• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Roos26

Hejhopp nu e det dags! Började med att jag kände mig konstig igår. Illamående och as trött, sov mig igenom hela dagen helt utslagen. Nu på morgonen vakna jag som vanligt ställde mig upp å kände oj mensvärk och gick på toa , och till min förvåning blöder jag. Ringer och rådfrågar direkt och eftersom jag just rest på mig har jag ingen aning om ifall jag har värkar eller ej så vi avaktar. Efter typ 20 min kommer en värk som känns mer än någon jag haft innan denna gången och nu har jag haft nägts st. Vet inte hur täta de är då jag sprungit runt å styrt upp här hemma med min tre åring å nu när de e lugnt här igen ska jag klocka dem så får vi se hur de artar sig:) Kämner i alla fall att nu e de dags ingen tvekan !

• tjockisbullen
    Roos26 skrev 2012-09-04 08:19:02 följande:
    Hejhopp nu e det dags! Började med att jag kände mig konstig igår. Illamående och as trött, sov mig igenom hela dagen helt utslagen. Nu på morgonen vakna jag som vanligt ställde mig upp å kände oj mensvärk och gick på toa , och till min förvåning blöder jag. Ringer och rådfrågar direkt och eftersom jag just rest på mig har jag ingen aning om ifall jag har värkar eller ej så vi avaktar. Efter typ 20 min kommer en värk som känns mer än någon jag haft innan denna gången och nu har jag haft nägts st. Vet inte hur täta de är då jag sprungit runt å styrt upp här hemma med min tre åring å nu när de e lugnt här igen ska jag klocka dem så får vi se hur de artar sig:) Kämner i alla fall att nu e de dags ingen tvekan !
    hejja hejja! lycka till.....
  • Mamma070912

Grattis sowe! Skönt att det gick så snabbt och lätt

Hejja Roos! Så bra att du fått sova ordentligt nu innan! Lycka till

Inte ett tecken här än, 40+5, känns helt surrealistiskt att det skulle ta så här lång tid och nu kan det lätt ta 10 dagar till. Trodde jag aldrig.
    Idag och imorgon har vi en del planer, kanske man klarar av de med...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Svipp

RockTheRebell - Jag har oxå normal tid mellan äl och mens (14dagar), trots min korta cykel. Mensen hinner knappt ta slut innan jag har äl. Även om jag inte riktigt hänger med i ditt resonemang så tycker jag absolut att du har tillräcklig underlag för din forsklning och borde ta patent. ;-P Haha...nä, men det är faktiskt en tanke jag haft själv. Sa det till mamma här om dagen oxå, att jag tror egentligen jag borde ha bf lite senare. Enligt mina egna uträkningar iaf. Men precis som du vill man ju inte vänta längre så jag är glad för 27/8 så de sätter igång mig senast 13/9.

Stort grattis till Sowe! Alltid så kul att få läsa hur det gick till! 

Lycka till Roos! Det låter ju lovande! 

Mamma070912 - Det är så tråååkigt! Men lika bra att försöka hitta på något annat så att tiden inte står helt still. Så var glad för era planer och försök orka med dem. (lättare sagt än gjort)

Igår kväll tvingade jag min man att försöka nå min kära tapp för att dra fram den (eftersom bm sagt att det var ok) men trots hans långa fingrar så kunde han inte komma under den och dra fram den. Typiskt! 
    Inatt när jag var upp och kissade blev hela toan röd av blod och jag bara "vad är detta?" tills jag upptäckte att det var mina otrevliga hemmisar som gått sönder. Å, man känner sig sååå fräsch!
    Idag ska jag till skolan, ska bli kul att träffa alla, men jag funderar på att skriva en lapp med information på magen så alla slipper fråga samma sak: När ska du ha då?       

• Husmodern

Roos lycka till! Svipp :aj!!

Inget här lugnt .... Imorgon kommer mamma :) skööönt! Hjälp med de andra tre, hon lagar säkert mat mm med he he

• Roos26

Å va segt Timmarna går här när man väntar. Värkarna gör ondare å har varit nere på 11-12 min emellan men e tillbax på 17-22 min emellan nu:P Börjar bli nervös när man känner smärtan å man vet att om jag tycket detta gör ont så e det inget ijämförelse när man är i det mer intensiva värkarbetet:P Phu Lite rädd för när vattnet går då jag fick så sjukt mycket ondare efter det med Alicia .

• RockTheRebell

Buhu. Just nu är det jättesynd om mig. En vän som skulle ha sin först sent i september fick sin prins imorse. Nu suger det att vänta mycket mer än tidigare idag...

• Mamma070912

Men å RockTheRebell, så typiskt, och du som verkade ganska tillfreds förut Trevligt att träffas!

Jag vet inte vad det är men tiden har aldrig gått så sakta som de senaste dagarna, tar man sig för någonting så har det ändå bara gått hälften av den tid som det känns som det gått...

Idag börjar ungarnas barngympa som jag brukar vara ledare för annars, kanske ska ta och hålla i uppvärmningen och se om det hjälper något

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!