• Hejåhå

Augustibebis 2012

Hej hej! Plussade precis nu på morgonen, och självklart måste man hoppa på en tråd direkt ;)

Jag fick en blödning i fredags (bim -6) och trodde det var mens. Blödde lite sparsamt i ca 2 dagar, men förra gången var det likadant på bim-dagen.

Jag har en dotter på 9 mån och trodde inte det skulle ta sig på första försöket, men det är välkommet. Jag ammar dessutom en hel del och trodde därför att det skulle dröja ett tag till. Vi har väntat ett halvår med att försöka pga maken behöver ha uppehåll m sina mediciner och därför är det extra skönt att det gick snabbt att bli gravid.

Hej på er!!!!

• Hejåhå

Huga så trött redan och värre kommer det bli! Dottern vaknar varannan timme hela nätterna så jag kommer nog gå omkring i dvala om dagarna snart.

• Hejåhå

Är det någon som har varit på tidigt vul/Ul ännu? Jag funderar på att boka in för att få se hjärtslag om tre veckor.

• Hejåhå

Sommarxx mfl: jo, det är jobbigt m en liten som inte vill sova. Tyvärr gillar hon inte välling, provat massor m sorter utan framgång. Hon äter gröt innan läggdags så hon är inte hungrig. Det är jobbigt, men på något sätt klarar man det ändå.

• Hejåhå

Vippan: 3/2, så 9,5 månader är hon. Kul med fler som har tätt mellan barnen!

• Hejåhå

Isabelle föddes med planerat snitt pga sätesbjudning och den här gången hoppas jag på vaginal förlossning. Jag har dock en mycket positiv bild av återhämtningen efter ett snitt, men för min del verkar en vaginal förlossning en häftig upplevelse och något jag vill genomgå i mitt liv, även om det verkar skrämmande.

I början av graviditeten gick jag i mitt stilla sinne och hoppades att det skulle bli kejsarsnitt. Men under graviditetens gång förlikas man med tanken på att föda och jag kände mig väldigt peppad på slutet. När jag senare i v 37 fick reda på sätesbjudningen kände jag mig lite snuvad på konfekten.

• Hejåhå

Sandrina: man orkar för det finns inget alternativ. Man har liksom ingen möjlighet att tycka synd om sig själv, utan man kör bara!

Svar på tråden Augustibebis 2012