• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp
    godisbit skrev 2012-09-03 11:05:41 följande:
    hang in there! det kan ju bli bebis när som helst ändå! det är ju ett par stycken här i tråden som har haft snabbt påkomna förlossningar, från typ inga tecken till bebis över natt.... och du har ju trots allt haft en del förvärkar så kroppen är kanske mer redo än tappen avslöjar?

Tack snälla du! Man kan ju alltid hoppas. Men nu ska jag försöka fokusera på skolan som börjar imorgon. Känns på något sätt lättare när jag har ett "sista-datum". Får räkna ner till det istället nu då...
  • Challelotten

Svapp om man är omföderska brukar tappen vara bakåt. När de satte igång mig var jag öppen fyra men tappen fortfarande bakåt och på förlossningen sa de att det betyder inte att det inte är på g iaf.. Så ge inte upp hoppet :0)

• RockTheRebell

Jag kom på en teori. Men det är helt spekulativt. Vet ni eran äl.dag/dagen efter är? Min äl var t.ex natten mellan 6 o 7 dec om man ska tro stickorna. Så om man på gammalt hederligt vis räknar blir mitt bf natten 6-7 september och inte 28 aug som bms snurra osv via Ul-beräkning. Ta ert äl och gå på datumet 3 månader baklänges. . Snacka om o vänta 10 dgr i onödan isåf. Kan ni inte kika lite på det?

• Svipp

Challelotten - Aha, det visste jag inte. Men när du säger det så hade jag samma "problem" med 2:an men inte med 1:an. Och man kan alltså vara öppen trots att tappen är bakåt? Bm sa att den var väldigt mjuk och som sagt förkortad till 2 cm. Jaja...snillen spekulerar....så bra gick det att fokusera på skolan....haha! Tack för pepp!

• Svipp

Jag hade glad gubbe på äl-testet på morgonen den 6/12 och hade bf 27/8, så väldigt likt dig. Men graviditetens längd beror väl på cykelns längd oxå? Jag har ca 26 dagars menscykel.

• Mamma070912

Nu är jag hemma igen, blodtrycksfall och illamående, inte kul i shoppingcenter.

RockTheRebell: Jag har inte heller något för mig egentligen, men nu kommer tjejerna hem strax...
    Jag har lagt in ditt nr, vi kan väll prova imorgon om det inte blir bebis för dig nu då! Grattis till första tecknet
    Jag är ensam mellan 8-13. Tror de öppnar caféet kl 11. Vi hörs!
    Skickar mitt nr också  

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Husmodern

Salam allt var bra , bad om en ny hinnsvepning fick det:) hon sa att magen sjunkit en tvär hand sedan sist :) jag var väääääldigt mjuk så hon sa att så fort det kommer igång kommer det att gå fort så jag måste åka in direkt och inte hålla på att vänta hemma:) hon tror inom 2 dygn men vi får se:) mognare än så här kan du inte bli utan att ligga på fl sa hon:) kändes ju bra:)

• Fyran2012
    Husmodern skrev 2012-09-03 13:06:08 följande:
    Salam allt var bra , bad om en ny hinnsvepning fick det:) hon sa att magen sjunkit en tvär hand sedan sist :) jag var väääääldigt mjuk så hon sa att så fort det kommer igång kommer det att gå fort så jag måste åka in direkt och inte hålla på att vänta hemma:) hon tror inom 2 dygn men vi får se:) mognare än så här kan du inte bli utan att ligga på fl sa hon:) kändes ju bra:)
    Iiiihh då finns det ju hopp för dig iaf!! Önskar jag oxå kunde få ett sånt besked..ska till bm på torsdag. Undersöker de på rutin då eller måste man be om det? Är bf +4 idag, så alltså +7 då.

Här har jag kämpat med att klippa gräsmattan i 1,5 timme & nu vilat i 1 timme..det moler lite men inget "allvarligt"..
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • godisbit

Bm-besök idag - blodtryck på 110/80 och sf på 37, uppfattade inte vad hjärtslagen låg på men hon sa att det var jättefina accelerationer =)  Ännu en gång kommenterade hon att hon inte tror det blir ngn bjässe till bebis och idag gissade hon vikten till ca 3 kg (med lite reservation för hur mkt bebis hinner lägga på sig beroende på när hon väljer att titta ut).

Ny tid nästa vecka och denna gången lät hon inte lika bombsäker på att vi skulle ses. =)

Lite molvärk, typ som mild mensvärk långt ner i magen och sd så magen blir som en välpumpad basketboll titt som tätt. Tror kanske att sd har ökat i frekvens nu, men gör fortfarande inte ont - det är mest att det blir bökigt att göra saker när magen är så spänd. Lite som när jag körde bil och insåg att det inte var helt lätt att bara vrida runt och kika över axeln när magen nästan tar emot ratten i alla fall överlåter körandet åt sambon för det mesta nu, men ibland är han ju på annat håll så då får man klara sig själv ju.