Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Tack ska ni ha, ja jag har svarat tillbaka att jag komme ta ut fp i så fall. Tycker bara det är så irriterande att de bara vill ändra min semester medas de andra får beviljat sina fem veckor som de sökt!

• Albasmamma

natlup: tror inte du behöver oroa dig men skönt att du ska till BM imorgon. Du får uppdatera oss sen. Kram!

Sommaren: mysigt! 

Stövelkatten: bra att du kollade upp det med fk. Tycker absolut inte att du ska känna någon som helst "skuld" i att vara sjukskriven. Tänk på dig och bebisen. Du är bra oavsett om du jobbar eller inte!

strongenough: har också tänkt på dig och dina små. Skönt att det verkar växa bra och att det har stabiliserat sig. Sluta oroa sig gör man nog aldrig.           

• Albasmamma

99 dagar kvar!
    Har ännu inte fått något svar av min chef ang semestern/ledighet...

cupcakekiller: håller med NiniMe, du behöver inte vara orolig. När jag väntade första barnet läckte jag också mer på det en bröstet, men fick igång det bra på båda sen.

• Albasmamma

Husmodern: mina läcker inget. Du behöver inte oroa dig.

TheMaraja: usch för bihåleinflamation! Blir det inte bättre, gå til läkaren så att du får pencilin. Annars, prova med rinexin om du har det hemma.

• Albasmamma

NiniMe: Härligt att allt var bra med lilla tjejen. Här är det tvärtom, denna killa sparkar betydligt mer än sina syskon :)

Millas: Vi ska hyra babyskydd via NTF, tror det var Acta Graco de hade om jag inte minns fel. 

Idag fick jag svar från chefen ang semestern "jag får nog ge mig sa han, sen i ett senare mail...preliminärt ska vi försöka få till din semester de veckor du önskat".  

• Albasmamma

Hej, varit till BM idag för kontroll.
    V.25+5; Blodtryck: 120/70, hjärtljuden: 142, min vikt: +13 kg, Sf-mått: 26 cm.
    Jag, inte bara känner mig stor utan, är stor redan. Men min BM konstaterar att det bara är en. Även om många påpekar att det måste vara två där inne. Sen tyckte hon att jag kunde börja använda stödstrumpor (vilket jag läst att det diskuterades här för nån dag sen), så det blir att åka till apoteket på lunchen.

banana81: usch för sån trötthet, känner igen mig i det du skriver. Innan jag fick min diagnos för glutenintolerans för två år sen så var jag så dödligt trött. Har din BM kollat dina järndepåer? Du kan ha okej järnvärde men usla depåer och då är du konstant trött. Hoppas att det blir bättre iaf!

• Albasmamma
    TheMaraja skrev 2012-04-25 17:23:19 följande:
    Sommaren12: jag vet faktiskt inte själv. Vet bara att det är två helt olika värden. Tror depåerna är typ hur mycket man har i reserv och järnvärdet är det man har i blodet när provet tas. Men som sagt, är osäker själv. Så uppenbarligen ingen dum fråga

Tror du har helt rätt, att järndepåerna är kroppens reserver. Så som jag har förstått det så är det inte så vanligt att kolla just kroppens depåer utan att man bara tar ett "vanligt" hb och det kanske visar okej trots att depåerna är låga och man i det fallet känner sig väldigt trött. Hmm, hoppas ni förstod mitt svammel :)

Sommaren: Jag börjar känna som dig ang att sitta ner, jag har ett väldigt stillasittande jobb. Vill gärna få tips på hur man kan sitta bekvämt. Jag har inte möjlighet att stå och jobba, men försöker vara upp och röra på mig emellanåt. Förresten, ska du "fira" att skitkursen är slut nu? 

Bellatrixx: skönt att allt var bra med bebisen. Trist dock med det andra. 

Tesdy: stort grattis till husköptet och lycka till med eran försäljning. Förstår att det varit stressigt, men tänk vad skönt när ni är på plats i ert nya! Grattis!   

• Albasmamma
    Karo77 skrev 2012-04-26 16:54:27 följande:
    Jag Blir saaaa trott pa folk!!!!!!! Dagligen far man hora: om det ar mitt forsta barn och Om jag vet konet. Nar jag da svarar att jag har en son och vantar en pojke da far man hora: oooh vad synd, ar du inte for besviken???? Maste man absolut onska sig en av varje?? Ar det bara jag som stor sig pa folk som oppet ar besvikna for MIN del och det Kanns som jag maste forklara att jag ar overlycklig over mina 2 pojkar!!!!!
    Usch och fy för såna kommentarer! Självklart är du överlycklig för dina pojkar, oerhört trist att behöva försvara nåt så självklart egentligen. Kram!
    Jag är också allmänt less på att bara för att man är gravid så är det helt okej att kommentera hur man ser ut. Jag går ju inte runt till personer och säger oj, vad stor du är. Fick idag en kommentar "oj, det måste ju minst vara 3 st!". Ja, jag vet att jag är stor men så extremt är det väl ändå inte...
  • Albasmamma

V.27 för mig! Idag är det premiär för stödstrumpor för mig. Har aldrig haft det tidigare men min BM rekommenderade det. Hittills känns det jätteskönt. Men min BM sa att jag skulle ha dem två timmar till att börja med och sen utöka varje dag. Stämmer det, någon som vet?

Svar på tråden Augustibebis 2012