• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Godisbit: precis som du har jag. Inget som tyder på nåt. Nu när det gått 1+1 över tyckte hon det kunde va skönt för en att se att allt var bra. För utan några tecken alls kunde vara mkt värre än ständiga förverkar som i alla fall kan ge nåt om än det ändå i sig kan vara hemskt tröttsamt. De ska kolla vattenmängd och diverse tänkbara saker imorgon. Utom kön. Det vill vi fortf få se när liten tittar ut. ¶ Svipp: ja skönt med datum. Bara det kan ju tydligen sätta igång en. Jag är sån att jag borstar av mig det och allt ordnar sig som det är meningen till det bästa. Och egentligen verkligen inte en gnällig person. Men hon trodde att jag oroar mig mkt mer än jag tror. Väldigt rar person. Jag skulle inte va beredd på någon igångsättning imorgon. Det kan ju däremot vara bra att ha väskan i bilen. Man vet ju verkligen aldrig vad som kan hända på vägen. Jag kommer vara på bb mer än sambon då det är hög säsong för allt och vi har ändå "bara" 45-min ungefär till bb. Så babyskyddet får han hämta senare i alla fall. Vill inte riskera inbrott i bilen för nåt han ändå kan hämta när han är hemma :) Jag tror jag kommer sova väldigt gott i natt när jag somnat och släppt lite av hopplöshe Har alla ni som är kvar fått bekräftat att bebis är fixerad? Fattar inte riktigt än att den bara är ruckbar. Antar h*n pluggar igen och "hoppar" ut när det passar. Min moster är igångsatt m båda sina på 17e dagen e bf. Men alla andra har startat naturligt när vi andra 6 kusiner är födda. Moster va i 40 års åldern o de andra i min ålder 23-25 när de fick oss. Så trodde hennes kanske va åldersrelaterat mer än genetiskt. Men kanske inte ändå.

• godisbit

RTR - här har bebis varit fixerad länge. var iofs först fixerad och sen hade hon liksom lossnat och var rörlig (men ändå vänd åt rätt håll) men sen har det varit fixerat de sista besöken.

Lycka till med koll och så får vi se om bara datumet i sig sätter fart på bebis och förlossning! =) 

• Mamma070912

40+6 idag, imorgon är jag i vecka 42!! Så har man varit med om det med Ingen slempropp, inga värkar, ingen vattenavgång= ingenting på gång. Mindre sammandragningar och minskade rörelser också, men jag känner ju lite buffar då och då så jag är ju säker på att han lever iaf. Men till och från under de sista dagarna har jag fått väldigt nojiga tankar och tänker att jag kanske ändå ska ringa in... Har inte gått upp i vikt heller de sista 3 veckorna, är det något att hänga upp sig på tro? Han var också fortfarande ruckbar förra veckan, men det är ju tredje barnet så då är det väll så

RTR: Skönt att få komma på en koll så de tittar att fostervatten och navelsträngen är ok, skulle jag också velat göra

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Svipp: Bra ändå att du hann gå på kursstarten och få insikt före bebis kom Ett är går så fort, klart du ska fokusera på bebis. Har du hjälp den tiden som du behöver plugga el har du bara tänkt kvällsläsning?

Godisbit: Du som var sist så länge, nu är vi ganska många som kvalar in, spännande

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • godisbit
    Mamma070912 skrev 2012-09-05 19:06:26 följande:
    Godisbit: Du som var sist så länge, nu är vi ganska många som kvalar in, spännande

Hahaha, ja jag uppskattar verkligen att ni är kvar här och gör upp om finalplatserna - även om det så klart är kul när det blir bebis också =)
  • Svipp

godisbit - Jag känner igen den där rastlösheten i kroppen, det går bara inte att sova hur trött man än är. Är det inte benen så är det ryggen, bebisen som härjar, jobbiga tankar, hunger, kissnödig osv. Förvärkar på det är INTE kul eftersom det ger en hopp om att det kanske är något på gång och att det finns en mening med att vara vaken, sen visar det sig att det inte är det och man är bara helt slut. Hur som helst, sömnlösa nätter brukar för mig iaf leda till att jag sover som en stock nästa natt, hoppas det blir så för dig med, att du får sova i natt.

Mamma070912 - Jag har oxå känt mindre fosterrörelser idag, och liksom en svidande, sugande känsla i magen. Det känns olustigt och jag ångrar att jag inte ringde specmödra idag. Ska ringa imorgon ändå om överburenhetskontroll, hoppas jag får komma in och kolla tidigare än på tisdag då jag faktiskt börjar känna mig orolig över hur hon mår där inne.
    Angående studierna så blir det ju då att jag "bara" skriver c-uppsatsen under hela höstterminen. På något vis har jag tänkt göra det under dagarna när hon sover (man kan ju alltid hoppas på en nöjd bebis) och sen blir det nog mycket kvällar och helger. Har ju två barn till och eftersom det nu bara blir halvtid så har jag ju bara 20 timmar/v på förskolan oxå så det kan bli lite svettigt. Skriver tillsammans med en annan tjej som är helt med på noterna och kommer att ställa upp på konstiga tider, så det känns jättebra. 

• fru Elle

Nu är det inte så långt kvar, snart får ni med träffa era små bebisar. Är det någon som har hört något från 7eHimlen, hade de inte fått tid för igångsättning? Har fått för mig det då vattnet hade gått. Hoppas att det har gått bra och att de har fått träffa sin bebis nu.

Molly 2008, Harry 2010 och Sixten 2012
  • Mamma070912

7de himlen uppdaterade på fb sidan att det var klart för en vecka sedan typ mån-tisdag förra veckan... Blev akut snitt men sen vet jag inte mer. Någon annan?

Svipp: Då får vi verkligen hoppas du får en trött bebis Lycka till med uppsatsen iaf!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!