    Bf om 4 dagar! Men jag njuter och känner mig ganska avslappnad, jag har ställt in mig att jag säkert hinner träffa min bm en gång till (på måndag). Idag så tog jag och sambon tillvara på vår "barnlediga" tid när lova var på dagis och kombinerade det med lite nytta,,, Så det blev ett "romantiskt" möte på försäkringskassan och sedan en kombinerad lunch / glass på det soliga torget i trollhättan.. Skittråkigt kanske men jag känner mig såå nöjd! 

Sommaren12
    - Åh! Men det är ju toppen!! Själv har jag hoppats att magen ska ha stannat av eller förlorat en cm senaste 2 besöken på mvc, helt normalt såhär i slutet och tyder på att bebisen flyttat ner någon cm vilket ökart pressen på tappen osv, då närmar det sig med stormsteg!!

Nadja93 - Ja isvatten eller glass! Bebisen vaknar av det kalla i magen, det fungerar nästan alltid på min lille prins i magen iallafall ;)

Blomsterfröna - Min bm förklarade att det kan bli så om bebis ligger och trycker med något medans man har en sammandragning, då blir det ingen vidare blodcirkulation just där och man kan få en krampaktig känsla som kan hålla i sig en stund efter värken. Det kan hjälpa att massera/stryka handen lite lätt i cirklar på det drabbade området mellan sammandragningarna för att öka blodcirkulasionen, eller vänligen men bestämt be bebis att flytta sig lite. Så har du ett knä eller en rumpa som sticker ut typ där det gör ont så kanske det kan vara det. Är det en fruktansvärd smärta, typ som knivshugg eller liknande så kan det vara moderkakan som jävlas sitter den där det gör ont så kan du ju ringa och fråga vad de säger? Men man brukar bli dålig då och få frossa och liknande så jag changsar på det förstnämnda, vad tror du?