• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babymarie

BF idag, och inatt har jag haft en massa molvärk och förvärkar. Men nu på morgonen är dem helt borta =/ jag som trodde att h*n ville komma idag! Men det verkar inte så just nu. 

Ska i alla fall till barnmorskan idag på vanlig kontroll! Något att fördriva tiden med medan man väntar! 

• Svipp

Å vad ni skriver underbart och vad mycket hormoner och känslor jag har i omlopp. Sitter och grinar och skrattar om vartannat.

Husmodern - det är så grymt jobbigt att känna sig lurad så där. Hoppas verkligen att det bara är en vilopaus just nu och att det snart sätter igång igen för dig.

Tossan - Å vad spännande! Heja på dig! Och vilken rolig karl du har! Men jag känner igen den där stressen/adrenalinet man får när man liksom är på gång. Förra helgen när vi var till fl och trodde vi skulle få barn var min karl oxå helt virrig och när vi väl var på plats och jag låg med ctg blev både han och jag helt slut, vi höll på att somna när adrenalinet gick ur kroppen. När bm frågade mig saker fattade jag ingenting och tittade på min karl som bara sluddrade något till svar.

LindaPernilla - Å, så fint sagt! Det är kärlek det....Lycka till imorgon!

Tänker på 7eHimlen som skulle sättas igång idag. Hoppas allt går bra för henne!
    Undrar oxå var mammsen tagit vägen. Det var verkligen länge sen vi hörde från henne. Hoppas allt gått bra, för nu måste hon ju ha fått sin bebis.

Själv är jag bara på bf+1 men det är inte kul. Igår hade jag starka förvärkar men bara en gång i halvtimmen och det är ju bara jobbigt och irriterande. Gör mig till en riktig bitch med kort stubin. Min stackars karl har det inte lätt. Jaja, bara gilla läget och vänta...        

• Sommaren12

Husmodern: jobbigt att bli så snuvad. Det blev jag med. Fick tätare och tätare värkar under 18 timmar, ringde fl och tjopp! så avtog dom... :( var deprimerad i två dar sen gick vattnet. :) så nog är det säkert nära för dig nu!

Lycka till trossan och lindapernilla!!

• cupcakekiller

Jag som precis skulle fråga om blodblandat slem, då diskuterar ni det redan! ;)

Har förvärkar och gick på toa, upptäckte med då, men min slempropp har redan lossnat, ska man få så innan FL? Vågar inte ens hoppas på att det drar igång..

• RockTheRebell

Blodblandat slem är bra =) Bättre än bara slem om man vill att det ska hända nåt.

BF idag. Känner att det trycker neråt men det verkar vara det änså länge. Tänkte sambon ska få skämma bort mig med pizza och sen fotmassage ikväll för att jag inte gått upp på dessa 2 veckor och blånekat mina begär till stor det + gått promenader. (Mina egna vikt-kriterier, absolut inte hans. Han säger han älskar mig mer ju "tjockare" jag blir;) Fast det har nog rimliga gränser det med iofs) och om det inte räcker så måste han nog faktiskt sätta på mig också
    -hahaha-  

Fast lite depp med. Bebis var fortfarande ruckbar :( när jag var hos bm vid 10 -buhu-
    alla andra värden var bra/precis som de brukar. Undertrycket var 10 högre än vanligt men helt normalt ändå (120/70) Har inte bebis börjar jäklas mer med mig imorgon kl 17.00 Så blir det biopremiären för bourne legacy.   

• Husmodern

Ja kändes snopet, har städat hela huset sen 7 imorse det blänker Ajax nu , har bjudit hem tjejerna på afternoon Tea :) så nu är jag och handlar till det , hämtar barnen sen och hoppas att aktiviteterna ska ha verkan inför kvällen :)

Tänk egentligen har vi som är kvar gått i fleeeera veckor och nu vet vi att det är Max två kvar , några dagar , några timmar men vi är sååå uppstressade och otåliga nu :) vi borde bara njuta av vår sista tid som gravida :).... Men men DET KAN JAG INTE , kom nu bebis:) ha ha haa

• jguz

Rocktherebel:
    Kan trösta dig med att min bebis var helt rörlig när jag kom in till fl med hemska värkar! (vecka 40+3)
    Bm fick knappt tag på livmodertappen för att känna hur öppen jag var. Den låg långt bak och högt upp.
    När hon väl kände så var jag tre cm öppen... Öppnades till fyra när hon var inne i kände. Hon kunde flytta/putta på bebis huvud.

(enligt min bm var bebis ruckbar)

Så förlossningen kan dra igång fast man inte är fixerad
    Min fl gick sjukt fort dessutom :)

• Fyran2012
    Husmodern skrev 2012-08-28 13:13:46 följande:
    Ja kändes snopet, har städat hela huset sen 7 imorse det blänker Ajax nu , har bjudit hem tjejerna på afternoon Tea :) så nu är jag och handlar till det , hämtar barnen sen och hoppas att aktiviteterna ska ha verkan inför kvällen :)

Tänk egentligen har vi som är kvar gått i fleeeera veckor och nu vet vi att det är Max två kvar , några dagar , några timmar men vi är sååå uppstressade och otåliga nu :) vi borde bara njuta av vår sista tid som gravida :).... Men men DET KAN JAG INTE , kom nu bebis:) ha ha haa
    Känner igen mig, själv har jag idag målat klart taket i hallen & lagt första strykningen på väggarna plus tagit två raska promenader till & från skolan för lämning & hämtning av barnFlört
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se