Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Naimis: jag är också i en sån period. Dessutom får jag nästan dagligen höra hur stor jag är. Men självklart värmer alla fina ord som man också får, en del mer än andra. Kram

Randiga Rut: jag jobbar bara fram till midsommar så jag hakar på din nedräkning :)

Idag har jag varit ledig, eller dagis var stängt så jag har jobbat hemifrån. Sen har jag även gått an alldeles för mycket med känner jag. Får ikväll lida för fönsterputsningen och räfsningen etc som jag gjorde idag. Nu ett varmt bad och sen slötitta på hockey. Trevlig kväll alla fina!

• Albasmamma

Ang. detta med att  bli kallad tjockis etc. Jag tar inte illa vid mig om det är folk jag känner som känner det på ett skämtsamt sätt utan att jag vet att de menar illa. Jag vet att jag har gått upp mycket i vikt och blivit större, jag kan också skämta om det tillsammans med maken. MEN, de jag stör mig på är när personer jag knappt pratar med annars kommer med dessa kommentarer eller säger "ja, här kommer hon som ska föda fyra barn". Sånt tycker inte jag är kul. Bara för att man är gravid är det ju inte fritt fram att slänga ur sig kommentarer hur jag ser ut eller för den delen klappa mig på magen. 

Välkommen elfsan!

Sommaren: välkommen hem igen från NY! Skönt att resan ändå var bra trots ömma fötter etc.  

• Albasmamma

Hej på er. Här är en till som gått upp mycket i vikt. Försöker att inte noja mig allt för mycket över det. Jag vet att jag kan gå ner det sen. Varit till BM idag, v.27+5:
    Vikt: +15 kg sen plus, SF-mått: 28 cm, Hb: 126, Hjärtljud: 146, Blodtryck: 115/65. Så allt såg bra ut.

• Albasmamma

Sommaren: Instämmer verkligen med dina ord ang. vikt och hysterin kring detta. Vi är fina alla som vi är och alla går upp olika!

LiJon: Skulle också rekommendera att du får ett utförligare intyg. Om inte för att slippa krångla sen med fler intyg senare.

• Albasmamma

Fredag och går in i vecka 29 idag!

Jag har också börjat fundera mer och mer på förlossningen. Sen igår kväll så fick jag nån knäpp och börja stoppa ner grejer i BB-väskan. Lite väl tidigt kanske men jag tänkte då kan jag plocka ner eftersom. :)
    Känner en oro för att detta ska bli en stor bebis, i övrigt är jag inte så nojig. Men det svåra är ju att inte ha kontroll, att inte veta hur det blir denna gång.

Tänker också på Angelica, hoppas att allt är bra med dig och bebisen!

• Albasmamma

LindaPernilla: Jag kommer inte vilja ha besök på BB (om vi nu inte blir kvar länge vill säga.)  Men med första barnet som är fött med planerat snitt så stannade jag bara 2 dagar (trots att de ville jag skulle vara kvar en dag till), andra barnet är fött vaginalt på natten och vi åkte hem dagen efter. Dels har vi 11-12 mil till BB så jag tycker det känns onödigt att mina/våra närmsta ska komma dit utan de får istället hälsa på hemma.

• Albasmamma

Kikar in lite snabbt i hockeypausen...

Anneh: trist med namnet, men ni ska se att ni hittar ett annat som känns helt perfekt åt er lilla tjej.

Sommaren: vilken toppenfredag!   

natlup: lycka till imorgon, mysigt med 3D-UL.  

• Albasmamma

Naimis: usch då! Testa att svälja minst 10 hela vitpepparkorn. Det och handsprit brukar hjälpa.

Svar på tråden Augustibebis 2012