• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    natlup skrev 2011-12-20 13:15:29 följande:
    Ja det var det verkligen.  Vart super  chockad. Hon påstod att tidigt missfall inte är anledning till ett VUL..
    Men det ÄR det!!

Då jag fick mf i v.8+1 sist, så gjorde de både VUL och blodprov som visar på CTG-halten i blodet tror jag. Och sen fick jag tid för återbesök 1 v. senare, då de återigen gjorde samma sak; både VUL och blodprov, för att verkligen konstatera mf och att allt såg bra ut, va ute och så.
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-20 14:11:05 följande:
    Japp passa på på lydnad nu med. Hör det lila hjärtat, helt underbart. Går in i v10 i morgon..
    Vadå hör? Med vadå? Drömmer

Fattar inte riktigt vad du menar.
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2011-12-20 14:03:26 följande:
    Bullen:
    Skicka en bajsblöja till henne! Om du inte har nån där kan jag bistå med en, från dottern alltså. 
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-20 16:17:01 följande:
    Arba: jag är väldigt förvånad att det gick att bli gravid jag med, t.o.m på första försöket. Kände att jag hade oddsen emot mig med amning och att det tog 6 mån förra gången.

Jag helammade till 6 månader och kanske 2-3 ggr per dag + nätter ända fram till två veckor sedan och nu kör vi bara nätter.

Mitt tips att amma länge är i så fall att kämpa på med bröstet istället för att ge flaskan, speciellt när de bara är några månader.

Nu har vi nästan omvända problemet med en 9 månaders som vägrar flaska och napp, så jag är hennes napp :) hon gillar inte välling, men det funkar med gröt och lite tuttning på nätterna.
    OK.

Min son blev helt enkelt inte mätt av bara amningen, särskilt inte på kvällen/natten, så det va därför vi introducerade ersätningen så tidigt, för att han skulle bli mätt och belåten.
  • oxle bo
    Novalina skrev 2011-12-20 17:52:30 följande:
    Vadå hör? Med vadå? Drömmer

Fattar inte riktigt vad du menar.
    men en angel sound  :) typ sån som bm men med hörlurar, tog fram den på skoj igår, men jag hör hjärtat :) nu ska jag njuta o sluta noja för MF..
  • jordgubbsylt
    Novalina skrev 2011-12-20 18:00:28 följande:
    OK.

Min son blev helt enkelt inte mätt av bara amningen, särskilt inte på kvällen/natten, så det va därför vi introducerade ersätningen så tidigt, för att han skulle bli mätt och belåten.
    Hur vet du att han inte blev mätt?
  • Liza1989

Jag var precis på ett privat ultraljud och det är eventuellt tvillingar. Barnmorskan kunde inte säga säkert om det var två eller om  det bara var en skugga.

Jag blev tillbakaflyttad några dagar.

Det kanske ändå inte är så ovanligt att det är tvillingar när man gör tidiga ultraljud. För hon sade att det ena fostret kunde tillbakabildas.

Är det större risk att få missfall om det är tvillingar?

• Naimisen
    Hejåhå skrev 2011-12-20 16:17:01 följande:
    Arba: jag är väldigt förvånad att det gick att bli gravid jag med, t.o.m på första försöket. Kände att jag hade oddsen emot mig med amning och att det tog 6 mån förra gången.

Jag helammade till 6 månader och kanske 2-3 ggr per dag + nätter ända fram till två veckor sedan och nu kör vi bara nätter.

Mitt tips att amma länge är i så fall att kämpa på med bröstet istället för att ge flaskan, speciellt när de bara är några månader.

Nu har vi nästan omvända problemet med en 9 månaders som vägrar flaska och napp, så jag är hennes napp :) hon gillar inte välling, men det funkar med gröt och lite tuttning på nätterna.

Jag helammade bara tills han var 5 månader, då började jag att byta ut ett mål i taget. Vid 7 månader var alla utbytta utom nattamningen.

Kämpade som tusan för att få honom att dricka välling, flaskan tog han.

Men han blrv inte mätt på mjölken vilket resulterade i att jag var uppe 4-5 ggr per natt för han var hungrig.

Vid nästan 9 månader tog han äntligen välling och vi har fått sova hela nätterna sen dess.

Av den anledningen blev amning bara ett ont måste för mig tyvärr
  • Naimisen
    Liza1989 skrev 2011-12-20 18:51:57 följande:
    Jag var precis på ett privat ultraljud och det är eventuellt tvillingar. Barnmorskan kunde inte säga säkert om det var två eller om  det bara var en skugga.

Jag blev tillbakaflyttad några dagar.

Det kanske ändå inte är så ovanligt att det är tvillingar när man gör tidiga ultraljud. För hon sade att det ena fostret kunde tillbakabildas.

Är det större risk att få missfall om det är tvillingar?

Spännande! Grattis! Ska du få komma tillbaka och kolla igen?
  • Liza1989

Det händer ju att en tvilling dör i magen och sedan får man den andra tvillingen i v.40.

Men ag undrar om det bara kan hända om det är tvåäggstvillingar?

Om en enäggstvilling dör, kan ändå den andra fortsätta leva i magen? 

Svar på tråden Augustibebis 2012