• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Ajdå, det var ju illa, en men, det är väl mest placebo iaf, jag håller tummarna för att det funkar! :)

• Makkinje

Liten uppdatering, visade sig att Milo fått en infektion i lungorna så fick bli ambulans från Nyköping BB till Eskilstuna neo där han har legat under observation och fått antibiotika venöst. Är nu stabil och svarar jätte bra på behandlingen så vi ska få flytta över till ett familjerum så jag får ha min lilla snuttis hos mig.
    Känns som allt hände jätte snabbt och vi fick sjukt dålig information angående allt i Nyköping utan bara blev runt skickade med en massa frågor utan svar. Är jätte missnöjd med personalen och läkarna på Nyköping BB. Men när vi väl kom hit till Neo har vi fått en massa hjälp och förklaringar och läkare och personal här super bra. så nu hoppas vi på att han fortsätter vara såhär stabil så vi får åka hem i helgen och fortsätta behandlingen hemifrån

• Ellenbmt

Jag skulle föda i Nyköping egentligen men hörde sedan att de inte tar hand om komplikationer så då valde vi eskilstuna istället.

• Ellenbmt

Gudars sommaren!- vad lovande det låter! Hoppas min bm säger samma på fredag :)

• Nadja93
    Ep: Ja okej, jag har blodtryck 110/70 och inge äggvita i mitt urin, Så de tyckte att det var märkligt. Jag skulle ringa förlossningen om jag fick enorma svullnader igen som förra gången, 

Vad mycket ni andra har skrivit, Har just suttit och läst igenom allting så att jag är lite med i svängarna igen. Och det verkar som att de flesta av oss har haft samma jobbiga natt.. Jag vaknade vid ett-två då jag hade jätte sammandragning och sen ont som mensvärk/taggtråd i underlivet. Trodde jag skulle gå sönder, Sedan gick det över och jag försökte somna om, Men icke efter en stund så kom det tillbaka Och så där höll det på flera gånger under natten. Tyvärr så avtog det och nu känns allting som vanligt. 

Vaknade upp nu även med huvudvärk igen och svullnad. Så jag ska se till att dricka jätte mycket och sen se om jag får liv i prinsen.. Min BM sa att om jag blir orolig om min bebis inte rört sig på hela dagen så skulle jag testa att dricka iskallt vatten, Då brukar de tydligen vakna till liv, Annars så SKA jag ringa in igen till förlossningen.  
  • Lindhaz

Tyvärr inget jätte lyckat besök!! Livmodertappen hade förkortats var ca 1 1/2 cn kvar, dock bakåt fortf! Under tiden hon kände så tyckte hon väl att det blev mer moget om man kan säga så! Hehe :) hon kunde inte göra en hinnsvepning iaf! :( sen kände hon på magen och trodde inte det var jätte långtid kvar med tanke på sten hård mage + täta sammandragningar! Men usch vilken besvikelse det var :( vill ha bebis nu!!!!

• LiJon

Makkinje; Usch vad otäckt och tummen ner för dåligt bemötande dessutom :( Men skönt att han är på bättringsvägen!

• Ellenbmt

Åh Bullen vad skönt för er! Härligt!!

Lindahaz- tycker det låter bra ändå? Om hon trodde på bebis snart... Synd att det inte gick att svepa...

Hur går det sommaren? Några värkar?