• Hejåhå

Augustibebis 2012

Roos26: oooh, vad jobbigt att vara sängliggandes redan nu! Min kompis fick samma ordination från vecka 20. Hon blev en fena på att sticka och virka. Jag skulle nog ägna mycket tid till alla play-kanaler på nätet, spel som finns till telefonen och annat hjärndött. Min kompis hade en fyra-åring och det tyckte hon var allra jobbigast, att låta bli att vara mamma 24 h om dygnet. Kram

• Hejåhå

Vägde mig imorse, har bara gått upp 5,5 kg sedan plusset. Skönt att slippa gå upp 24 kg den här gången. Men låg på BMI 26 innan så det är skönt att inte bli så rysligt stor.

• Hejåhå

På tal om namn... Jag tycker det är så himla svårt med killnamn. Om Isabelle blivit en pojke bar vi tidigt överens om Isak. Isak och Isabelle känns lite tårta på tårta, men jag gillar fortfarande det namnet.
    Nu är vi inne på Alexander, Ludvig, Elias och Oscar.
    Vi vill inte ha de här "gubb-namnen"(typ Helmer, Birger) som blivit vanligare nu eller engelsk-klingande (Kevin, Vincent) eller nyare namn (Love, Molle). Svåååårt!

• Hejåhå

Vi hade en babysitter med medar. Hon satt mest i den mitt på bordet när hon var vaken medan vi åt då hon var för liten för att sitta i matstol.

Duscha och ha småbarn är överskattat ;)
    Tacka vet jag torrschampo och handfatsvaskning :) Hehe!

• Hejåhå

Jag skojade gällande duschningen så klart!
    Men ibland får man prioritera; äta, sova eller duscha...

• Hejåhå

Avslaget de första veckorna och att vara tvungen att ha binda istället för tampong gjorde duschen som ett obligatoriskt inslag 1-2 ggr om dagen.

Men vill ändå slå ett slag för torrschampo!. Sunsilks luktar gott och är billigt. Är man mörkhårig så är det dock lite mindre bra.

• Hejåhå

Sommaren: kanske du kan dra över ett lite mindre snyggt regnskydd och låsa fast chassit med en vajer?
    Jag har lite samma huvudbry inför att ha en Donkey utanför öppna förskolan osv. Inte kul att stå utan vagn en dag, även om man har garderat sig med en bra försäkring.

• Hejåhå

Man får nog kolla upp hemförsäkringen för sitt bolag. Jag ska kolla om vi har något extraskydd för lösöre och vad självrisken ligger på.

• Hejåhå

Jag bor i förort till Stockholm och känner mig förhållandevis ganska trygg ändå mot stöld. Men en mammavän blev av med fårskinn och åkpåse i sin Bugaboo utanför Bvc på Östermalm mitt i vintern. Det var inte så kul att ta hem en bebis endast iförd en tunnare fleeceoverall. Hon lade på sin egen jacka och fick frysa själv istället.
    Ibland blir man förvånad i hur fräcka folk är.

• Hejåhå

Huuu! Imorgon börjat jag jobba efter 14 mån föräldraledighet. Känner mig då jäkla opeppad.
    Jag var där och hälsade på i förra veckan och chefen presenterade en rad olika prioriteringar. Det känns som att de förväntar sig stordåd på 2.5 mån. Jag hade hoppats på att underhålla de projekt som var igång istället för att dra igång något nytt.
    Sen är jag så himla trött hela tiden. Sedan två veckor tillbaka sover jag middag minst varannan dag och går ändå runt som en zombie. Järnvärde och depåer är bra, så det går liksom inte göra så mycket än att vila.

Svar på tråden Augustibebis 2012