• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Oj, hur orkar ni? Själv sover jag bara. Men är ändå väldigt otålig och vill inget annat än att det ska starta.

• Fyran2012
    Svipp skrev 2012-08-28 15:26:45 följande:
    Oj, hur orkar ni? Själv sover jag bara. Men är ändå väldigt otålig och vill inget annat än att det ska starta.
    Haha , njae egentligen orkar jag inte heller..men tycker det är ännu jobbigare att se röran & allt som måste göras & tar därför hellre tag idet.
    Men mellan varven vilar jag & tar det lugnt jag med..(& känner efter om det inte händer något snartFlört)
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • carran no1

Uch idag känns allt skit rent ut sagt, ALLA på min fb som hade bf efter mej har ny fått sina barn, den sista fick en liten flicka igår :/ själv är jag nu på bf+6 enligt äl!

Självklart jätte kul för dom som får sina små knoddisar men nu är jag så trött på att var gravid å ha ont överallt å vara trött hela tiden!
    Har städat ut ett förråd nu i två dagar och verkligen hållit igång för fullt utan att något händer mer än att bebis rör sig mer och mosar hela maginehållet på mej *suck*

Gnäll gnäll känner jag men vågar inte öppna munnen hemma å gnälla nå mer för då slänger väl Karln ut mej *skratt*

• RockTheRebell

Igår var jag superwoman ochklippte gräsmattan (större än huset)+ damsög + moppade 170m2 + sorterade tvätt + lagade lasagne att frysa in + putsade speglar. Ja det där vim-huset någon ovan skrev om =) Idag är jag mer zleeperwoman haha. Men kan inte sova.
    Känner mig illamående som magkatarrs-känsla typ. Men antar att det är ovissheten. Det är då det brukar komma krypandes.

Då hoppas vi på samma utgång för mig som dig Jguz =) Fast det är vårt första barn alls.

Det är mer känslan av att ha något att göra så man inte tänker så mkt som är viktig för mig så sysslorna hittar på sig själva mer än att jag gör det.. Det kan jag inte göra i soffan med en film för då tappar jag koncentrationen på filmen ist.   

• Mamma070912

39+5 idag. Var också hos BM i morse. Allt bra, ruckbar här med. Men det ska vi väll inte hänga upp oss på Igår trodde jag faktiskt att det började lite smått. Hade jättemycket tryck hela dagen, ont i blygdfogen, sammandragning hela tiden och bebis sparkade som sjutton. Men inga värkar så gick och väntade febrilt att det skulle bli något mer. Väldigt nyfiken varje gång man är på toa också, tänk att det  värsta i början på grav är det mest intressanta i slutet. Blod i trosorna Men icke! Däremot var jag väldigt trött efter en dålig natt igår, så jag var ändå rätt glad att det inte drog igång så som i natt, men den här natten går jättebra

Nu är iaf snart augusti snart slut och alla augustibebisar kommer strax

LindaPernilla: Här trillade tårarna Så fint!

Jobbigt när värkarna avtar efter så lång tid, hoppas det blir fart snart...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • A R

Trossan och Lindapernilla, vad spännande för er!

7eHimlen, jag har tänkt så mycket på dig i dag, hoppas du mår bra och att du har eller snart har din lilla fina bebis.

Själv har jag varit hos BM idag, bebisen växer och ligger strax ovanför normalkurva, hjärtljuden ligger stadigt på 140 och jag hade bra blodtryck. Kan man inte vara normal i huvudet också? Längtar och tänker på bebisen så att jag känner mig sjuk, känner inte alls igen mig själv. Men snart så, nio månader har snart gått och vad gör väl ett par dagar eller veckor hit eller dit...mycket!

• Husmodern

Jag har ups and downs vissa dagar vill jag bara ligga i soffan och se på dr Phil och annat tidsfördriv medan jag andra dagar förvandlas till städtanten från hell som röjer som en torped :)

• Roos26

Går in i v 40 i morgon! Tjohoo !! Ska träffa BM för hinnsvepning nr 2. Mer närvös denna gången för jag måste ta mig hem utan bil efteråt men man ska ju promenera efter så e la lika bra. Dock inte ett dugg inställd på att de ska komma igång utan mer inställd på att förvärkarna blir mer intensiva å tätare som sist: P Hoppas jag öppnat mig mer sedan sist då jag haft mycke värkar dock inte de sista 2 dagarna...Är så trött på att vara gravid nu så jag spyr påt...va å fika i stan idag. Och detta är en rad jobbiga saker man slipper som icke gravid ....Nr :1 har inga byxor som passar längre å mina leggins sprack i rumpan:Ohaha efter tårar hitta jag ett par blå så fick ha olika färg på alla plagg .... Katastrof i min hormonstinna hjärna:P Nr :2 ont å förvärkar hit å dit även om de vart bättre de senaste 2 dagarna så e de sjukt jobbigt!! Nr 3: kan knappt gå pgr av mina fogar för tillfället , går som en pingvin. Nr 4: Får sjuka svett attacker utav att röra mig eller dricka kaffe, detta fick jag givetvis på cafet , helt genomsvett....frächt!!! Nr 5: Sitter på en hög pall på cafet å röven får knappt plats längre å jag kan inte korsa bena som den feta svullna grisen jag blivit :P mycket obekvämt !! Nr 6: ser alla vagnar å bebisar på cafet och vill oxå ha min bebis här nu så jag kan gosa å äntligen ha tillbaka min kropp till mig själv :) Nu ska den hormonstinna tjockisen försöka sig på att sova. God natt

• Svipp

Haft värkar hela natten, känns både jobbigt och spännande. Håll era tummar att det håller i sig under dagen. Jag är jättetrött då jag bara slumrat till då och då men nu måste jag upp och försöka få iväg barnen.

• RockTheRebell

Hoppas på mer och tätare Svipp :) Jag hade en helt vanlig "pissa-så-mkt-du-vill-till-priset-av-för-lite-sömn-natt. Så ska nog somna om här.