• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Husmodern

Jag var säker på att det var på g inatt .. Haft molvärk i ett dygn innan, fick riktigt onda värkar regelbundet från typ 16 tiden igår till 3 inatt?!!! Sen avtog dom!!! Snacka om snopet jag var nära att ringa fl inatt liksom :) ja ja nåt hände säkert iaf :)

• Blomsterfröna

Trossan-
    när mina värkar började så lossnade slemproppen med blondblandat i så inget att oroa sig för. Så nu håller vi tummarna för dig:)

• trossan

Husmodern- naaaaj! Det är vad jag är så rädd för ska hända mig också!
    Du hade alltså i nästan 12 timmar och sen stopp!? Inte ok!
    Men klart det ändå hände massor, du öppnade dig säkert någon cm och så får du lite vila nu. Man får försöka tänka positivt!

• LindaPernilla

BF+14 och imorgon smäller det äntligen!

Klockan 15.15 skulle vi befinna oss på ultraljudsmottagningen för att göra en 42+0 kontroll. Ringde till FL igår och förklarade hur eländig jag känner mig, att jag inte orkar mera och att jag mår dåligt både psykiskt och fysiskt (har skrivit detta på FB också, men skriver här också). Så dom sa att imorgon när jag kommer på kontrollen så kommer dom att sätta igång mig också!

Det ska bli så oerhört skönt, och sambon blev så lycklig efter samtalet igår att han grät!
    "Äntligen! Äntligen får vi ut vårat lilla hjärta, och mitt hjärta blir helt igen.. det gör ont att se dig lida såhär".
    Hjärta

Håller fortfarande hoppet uppe att det kan sätta igång av sig själv - än finns tid! Drömmen vore ju naturligtvis att jag slipper igångsättning & att det säger pangtjong idag & det sätter igång. Men är ändå så tacksam att veta att efter imorgon är graviditeten över och den lill* som ruvat gott inne i min mage så länge äntligen kommer att ligga i min famn!

• Ellenbmt

Men åh lindapernilla!- nu började jag grina! Så fint sagt!!

• Ellenbmt

Och vad skönt för er såklart! Grattis :)

• godisbit

Trossan - heja, heja!!! Lycka till!

LindaPernilla - äntligen!! Vi håller alla tummar för att det kör igång en förlossning och det kan det ju visst hinnas med - och annars blir det ju bebis ändå, till slut! Men grattis till bra besked och hoppas du kan vila och samla krafter nu.

• trossan

Tack för alla hejja och tummar! Betyder mer än man kan tro! :)

Nu är sambon väckt och är eld och lågor! Han ringde fl direkt, kunde inte hålla sig, gullet. Han pratade med dem och så ställde han vidare lite frågor till mig. Roligt när han vidarebefodrade frågan " har ni badkar hemma?" :)

De sa iaf att blod och slem var ett finfint tecken!

Än så länge fortsätter de komma!! Gaaaah! Så spännade! Och lite läskigt.

• LindaPernilla

Tack, fina ni! :)

Idag ska jag bara gå omkring och njuta av vetenskapen att det snart är dags! Småplocka lite i hemmet, gå igenom BB-väskan en sista gång och bara vila och samla alla krafter jag bara kan.

Trossan - Haha, åh! "Har ni badkar hemma?" Vilken karl! Men man förstår ju hur uppspelt och stressad dom blir, karlarna! Fick hemska magsmärtor när jag var i vecka 30 och ringde då förlossningen som bad oss komma in. Min karl visste inte vart han skulle ta vägen. Bara sprang omkring och yrade, och när han skulle gå ut genom ytterdörren så glömde han öppna den -.- Så han kom in med bula i pannan & jag med smärta i magen! Sexigaste paret ever!

Hoppas att allting går bra!! :)