Augustibebis 2012
Sommaren- bästa gravidboken!! Man garvar så man grinar av vissa berättelser i den!
Sommaren- bästa gravidboken!! Man garvar så man grinar av vissa berättelser i den!
Albasmamma- pocket ned Ann Söderlund och Hanna någonting. Från A till bebis och allt där emellan! Gravidhumor!!
Hej fransyskan!
Styrkekram till ninime
Gadget- allt handlar om en perfekt deg och bra jäsning! Smöret och saltet sist i degen. Knådas i maskin minst en kvart. Alltså minst 45 minuter förhand.
Mandelmassa är enkelt att göra så för det med om du ändå gör ett bak :) vet inte skillnaden dock... Marsipan är fastare och sötare...?
Rocktherebel-
Jag är arbetslös och följer dotterns rutiner.
7.00 frukost alla dagar i veckan, ofta två mackor på grövre bröd med ex leverpastej på, juice eller proviva, te
Sen åker dottern till dagis några timmar och jag går en 20min promenad, tar in ved och sover om jag behöver.
12.00 lunch, ofta tyvärr pasta med någon krämig sås eller korv, det är det som dottern krånglar minst med och jag avskyr matbråk. Alltid något grönt till och ex äpple till efterrätt.
15-16 mellis, någon frukt eller yoghurt.
18.00 middag, ofta mer bra mat än lunchen, kanske lax och quinoa med cf eller nåt
Kött med rotsaker och rvs.
Ibland nån påse popcorn vid åtta-nio med sambon :)
I vanliga fall rör jag mig massor både på gym och i vardagen men har blivit lite deprimerad och lat av att vara arbetslös..
Sommaren- har med druckit sjuka mängder oboy!!
Hejochhå- ögonfransförlägning är grymt om man går till någon som kan! Sitter ganska länge om man är varsam. Dock blir det bra mkt billigare med vanliga fakefransar :)
Hejåhå- jodå det är exakt som dina egna bara man inte sliter i dem eller gnor sig i fransarna när man tvättar! Skulle satsa på en vartenfast mascara med temperaturspärr, en sån som man tar bort med VARMT vatten men som sitter fast för tårar och regn.
Jag har med galen huvudvärk på dagtid och nätter...