Augustibebis 2012
Astro: prova Losec mot halsbrännan :)
Astro: prova Losec mot halsbrännan :)
Om babyskydd: längtar att få använda det igen. De fast monterade stolarna är inget som man med enkelhet flyttar från bil till bil. Perfekt nu med våra augusti-bebisar att kunna bädda ner dem i babyskyddet och bära ut i bilen. Oumbärligt hem från BB, enligt min mening. Tänk om det regnar och blåser när man ska ut till bilen?
Alltid när man ska iväg på kalas och grejer somnar den lilla bebisen skönt i bilen, sedan är det bara lyfta in skyddet och låta dem sova vidare inne.
Jag är så nöjd med mig själv att jag tjatade mig till en tidigare RUL-tid. På kuben flyttades jag bakåt 9 dagar, men jag har alltid tyckt det varit konstigt att jag plussade samtidigt som jag blev befruktad och vetat när äl skett.
Jag ville dessutom ha det gjort innan resan i påsk. Så den 30/3 får vi göra det istället för 10/4 :)
I hm:s senaste katalog fanns det trekvartslånga byxor i alla möjliga ärtiga färger. Men vet inte om de kommit till butik ännu.
De närmaste vet om det sedan jag plussade. Jag går ut på FB 30/3 efter RuL.
Sist jag outade mig bytte jag ut min profilbild till en bildrebus som jag ritade i paint. En kanelbulle, bokstaven "i" och en ugn. Ingen fattade något, jag höll mig i en vecka och så skrev jag på statusen "svår rebus?". Få fick jag som svar att Facebook kapat halva bilden så det inte gick att se, haha!
Jag börjar tänka om lite med att ta reda på könet. De senaste veckorna har jag känt mig lite opeppad och nere att föda barn igen. Delvis hänger det ihop med att dottern har haft den ena sjukdomen efter den andra med kass sömn som följd nu senaste månaden. Jag tänker hur fasen jag ska orka med två småbarn. Veckorna går så fasligt fort och till skillnad mot förra graviditeten har jag ingen koll på någonting. Vet knappt vilken vecka jag är i och orkar inte ta tag i varken boande eller vagnköp.
Om jag vet vad det blir kanske jag redan nu kan knyta an till bebisen på ett annat sätt i magen.
Tack! Det känns lite bättre nu. Har pratat m sambon också och han var otroligt stöttande. Det känns skönt att erkänna det för honom. Har inte bestämt mig hur vi gör på RUL om en vecka, men det lutar nog åt att vi tar reda på det.
Facebook: Men om man inte vill delge bilder till ytligt bekanta kan man ju minska deras behörighet att se dem.
Jag tyckte också att det är att hänga ut barnen genom att publicera dem på Facebook. Men när jag själv var på BB och fått världens finaste bebis och befann mig i ett saligt glädjerus så ville jag visa upp henne för hela världen. Så stolt jag var!
Nu försöker jag tänka på att inte lägga upp alltför mycket statusuppdateringar gällande henne, men ibland är jag så förbenat stolt över vissa utvecklingssteg att det inte går att låta bli.
Jag tycker däremot inte att det är under några omständigheter ok att lägga upp nakenbilder på bebisarna. Förvånansvärt många som faktiskt gör det.
Jag tänker ta förlossningen lite som den kommer och låta barnmorskorna guida mig till vilken smärtlindring, ställning osv som är bäst. Det känns inte som det är någon ide att försöka måla upp en bild hur man vill ha det, eftersom det är svårt att föreställa sig hur ont det gör och hur lång tid det tar samt eventuella komplikationer som kan dyka upp och läkningen efteråt.
Jag förlitar mig på proffsen och känner mig lugn med det!
Med dottern var jag sjukt påläst och taggad inför förlossningen. Sedan blev det snitt pga sätesbjudning i v39. Så den här gången tar jag det lite som det kommer.
Lillakotten: jag förstår din oro, speciellt om du blev nedsövd. Fick du reda på varför det blev katastrof-snitt? Låg hon konstigt eller liknande? Det kanske går att ta reda på i efterhand om inte annat, kanske är lättare att bearbeta då.