• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Det får du göra mamma070912 ^^ en bekant som gick över 4-5 dagar var på agillity med hunden på förmiddan och födde innan 22. Så kan funka ;) Det var trevligt att träffa dig med! Irritationen över seg bebis har lugnat sig. Hjälpte inte haha

• Ellenbmt

Ni är grymma brudar!! Håll ut, bara lite till nu!!

• Fyran2012

Fem hela dagar över nu..idag har det varit en riktig tråkdag..jag går bara & väntar på att få känna lite (eller mkt)Flörtsmärta & det enda jag får är några enstaka per dag..
    Har ju hållt igång som tusan hela tiden, men nu tror jag att jag ska byta taktik & bara försöka vila ut denna lilla bebba..dock lättare sagt än gjort om jag känner mig själv, men idag har jag iaf inte gjort många knop!

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • godisbit

Imorgon är det dagen d - bf! helt sjukt att dagen som varit i fokus sedan 16/4 (när vi blev flyttade sista gången efter RUL) nu är här... och ändå känns det liksom fjuttigt nu när vi är så snubblande nära bara för att det känns som att det kommer bli fortsatt väntan. har försökt flytta fram fokus, men det är ju ändå ett antiklimax känslomässigt liksom.

sov helkasst i natt, lyckades inte somna - gick upp igen och satt uppe till 3 - gick och la mig och lyckades så småningom somna.... sov ca 4 timmar, sen vaknade jag hungrig och kissnödig och lyckades inte somna om på nytt hur trött jag än var . La mig igen på förmiddagen och sov 4 timmar till innan det var dags att göra mig iordning, bege mig in till stan för att klara av några ärenden innan vi hade middagsplaner ihop med vänner.

Hoppas verkligen jag kan somna i natt!!! Är hur trött som helst och inte 17 går tiden fortare då heller..... suck! Idag är det segt =(

• Svipp

Helt knäckt efter en halv dag på skolan. Har nu bestämt mig för att bara plugga halvtid resten av utbildningen. Skulle ju ha blivit klar i januari men det får bli maj istället. Kändes alldeles övermäktig efter kursintrot idag. Vill ju hinna njuta av min bebis oxå (som förhoppningsvis oxå vill njuta av mer än insidan av min mage snart). Känns riktigt skönt att ha bestämt det nu.

Alltså, hur kul är det att va i vecka 42?! Bara en tanke så här på kvällskvisten. Gonatt damer!

• Aprilia1977

Hej tjejer!

Jag har knappt tid till att gå på toa, har en bebis som e lite kinkig! Vill på detta sätt lite snabbt, innan han vaknar igen, gratulera alla nyblivna mamma. och bra kämpat ni som väntar på era guldklimpar, den som väntar på något gott...

Hoppas på lite svar från er.... Är det någon av er som har erfarenhet av Anna Wahlgrens sätt vad gäller rutiner etc och är det någon som kommer att tillämpa hennes metoder?

Kramar till er alla! <3

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • olgaisback

Igångsättning om 2 h och 20 min!!!!!!! Wihooo bf+10
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni haft er bebis??

• Sommaren12

Aprilia: jag har inte läst om Annas metoder men med tanke på att flera av hennes egna barn hävdar att de hade en förjävlig uppväxt med henne och att hon genom åren klämt ur sig saker som att barn i magen inte far illa av att mamma dricker ett par glas vin eller röker lite cigg så är jag inte så har jag inte direkt nåt förtroende för henne...